در میان افت شدید بازار، هش ریت اتریوم به رکورد جدید رسید

در میان افت شدید بازار، هش ریت اتریوم به رکورد جدید رسید | همتاپی

همزمان با موج فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال و تمایل معامله گران به کاهش ریسک در بازارهای مالی جهانی، قدرت استخراج اتریوم با افزایشی دوباره‌ به بالاترین حد خود رسید.

افزایش مداوم میانگین هش ریت اتریوم از تابستان 2021 آغاز شد، زمانی که دولت چین تصمیم گرفت سرکوب صنعت استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز کند.

این تصمیم باعث کاهش سریع قدرت استخراج در تمام ارزهای دیجیتالی شد که بر اساس الگوریتم اثبات کار (PoW) کار می‌کردند.

هش ریت اتریوم به رکورد تاریخی 1,137,171,363,556,380 رسید

رکورد قبلی با مقدار 1,132,434,597,156,380 در 30 ژانویه 2022 مشاهده شده بود.

هش ریت اتریوم | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: توییتر glassnode alerts (@glassnodealerts)

اما در همان زمان، کاهش سریع هش ریت در سال 2021 به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمک کرد تا از فشار فروش استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال خارج شوند؛ امری که به کسری عرضه در بازار ارزهای دیجیتال ختم شد.

تغییر شبکه اتریوم به اثبات سهام (PoS)

پیش از این، توسعه‌دهندگان اتریوم بارها از مهاجرت شبکه اتریو‌م از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام (POS) خبر داده بودند. این امر استخراج اتریوم را به طور کامل به حالت تعلیق در می‌آورد. به گونه‌ای که اعتبارسنج‌ها جایگزین ماینرها شده و به عنوان قدرت کاوش اصلی بلاک عمل خواهند کرد. در حال حاضر، هر کاربر در شبکه می‌تواند با ارسال وجه به قرارداد سهام اتریوم، به عنوان اعتبارسنج شبکه معرفی شود.

برای انجام این کار، کاربران باید 32 اتر‌یوم را به قرارداد هوشمند تعیین شده منتقل کنند. این وجوه تا زمانی که کاربر تمایل داشته باشد در این قرارداد قفل خواهد شد.

بررسی عملکرد بازار اتریوم

در زمان انتشار این خبر، اتر‌یوم عمدتاً روند عمومی بازار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند و تقریباً 5 درصد از ارزش قبلی خود را از دست داده است. نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد، هفته گذشته نیز قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، با نوسانات گاه و بیگاهی همراه بوده و در عرض چهار روز بیش از 17 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در حال حاضر، اتر‌یوم در سطح قیمت سپتامبر سال گذشته حرکت می‌کند و در حال حاضر بیش از 45 درصد از بالاترین رکورد خود که در نوامبر 2021 به دست آورده بود، پایین‌تر است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *