پرداخت خسارت مصرف غیرقانونی برق توسط استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال

پرداخت خسارت مصرف غیرقانونی برق توسط استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در نشست خبری که چهارشنبه یازدهم تیرماه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد در رابطه با استخراج‌کنندگان غیر مجاز ارز دیجیتال گفت: استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال که به صورت غیرمجاز از برق استفاده می‌کنند در صورت شناسایی باید خسارت وارده به شبکه برق را پرداخت کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در این نشست خبری خاطر نشان کرد: پایین بودن تعرفه برق در کشور ما یکی از ایرادهایی است که باید اصلاح شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی افزود: تعرفه ارزان برق در حالی است که قیمت ارزهای مجازی به گونه‌ای است که استخراج آن را در کشورمان برای استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال مقرون به صرفه کرده و همین امر بسیاری را به این سمت کشانده است.

رجبی مشهدی در مورد تولیدکنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال کشور در گفت: البته در این بین تعدادی هم هستند که تلاش دارند به صورت غیرمجاز در این عرصه فعالیت کرده و از برق ارزان برای استخراج ارزهای دیجیتال سوءاستفاده کنند.

سخنگوی صنعت برق در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت توانیر با هدف پیشگیری از سوءاستفاده این چنینی، دو راهکار تدوین و مجوزهای لازم را نیز از وزارت نیرو برای اجرایی کردن این دو راهکار اخذ کرده است. به زودی یکی از این دو راهکار برای اجرا به شرکت‌های توزیع ابلاغ خواهد شد.

ایشان در مقابل شناسایی افراد سودجو گفت:

در نخستین گام، مقرر شده در صورت شناسایی افراد سوءاستفاده‌کننده از برق، خسارتی که آن‌ها با این عمل به شبکه وارد می‌سازند را برآورد کرده و از آنان اخذ شود. بدین ترتیب می‌توان جلوی فعالیت این افراد غیرمجاز را گرفت و آن‌ها را به استفاده مجاز از برق تشویق کرد.

هر چند که همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو سال گذشته بیان کرد برای تولید هر واحد ارز دیجیتال بیت کوین نیاز به ۷۲ هزار کیلووات برق است، افزود: برای تولید هر واحد از این نوع ارز مجازی، به اندازه مصرف ۲۸ مشترک، برق استفاده می‌شود که ادامه چنین روندی خطرناک است. اگر روند استخراج ارزهای دیجیتال به همین نحو ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود مصرف آن‌ها به بیش از ۲ هزار مگاوات برسد.

 ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *