علیرغم کاهش قیمت بیت کوین، تعداد کاربران بیتکوین به بالاترین سطح رسید

علیرغم کاهش قیمت بیت کوین، تعداد کاربران فعال بیتکوین به بالاترین سطح رسیده است | همتاپی

شرکت سانتیمنت (Santiment) که در زمینه تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای فعالیت دارد، در گزارش اخیر خود اعلام کرده است تعداد آدرس‌های بیتکوینی که به صورت روزانه فعال هستند، در اکثر روزهای هفته بیش از ۱ میلیون بوده‌ است که این امر نشان دهنده افزایش کاربرد بیت کوین می‌باشد.

شرکت سانتیمنت در گزارش خود به این امر اشاره می‌کند که آخرین باری که برای ۳ روز متوالی، بیشتر از ۱ میلیون آدرس بیت کوین در روز فعال بودند، در اوایل دسامبر ۲۰۲۱ و زمانی بود که قیمت بیتکوین بین 56,000 تا 59,000 دلار بود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین نشان‌دهنده تقاضای بازار برای تراکنش‌های درون بلاکچینی و پرداخت وجه است. هنگامی که تعداد آدرس‌های فعال بیتکوین کاهش یابد، ممکن است حاکی از شروع روند نزولی داشته باشد.

قیمت بیت کوین در 11 ماه فوریه و در پی داده‌های اخیر از شاخص قیمت مصرف کننده (Consumer Price Index – CPI) آمریکا، تا قیمت 42,622 دلار کاهش یافت. طبق گزارش سایت کوین گلس (CoinGlass)، با کاهش قیمت بیتکوین، در 24 ساعت گذشته، 87 میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ (خرید بیت کوین) لیکوئید شدند.

پرایس اکشن بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیتکوین به دلار، منبع: سایت تریدینگ ویو

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، قیمت بیتکوین پس از دو تلاش ظاهرآً ناموفق برای گذشتن از مرز 45,000 دلاری، کماکان در محدوده خود باقی مانده و در چهار روز گذشته قیمت آن در محدوده‌ای بین 42,622 تا 45,843 دلار بوده است.

بخاطر واکنش سریع خریداران به این کاهش تقریباً 5 درصدی قیمت، محدوده حمایت کوتاه مدت، در نزدیکی میانگین متحرک 50 روزه و در قیمت 42,447 دلار شکل گرفت و بعد از قیمت 45,843 دلاری، قیمت 46,710 دلاری می‌تواند به عنوان سطح مقاومت بعدی درنظر گرفته شود.

با وجود این که پرایس اکشن قیمت بیت کوین در پی اخبار تورم آمریکا همچنان نوسانات بالایی را نشان می‌دهد، شاخص‌های مومنتوم برای نمودارهای روزانه، فعلاً در حال تقویت شدن هستند. اگر خریداران مومنتوم کوتاه مدت خود را حفظ کنند، احتمالا مقاومت 50,000 دلاری، سطح مقاومت قوی‌تری خواهد بود.

در زمان انتشار این مقاله، بیتکوین با قیمت 42,435 دلار خرید و فروش می‌شود و انتظار می‌رود که در منطقه 40,000 تا 43,000 دلاری، پولبک‌هایی داشته باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *