۳ سناریوی احتمالی که ممکن است در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال رخ دهد

3 سناریوی احتمالی که ممکن است در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال رخ دهد | همتاپی

کی یانگ ژو مدیرعامل کریپتو کوانت (CryptoQuant) در توییتر، دیدگاه خود را درمورد افزایش جریان خالص نقدینگی ورودی به صرافی‌های ارزهای دیجیتال را طی توییتی اعلام کرد.

به گفته یانگ ژو، بازار ممکن است با سه سناریوی متفاوت روبرو شود. به عقیده او این سناریوها پیامد‌های متفاوتی را برای هر دو بازار بیت کوین و آلتکوین‌ها به دنبال خواهد داشت.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

افزایش فشار فروش

اولین سناریویی که افزایش جریان نقدینگی به سمت صرافی‌ها به دنبال خواهد داشت، افزایش فشار فروش در بازار می‌باشد. از آنجا که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در حال واریز وجوه خود به صرافی‌ها هستند، به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این کار آنها باید کسب سود یا کاهش ریسک پرتفوی باشد. افزایش فشار فروش می‌تواند منجر به کاهش قیمت شود. پیش از این، تحلیل‌ها و شاخص‌های مختلف حاکی از این بود که روند صعودی فعلی، فاقد فاکتور تأمین سرمایه از بازارهای مشتقات می‌باشد.

فشار فروش، در صورت نبود قدرت خرید، باعث افزایش شدت نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال می‌شود که به نفع علاقمندان به بازار گاوی نخواهد بود.

افزایش شدت نوسانات بیت‌ کوین

ورود نقدینگی هنگفت به صرافی‌های ارز دیجیتال لزوماً به این معنا نیست که تمام حجم وارد شده بلافاصله به فروش می‌رسند. به گفته مدیرعامل کریپتو کوانت، از بیت کوین اغلب به عنوان وثیقه استفاده می‌شود و افزایش جریان خالص نقدینگی می‌تواند نشان دهنده افزایش در سرمایه بازار مشتقات باشد، که روند گاوی فعلی فاقد چنین چیزی است.

نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

حجم نقدینگی قراردادهای معاملات آتی و آپشن نیز، کمتر از ماه آوریل بوده است. حجم بالای تأمین سرمایه از طریق بازارهای مشتقات ارزهای دیجیتال، علامت و نشانه‌هایی در مورد ماهیت بازار کنونی به ما می‌دهد. بازاری با اهرم‌های بالا منجر به افزایش شدت نوسان می‌شود زیرا معامله‌گران خصوصی را قادر به معامله با سرمایه‌ بالایی می‌کند که متعلق به خود آنها نیست.

فصل آلت کوین‌‌ها

مثبت‌ترین احتمال در مورد افزایش جریان خالص نقدینگی صرافی‌های ارز دیجیتال، فروش عمده و یکجای بیت کوین برای خرید آلتکوین‌ها است. به جز بیت کوین به سایر ارزهای دیجیتال معتبر آلتکوین می‌گویند.
در حالی که کسب سود معمولا به این معنی است که سرمایه‌گذاران، بیت کوین خود را در ازای استیبل‌کوین‌ها بفروشند، اما فصل آلتکوین‌ها به این معنی است که کاربران، وجوه خود را برای خرید آلتکوین‌های مختلف واریز می‌کنند. یکی از این آلت کوین‌ها کاردانو (ADA) است، که اخیراً از لحاظ قیمت افزایش زیادی داشته است.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین 8.3 درصد کاهش داشته و مجموعاً با افت قیمتی 4.3 درصدی از اوج قیمت 50,500 دلاری خود، عقب نشینی کرده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *