ویتالیک بوترین از مزایای اثبات سهام (PoS) در اتریوم ۲.۰ می‌گوید

ویتالیک بوترین از مزایای اثبات سهام (PoS) در اتریوم 2.0 می‌گوید | همتاپی

پیش از پیاده‌سازی مجدد اثبات سهام اتریوم (PoS)، ویتالیک بوترین مدیرعامل کمپانی اتریوم در مورد مزایای اثبات سهام (PoS) در اتریوم 2.0 و اثبات کار (PoW) مطالبی بیان می‌کند.

مدیرعامل پروتکل اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Butrin) در پستی کوتاه از مزایای اجماع شبکه به روش اثبات سهام (PoS) و هزینه‌های بالقوه‌ گزافی که هکرها برای حمله به اتریوم 2.0 باید بپردازند، می‌گوید. به علاوه، او تاکید می‌کند که الگوریتم اثبات کار (PoW) نیز نقاط قوتی دارد که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

افزایش امنیت شبکه اتریوم در قیمت ثابت

ویتالیک در پست اخیر خود هزینه حملات 51% به سیستم‌های اثبات کار (PoW) و اثبا‌ت سهام (PoS) را با یکدیگر مقایسه می‌کند. یک بدافزار برای بدست آوردن 1 دلار در روز از هر بلاک باید چقدر هزینه کند؟

او تخمین می‌زند که در روش اثبات کار با استفاده از GPU حمله 6 ساعته هزینه‌ای تقریبا برابر با 0.26 دلار خواهد داشت. همچنین اگر بدافزاری پاداش بلاک را دریافت کند، این اندیکاتور صفر می‌شود. به طور خلاصه اینکه یک مهاجم برای کنترل شبکه تنها لازم است به تعداد کافی GPU داشته باشد.

از آنجایی که تجهیزات لازم برای استخراج ارزهای دیجیتال با ASIC هزینه‌ بیشتری در پی دارند، هزینه حمله به سیستم‌های این چنینی 66 درصد سرمایه کلی (خرید و راه‌اندازی ASICs) است. همچنین باید در نظر داشت که یک دستگاه ASIC معمولی 2 سال کار می‌کند. این بدان معناست که شخص برای بدست آوردن پاداش سهامی معادل 1 دلار در روز مجموعا باید 486.75 دلار هزینه کند.

برای سیستم‌های اثبات سهام (PoS) ماجرا فرق می‌کند. یک مهاجم با در اختیار داشتن پانزده درصد سهام و پرداخت هزینه 100 دلار در ماه برق و هزینه‌های جانبی اینترنت،‌ باید تقریبا 6 سال فعالیت کند. به بیان دیگر، به طریق غیر قابل باوری برای بدست آوردن پاداش سهامی معادل 1 دلار در روز مجموعا باید 2.189 دلار هزینه کند.

دو مزیت اثبات کار (PoW) که نباید نادیده گرفته شود

ویتالیک بویترین در ادامه صحبت‌های خود اضافه می‌کند که سیستم‌های اثبات سهام گزینه‌های مطلوبی برای حمله به شمار نمی‌آیند، چرا که این سیستم‌ها غیرمتمرکزتر هستند. حتی در صورتی که حمله 51% رخ دهد،‌ می‌توان بلاکچین اثبات سهام را به سادگی بازیابی کرد.

همچنین، در طولانی مدت بازگشت سرمایه در سیستم‌های اثبات سهام (PoS) بیشتر است. بعد از گذشت چندین سال، توزیع پاداش بیشتر تحت سلطه نهنگ‌ها قرار می‌گیرد.

و نهایتا اینکه سیستم‌های اثبات کار (PoW) بعد از فعال‌سازی اولیه گره‌ها از حالت آفلاین،‌ برای همگام سازی نیازی به شخص ثالث ندارند. بنابراین، به صرافی‌ها،‌ جستجوگرهای بلاک و مواردی از این قبیل وابسته‌اند.

باید توجه داشت که دو روز بعد از پیاده‌سازی قرارداد اولیه اتریوم 2.0،‌ علاقه‌مندان به این پروژه 38,693 اتر از 524.288 اتر لازم را واریز کردند ( این مقدار یعنی بیش از 7 درصد مقدار کل). کمترین میزان سهام 32 اتر یا چیزی معادل 14,080 دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *