۳ دلیل افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۴۷ هزار دلار

3 دلیل افزایش قیمت بیت کوین به بالای 47 هزار دلار | همتاپی

قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه ماه گذشته به بالای سطح 47,000 دلار رسید. در اینجا سه ​​دلیل احتمالی این افزایش قیمت را بررسی خواهیم کرد.

اتفاقات زیادی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی افتاده است. تنها در هفت روز گذشته، قیمت بیتکوین به بالاترین حد خود در 3 ماه گذشته رسید و سطوحی را تجربه کرد که از 2 ژانویه شاهد آن نبودیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

قیمت بیتکوین روز گذشته حدوداً 14 درصد افزایش داشت و توانست به بالای 47,000 دلار برسد. همزمان با افزایش قیمت بیت کوین ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز طی 24 ساعت 120 میلیارد دلار افزایش یافت. در این جا سه دلیل بالقوه این افزایش قیمت را بررسی خواهیم کرد.

خرید بیت کوین توسط ترا

به نظر می‌رسد ترا دو کوان ( Do Kwon’s Terra ) با خرید بیت کوین، کاتالیزور اصلی افزایش اخیر قیمت بیتکوین است.

طبق گزارش کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) در اوایل هفته گذشته، دو کوان، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت ترافرم لبز (Terraform Labs) که حامی پروتکل ترا است، اعلام کرد که قصد دارد به تدریج 10 میلیارد دلار بیتکوین خریداری نماید. در حالی که بسیاری از افراد این موضوع را جدی نگرفتند، کوان اظهار داشت که 3 میلیارد دلار سرمایه برای این هدف در نظر گرفته شده است.

چند روز بعد خرید بیتکوین آغاز شد و ترا 125 میلیون دلاری بیت کوین خریداری کرد. برخی از تحلیلگران معتقدند که این سفارش خرید بیت کوین یک شوک عرضه ایجاد خواهد کرد.

کاهش عرضه بیت کوین

پنتوشی (Pentoshi)، تحلیلگر و یکی از حامیان محبوب ارزهای دیجیتال، در رابطه با خرید بیت کوین توسط ترا اظهار داشت:

بصورت روزانه عرضه بیتکوین بین 2.5 تا 3 هزار واحد کاهش می‌یابد. این امر تاثیر زیادی در بازار خواهد داشت. از آنجایی که عرضه بیتکوین کاهش یافته است افراد می‌بایست موقعیت‌های فروش خود را در سطوح بالاتری قرار دهند. چرا که چیزی که کمیاب باشد، طرفدار بیشتری پیدا می‌کند. 

در اینجا، تحلیلگر به مفهوم شوک عرضه اشاره می کند که در آن تقاضا به شدت بیشتر از عرضه است و این امر اساساً سبب افزایش قیمت می شود.

علاوه بر این، داده های بازار نشان می‌دهد که فروشندگان برای این حرکت آمادگی کافی نداشتند. نوسانات قیمت بیت کوین در روز گذشته بیش از 410 میلیون دلار نقدینگی را از بین برد که حدود 80 درصد از این موارد، موقعیت های فروش بودند.

مثبت شدن احساسات کلی بازار

بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی با وال استریت در ارتباط هستند. طی پنج روز گذشته، برخی از بزرگ‌ترین شاخص‌ها در ایالات متحده (از جمله 500 S&P، نزدک و میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones Industrial Average)) وضعیت معاملاتی مساعدی داشتند.

علاوه بر این، شرکت های فناوری مانند تسلا نیز دستاوردهای قابل توجهی داشتند. سهام تسلا (TSLA) حدود  35 درصد صعود داشت و برای نهمین روز متوالی افزایش یافت.

این ممکن است به این معنی باشد که سرمایه‌گذاران بیشتر مستعد تجارت ریسک‌پذیر می‌شوند. بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در مجموع، اگرچه قیمت بیتکوین در حوالی بسته شدن سالانه در حال نوسان است و بسیار به آن نزدیک بود، اما نتوانست به آن برسد.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *