تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته آخر اسفندماه

تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته آخر اسفندماه

پس از تحلیل بازیابی و بهبود قیمت بیت کوین نسبت به ریزش قبلی، در این مقاله دو سناریو صعودی و نزولی قیمت بیتکوین مورد بررسی قرار گرفته است.

سناریو صعودی قیمت بیت کوین

کندل دوجی نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاران از حرکت بعدی بی‌اطلاع هستند، اما نزدیک قیمت 40 هزار دلار حرکت می‌کنند. بسته شدن قاطعانه کندل قیمت در بالای 40 هزار دلار، جهت‌گیری آینده قیمت بیت کوین را مشخص می‌کند.

خرید و فروش بیتکوین در حال حاضر دارای حجم معاملات 24 ساعته 30 میلیارد دلاری است و اکنون با 1.13 درصد افزایش، در سطح 39,180 دلار انجام می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیتکوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

خرید و فروش بیت کوین با یک سوگیری مثبت

در نمودار روزانه تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین، قیمت بیتکوین از 24 ژانویه در الگوی «مستطیل» حرکت می‌کند، به طوری که حد پایین آن روی 35 هزار دلار است و حد بالای آن نزدیک 45 هزار دلار می‌باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید قیمت حد پایین الگوی مستطیل رو به افزایش است اما قیمت حد بالای آن روی 45 هزار دلار ثابت مانده است. اکنون، تشکیل کندل دوجی باعث بازگشت قیمت بیتکوین خواهد شد.

با این حال، افزایش قیمت بیت کوین با موانع زیادی روبرو است. یکی از موانع بدیهی، میانگین متحرک نمایی 50 روزه با 41,007 دلار می‌باشد.

افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک، میانگین متحرک 200 روزه بحرانی را که هم‌زمان با قیمت 45 هزار دلار است، به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، اگر قیمت بیتکوین به کمتر از کف ریزش قبلی سقوط کند، فروشندگان پایین‌ترین سطح 7 مارس یعنی 37,161 دلار را هدف قرار می‌دهند. کاهش بیشتر قیمت بیتکوین می‌تواند به پایین‌ترین سطح 24 ژانویه یعنی 32,933 دلار بازگردد.

تحلیل تکنیکال با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه نزدیک به خط وسط با یک سوگیری خنثی در نوسان است. در حال حاضر 47 است و یک صعود در این شاخص می‌تواند قیمت را بالاتر ببرد.

MACD: میانگین متحرک واگرایی/همگرایی بیت کوین در زیر خط وسط با یک سوگیری نزولی خفیف قرار دارد.

سناریو نزولی قیمت بیت کوین

تحلیلگران، در حال بررسی ارتباط بین تعداد تراکنش‌های منحصر به فرد بیتکوین و احساسات اجتماعی بازار هستند. همچنین نقل و انتقالات نهنگ‌های بیت کوین در حال افزایش است. امروز طی یک تراکنش، 9,867 بیت کوین از کوین بیس به یک کیف پول ناشناخته منتقل شد.

با افزایش نرخ تورم در ایالات متحده به 7.9٪، روند بازار ارزهای دیجیتال و پیش بینی قیمت‌ها برای عموم پیچیده و مبهم است. علاوه بر این، ترس از نزدیک شدن به جلسه فدرال رزرو (FED)، افزایش نرخ بهره احتمالی به دلیل سیاست مالی انقباضی در شرایط تورمی، جامعه ارزهای دیجیتال را آشفته کرده است. ارزش بازار این صنعت در حال حاضر 1.86 تریلیون دلار است که 0.1 درصد نسبت به روز قبل تغییر داشته است

بیتکوین هم اکنون درگیر شرایط متفاوت از بحران ناآرامی‌های سیاسی و سیاست‌های مالی جهانی و سناریوهای خاصی است، که در پیش بینی قیمت اثرات تعیین کننده‌ای خواهد داشت. آخرین عاملی که بعنوان متغیر موثر در حوزه ارزهای دیجیتال بوجود آمده است، نگرانی‌هایی که در تاکید بر توجه به تغییرات آب و هوا و تاثیرات ارزهای دیجیتال بر محیط زیست در فرمان اجرایی بایدن باعث نگرانی‌هایی حول بلاکچین‌های اجماع اثبات کار (PoW) شده است.

در شرایطی که شاهد افزایش نقل و انتقالات نهنگ‌ها هستیم، تحلیلگر طرفدار بیت کوین در مورد همبستگی بین تعداد معاملات منحصر بفرد و احساسات اجتماعی توضیح می‌دهد.

آیا این سیگنال‌ها نشان‌دهنده بازار خرسی است؟

تحلیلگر درون زنجیره‌ای بیت کوین معتقد است که تعداد تراکنش‌های منحصر به فرد روزانه بیت کوین در بازه 30 روزه، با احساسات اجتماعی همبستگی قوی‌ای دارد. وقتی احساسات اجتماعی زیاد باشد، تعداد بیتکوین در گردش نیز افزایش می‌یابد، که می‌توان از آن به عنوان فرصتی برای فروش بیتکوین یاد کرد. تعداد بیت کوین‌های در گردش از ژانویه 2021 که مصادف با پایین بودن شاخص موقعیت ماینر (MPI) است، در حال کاهش بوده است. از ژانویه 2021 و هم‌زمان با منفی شدن شاخص موقعیت ماینرها و ادامه همین روند، نشانگر انباشت بیت کوین توسط ماینرها بوده و بیت کوین‌های در گردش کاهش یافته است.

این تحلیلگر در ادامه با توجه به نمودار ترکیبی بیت کوین‌های در گردش و احساسات بازار، تاکید می‌کند که فرصت، مناطقی است که حجم احساسات کاهش می‌یابد و بیتکوین در گردش به پایین‌ترین میزان کاهش می‌یابد. او معتقد است که هم‌اکنون ما در پایین‌ترین سطح قرار داریم. برای رسیدن به آرامش در بازار، نیازمند بازارهای آتی هستیم. همچنین منتظر یک رویداد اهرم زدایی و لیکوئید بیشتر هستیم.

در نتیجه، نسبت اهرم تخمینی (میزان استفاده از اهرم) بیتکوین مدتی است در حال کاهش بوده و نرخ‌های تامین مالی مثبت بوده است. با این حال، اگرچه پوزیشن‌های فروش پرخطر هستند، اما نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم. در مقابل، طبق گزارش Lunar Crush، حجم اجتماعی 13.6٪ و مشارکت اجتماعی 13.4٪ کاهش یافته است و تسلط اجتماعی 23.8- درصد و احساسات صعودی 12.8- می‌باشد.

به گزارش منابع معتبر، در چند ساعت گذشته، برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ 1500 بیت کوین از بیت فینکس برای پوزیشن‌های شورت وام گرفته‌اند. در حال حاضر، در مجموع 3,063 بیتکوین وام داده شده است که اکثر پوزیشن‌ها از لحاظ ریسک بیمه نشده‌اند. با این حال، اگر پوزیشن‌های شورت با این حجم در حال وقوع باشد، انتظار کاهش قیمت بیتکوین تا سطح 35 هزار دلار دور از انتظار نیست.

آیا نهنگ‌های بیت کوین هدف متفاوتی را دنبال می‌کنند؟

ردیاب نهنگ ویل آلرت (Whale Alert)، نشان می‌دهد 9,867 بیت کوین از کوین بیس به یک کیف پول ناشناخته منتقل شده است. تحلیلگر رمزنگاری لارک دیویس (Lark Davis) می‌گوید، چند ساعت پیش سه تراکنش مشابه در کوین بیس مشاهده شده و بیش از یک میلیارد بیت کوین در خارج از صرافی جابجا شده است. جابجایی بزرگ بیت کوین توسط نهنگ‌ها معمولا باعث کنجکاوی تحلیلگران در بازار می‌شود، چون با تحلیل رفتار نهنگ‌ها می‌توان روندهای آینده قیمتی را تا حدی پیش‌بینی کرد.

در پایان بحث و بعنوان جمع‌بندی، نمی‌توان احتمال سقوط دیگری در بازار ارزهای دیجیتال را با توجه به شرایط و سناریوهایی که وجود دارد کاملا رد کرد و یک روند نزولی می‌تواند قیمت بیتکوین را به سطوحی در حدود 35,000 دلار و پایین‌تر برساند. با این اوصاف، حرکت بیت کوین بالای میانگین متحرک نمایی 200 روزه (200D MA)، برای تحلیلگران و سرمایه‌ گذاران نشان‌دهنده شرایط مناسبی از بازار است. همان‌طور که با وقوع بازار نزولی در تضاد است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *