علی رغم احساسات ضد اجتماعی، آینده ارزهای دیجیتال قابل پیش بینی است

علی رغم احساسات ضد اجتماعی، آینده ارزهای دیجیتال قابل پیش بینی است

روش‌های زیادی برای کسب سود در بازار وجود دارد. برخلاف نظریه جام مقدس  (Holy Grail Theory) که به موجب آن تنها یک استراتژی خاص ملاک داوری است، کسب سود از بازار رمزارزها از استراتژی‌های مختلفی امکان پذیر است. به جای بکارگیری یک استراتژی ایده‌آل، می‌توان از چندین استراتژیی  قابل اجرا در بازارهای مختلف استفاده کرد.

جذاب‌ترین روش برای کسب درآمد استفاده از روش‌های متفاوت است. متاسفانه، با اینکه پلتفرم‌ها یا ابزارهای مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال داده‌های زیادی را در دسترس قرار می‌دهند، اما ممکن است تجزیه و تحلیل این داده‌ها برای کاربران دشوار باشد.

بنابراین، برای بررسی روند دیجیتالی شدن جهان بایستی شاخص‌های کافی برای سنجش عملکرد بازار در اختیار داشته باشید. اما واقعیت این است که ما انسان‌ها از آنچه فکر می‌کنیم ساده‌تر هستیم. این موضوع در معاملات ما نیز صدق می‌کند.

با این حال، بازار تعادل لازم را ایجاد کرده و رفتار انسان را تنظیم می‌کند. هنگامی که حریص هستید، مطمئناً متضرر می‌شوید. اما هنگامی که حریص نیستید، سود می‌کنید. همین موضوع در مورد الگوریتم یا ربات هم صادق است. جذاب‌ترین جنبه معامله‌گری ارزهای دیجیتال، تجزیه و تحلیل هر موقعیت به صورت جداگانه، کشف شکاف‌های موجود در بازار و بهره برداری از آنها است.

بنابراین، ما هر روز شاهد تغییرات جدیدی در دنیای ارزهای دیجیتال هستیم، زیرا این صنعت دائماً در حال رشد است. برای این منظور پیشرفت دیفای را تنها در شش ماه گذشته ملاحظه کنید.

با اینکه زیر ساخت‌های موجود تحت کنترل قرار دارد، استفاده از فرصت‌های بی‌شماری که توسط رمزارزها ارائه می‌شود، مطمئناً هیجان‌انگیز است. به عنوان مثال، هنگامی که احساسات واقعی اجتماعی را به طرق مختلفی تجزیه و تحلیل می‌کنید، داده‌ها در شبکه‌های اجتماعی جریان می‌یابند و شما آن را با چندین فاکتور متفاوت ترکیب می‌کنید. لذا، آینده قابل پیش‌بینی است.

افراد حریص در بازارهای صعودی با تاخیر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. در ابتدا، آنها به تئوری سرمایه‌گذاری اعتقادی ندارند. اما پس از مشاهده موفقیت دیگران، حریص شده و هنگامی وارد بازار می‌شوند که خیلی دیر شده است. در آن زمان معامله‌گران منطقی معاملات خود را ترک می‌کنند. اما افراد حریص تحت تأثیر احساسات بازار قرار گرفته و شرط بندی می‌کنند. این نوع معامله کردن سالم نیست و حریص شدن پیش بینی بازار را غیر ممکن می‌کند.

در صورت عدم دسترسی کاربران اکثر سرویس‌های سیگنال‌دهی منجر به سود نمی‌شود. آنها می‌توانند جفت‌ها و موقعیت‌های بازار را بطور هوشمندانه انتخاب کنند. در صورتی که کاربران به بازار مورد نظر دسترسی داشته باشند، حرص کاربران می‌تواند سبب افزایش قیمت‌ها شود. اگر کمی محاسبه کنید، هر زمانی که بحث قیمت باشد می‌توانید به سرعت سود را تشخیص دهید، لذا، دانستن ریاضیات و محاسبه می‌تواند کمک کننده باشد.

برخی از معامله گران تمایلی به کسب سود کلان در معاملات را ندارند. زیرا، از نظر آنها سود کلان عاقلانه نیست و ترجیح می‌دهند در تمامی معاملات حتی به میزان بسیار اندک سود کنند. به عقیده آنها، این روش امن‌تری برای انجام  معاملات ارزهای دیجیتال می‌باشد.

شاخص‌ها در بازار رمزارزها

رسانه‌های اجتماعی تنها شاخص برای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال نیستند. با توجه به تعداد شاخص‌ها، قطعاً می‌توان از آنها سوء استفاده کرد. در واقع، در هر موقعیت، ترکیبی از شاخص‌ها و نحوه استفاده از آنها بهترین نتیجه را به دست می‌دهد. لونار کراش (Lunar Crush) مثال مناسبی برای رصد احساسات معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی می‌باشد، زیرا این وب سایت ترکیبی از نظرات کوتاه، احساسات مثبت و اطلاعات بلاک چین را ارائه می‌دهد و یک شاخص اعتبارسنج را ایجاد می‌کند که مدام در حال تغییر است. هنگامی که این شاخص‌ها را با هم ترکیب می‌کنید، نتیجه حاصل ممکن است تعجب‌آور باشد، زیرا در هر ساعت با توجه به سه مولفه ذکر شده، به قصد کسب سود چند درصدی معامله می‌کنید.

چنانچه قصد دارید معاملات رمزارزی را تازه شروع کنید، این وب سایت در شناخت تکنولوژی رمزارزها به شما کمک خواهد کرد. متخصصان رمزارز با حداقل‌های یک پروژه خوب آشنا هستند. اگر یک تازه‌کار هستید حتما یوتیوبرها را دنبال کنید. به افرادی که درباره سریع ثروتمند شدن صحبت می‌کنند، توجه نکنید و اشخاصی را انتخاب کنید که ابزارها و تکنیک‌ها را آموزش می‌دهند.

چنانچه متخصص حوزه ارزهای دیجیتال هستید، احتمالاً پورتفوی خاصی در اختیار دارید. به یاد داشته باشید که همه رمزارزهای خود را تنها در یک جا نگهداری نکنید. به علاوه، حتما از استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلاری (dollar cost average)  برای سرمایه‌گذاری‌‌های بلند مدت استفاده کنید. حتما از استراتژی‌های مختلف استفاده کرده و سپس بررسی کنید اگر صرفاً بجای نگهداری بیت کوین (BTC)، از استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلاری استفاده می‌کردید، چه نتیجه‌ای می‌گرفتید.

سپس می‌بایست موضوع نسبتاً مهمی را در نظر بگیرید. با توجه به روند صعودی رمزارزها، ممکن است تصمیم بگیرید که محتاطانه عمل کنید. یعنی بیت کوین‌هایتان را نگه دارید و همه چیز را به زمان بسپارید.

بنابراین، استراتژی‌های مربوط به شرایط مختلف بازار را از هم تفکیک کنید. به عنوان مثال، استراتژی‌های یک بازار صعودی از استراتژی‌های یک بازار نسبتا ثابت متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب، کاربران می‌بایست با اصول معامله‌گری و اهداف آنها نیز آشنا باشند.

استراتژی‌های بسیار ساده در بلند مدت به نتیجه می‌رسند. در حوزه رمزارزها، معامله‌گران صبور موفق می‌شوند. آنها یک نقشه را پیاده‌سازی کرده و آن را اجرا می‌کنند. اگرچه ابزارهای خاصی می‌توانند در این زمینه به آنان کمک کنند، اما در صورت عدم  آشنایی با اصول کار، حتی در بهترین پلتفرم‌های جهان نیز سرمایه خود را از دست خواهند داد.

کاربران می‌توانند از برنامه‌های مشاوره مانند روبو (robo-advisory app) استفاده کنند، اما در این برنامه‌ها با اصول کار آشنا نخواهند شد. استفاده از این روش‌ها معامله نبوده بلکه سرمایه‌گذاری نسبتاً خودکار است. اگرچه در پلتفرم‌های معامله‌گری الگوریتمی وجود دارد، اما کابران هنگام استفاده از آنها می‌بایست با اصول کار آشنا بوده تا بتوانند منطقی عمل کنند.

همانند ابزارها، کاربران انتظار دارند شفافیت و استاندارد‌های تکنیکال را بدانند. اما ربات‌های رمزارز (Crypto bots) اغلب فاقد شفافیت هستند، بنابراین ممکن است ترجیح دهید که از آنها استفاده نکنید.

یادگیری معامله‌گری یک فرآیند تدریجی است. در ابتدا شاید لازم باشد شکست بخورید تا بیاموزید. بازار شما را فریب می‌دهد و شما با مشکل مواجه می‌شوید، اما تنها در این صورت است که از اشتباهات خود درس می‌گیرید و فریب نمی‌خورید.

رسانه‌های اجتماعی نقس بسزایی را در این حوزه ایفا می‌کنند. به عنوان مثال، پلتفرم eToro علاوه بر پلتفرم معاملاتی در رسانه‌های اجتماعی نیز وارد شده است. یکی از مزایای eToro این است که می‌توانید عملکرد سایرین را نیز ملاحظه کنید. بنابراین، احتمالا یک روز می‌توانید با جمع‌آوری داده‌های لازم، عملکرد معامله‌گران دیگر را بررسی کرده و بر اساس آنها معامله کنید.

در بازار رمزارزها به آرامی شروع کنید و فرضیه‌هایتان را بسنجید

با پیشرفت زیرساخت‌ها، ابزارهای مورد استفاده تریدرها نیز در حال پیشرفت است. با این حال، تجربیات کاربران نیز باید افزایش یابد و به زودی شاهد ظهور پلتفرم‌های ساده‌تر خواهیم بود. این پلتفرم‌ها اطلاعات معتبری را در زمینه معاملات موفق در اختیار معامله‌گران قرار خواهند داد. هنگامی که این پلتفرم‌ها محقق شوند، همه افراد به سبب استفاده از این ابزارهای بسیار دقیق و کاربرپسند سود کسب می‌کنند، سپس با این سوال فلسفی مواجه می‌شویم که سودآوری چه معنایی خواهد داشت؟ 

اما در ابتدا باید بگوییم که این ابزارها در آینده بسیار دقیق و کاربرپسند خواهند بود. هنگامی که همه افراد معاملات سودآوری داشته باشند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این یک سوال فلسفی و در عین حال جالب است.

هنوز فاصله زیادی با این پلتفرم‌های بسیار ساده و کاربرپسند داریم که با استفاده از آنها می‌توان بلافاصله عملکرد شاخص‌های مختلف در گذشته را بررسی نمود.

تنها یک راه درست برای معامله‌گری وجود ندارد، اما اطلاع از چگونگی کارکرد جامعه، نحوه کارکرد اقتصاد، به شناسایی سودهای بالقوه کمک می‌کند. از نظر کارشناسان، تحلیل‌های تکنیکال می‌تواند در نتیجه‌گیری نهایی و بررسی ریسک‌های بازار به معامله‌گران کمک کند. به عنوان مثال، تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال (TA) می‌تواند لحظه دقیق ورود یا خروج را به تریدرها نشان دهد. اما، چنانچه کار احمقانه‌ای انجام دهند، تحلیل تکنیکال نیز به آنها کمکی نخواهد کرد.

روشی را که برای معامله انتخاب می‌کنید، کاملاً شخصی است. بعضی افراد با فرمول‌های ریاضی و بدون توجه به اقتصاد و جامعه عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارند. افراد دیگر صبر کرده و از استراتژی‌های بسیار ساده‌ای مانند متوسط ​​هزینه دلاری (DCA) استفاده می‌کنند.

چنانچه از یک صرافی کلاهبردار استفاده کنید، هر چقدر هم که استراتژی معامله‌گری‌ شما محکم باشد، روزی سرمایه‌تان از دست خواهد رفت.

در بازار ارزهای دیجیتال نگران از دست رفتن فرصت نباشید

شما با گذشت زمان سبک معامله‌گریتان را در ارزهای دیجیتال توسعه خواهید داد. اما این تنها راه معامله‌گری نخواهد بود. همه افراد بر این باورند که بهترین سبک معامله‌گری را دارند. دیدگاه افراد در مورد روش صحیح معامله گری متفاوت است. تنها یک راه برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال وجود ندارد. اما، برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق درک اساسی از تحلیل تکنیکال (TA)، اقتصاد و مسائل اقتصادی-اجتماعی از شروط معامله‌گری در ارزهای دیجیتال می‌باشد.

برخی عوامل در بازار رمزارزها نقش مهمی را ایفا می‌کنند. این عوامل ممکن است مالکین رسانه‌ها یا بانک‌ها باشند که داده‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند تا از آن اطلاعات برای تصمیم‌گیری و انجام معاملات خود استفاده کنند. ممکن است این عامل یک موتور جستجو باشد. به عنوان مثال، گوگل نه تنها می‌تواند عملکرد افراد را پیش بینی کند، بلکه می‌تواند بر آن تأثیر نیز بگذارد. این عوامل تاثیرگذار در صنعت ارزهای دیجیتال در اقلیت هستند. در بازار رمزارزها، نهنگ‌ها به راحتی قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار داده و افراد نیز تحت تأثیر اینترنت قرار می‌گیرند. بنابراین، این اطلاعات کافی برای پیش بینی آینده رمزارزها فرصت‌های خوبی را بدست می‌دهند.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *