با کاهش قیمت بیت کوین، آیا زمان خرید آلتکوین‌ها فرا رسیده است؟

با کاهش قیمت بیت کوین، آیا زمان خرید آلتکوین‌ها فرا رسیده است؟ | همتاپی

بنجامین کوئن (Benjamin Cowen)، یکی از تحلیلگران مطرح بازار ارزهای دیجیتال، در شرایط کنونی و با توجه به سابقه تأثیرات بیت کوین بر بازار رمزارزها، سرمایه‌ گذاری روی آلتکوین‌ها را خطرناک می‌داند. 

کوئن در کانال یوتیوب خود گفت که نوسان قیمت بیت کوین در سال 2018، می‌تواند نمونه‌ای باشد تا ببینیم در صورت سقوط قیمت بیتکوین چه اتفاقی در بازار آلتکوین‌ها خواهد افتاد. این تحلیل می‌تواند برای برخی سرمایه‌گذاران به عنوان یک انگیزه برای خرید بیت کوین عمل کند، به ویژه اگر آنها باور داشته باشند که بازار پس از یک سقوط احتمالی، مجددا بهبود خواهد یافت.

وی اظهار داشت:

باید به آنچه در گذشته اتفاق افتاده است نگاهی داشته باشیم و ببینیم که اگر روی نمودار، کف پایین‌تر شکل گرفت، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این حالت بازار آلتکوین‌ها بر خلاف وضعیت بازار بیتکوین، تغییر می‌کند. بهترین راه برای درک این موضوع، مشاهده دامیننس بیتکوین (نسبت بین ارزش بازار بیتکوین به بازار سایر ارزهای دیجیتال) است.

کوئن اینطور ادامه می‌دهد:

دامیننس بیت کوین در حال حاضر دقیقاً روی همان سطحی است که در ماه ژوئن سال 2018 بود. دقیقاً روی همان سطحی که پس از آن، دامیننس بیتکوین به شدت رشد کرد، در چنین جایی بود که قیمت بیتکوین کف پایین‌تر را شکل داد.

به طور خلاصه، وی معتقد است که قیمت بیتکوین، روندی را که در اواسط سال 2018، پس از روند صعودی شدیدی که در سال 2017 مشاهده شد، شبیه‌سازی می‌کند. مانند همان زمانی که قیمت بیتکوین شاهد افزایش ده برابری از حدود 2,000 دلار تا حدود 20,000 دلار بود.

مهم است در نظر داشته باشیم که در سال 2017، هیچ کشوری وجود نداشت که بیتکوین را به عنوان ارز قانونی خود پذیرفته باشد، در حالی که اکنون شاهد این هستیم که چندین کشور، بیتکوین را به عنوان عاملی معتبر برای پرداخت‌ها، قانونی کرده‌اند.

با اینکه این روند نزولی ممکن است همین طور ادامه داشته باشد، اما به این خاطر که مدتی است قیمت بیتکوین حول و حوش سطح کلیدی 40,000 دلار در نوسان بوده، بعید است که قیمت بیتکوین به پایین‌ترین سطح خود برسد، با این حال، این به این معنی نیست که بیتکوین از خطر سقوط قیمت در امان است.

برای اطلاع از اخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *