پیش بینی قیمت بیت کوین: هدفِ بعدی قیمت بیتکوین کدام است؟

هدفِ بعدی قیمت بیتکوین کدام است؟

با وجود اینکه قیمت بیت کوین طی هفت روز گذشته 4 درصد افزایش یافته است. قیمت بیت کوین در روز شنبه با کمی کاهش قیمت خرید و فروش شد و انتظار می‌رود که قیمت این ارز دیجیتال کمی وارد اصلاح شود، زیرا خریداران در زیر سطح 48,000 دلار تحت فشار زیادی از طرف فروشندگان قرار دارند.

علی‌رغم اینکه خریداران بیتکوین در تلاشند تا مجدداً کنترل بازار را در دست بگیرند، اما سفارش‌های فروش 47 هزار دلاری بیت کوین از اوایل امروز تاکنون ناموفق بوده است. این شرایط نشان‌دهنده مقاومت قوی در سطح 47 هزار دلار است که ممکن است برای خریداران بیت کوین چالش برانگیز باشد. با این حال، تلاش مداوم خریداران برای غلبه بر این مقاومت می‌تواند نشانه‌ای از اراده و عزم راسخ آنها برای بازپس‌گیری کنترل بازار باشد. در این میان، فرصت‌های خرید بیت کوین ممکن است برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به بازار در نقاط اصلاحی یا شکست‌های قیمتی هستند، همچنان مطرح باشد.

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح 37,560.40 که در 14 مارس ثبت شده بود، 21 درصد افزایش یافته است. این ارز دیجیتال در روز پنج‌شنبه به بالاترین حد در 3 ماه گذشته یعنی 48,240.0 دلار رسید. با این حال، خریداران گویی این موضوع را باور نداشته یا تمایلی به پیشبرد دستاوردهای فراتر از سطح مذکور ندارند. در اصلاح اخیر بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیتکوین سطح بحرانی میانگین متحرک نمایی 200 روزه را مجدداً در 44,796 دلار مشاهده کرد.

تحلیل نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو 

قیمت بیتکوین همچنان زیر میانگین متحرک 200 روزه قرار دارد. این ارز دیجیتال در تلاش است تا کاهش قیمت خود را جبران کند. این شاخص یکی از رایج‌ترین شاخص‌ها برای تعیین بازارِ گاوی یا خرسی بیت کوین است. تحلیل گران قیمت بیتکوین با بررسی این شاخص تعیین می‌کنند که بازار بیتکوین گاوی است یا خرسی. قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته در حال افزایش بوده و حتی از منطقه مقاومت قابل توجه 45 هزار دلار نیز عبور کرده است.

با این حال، در حال حاضر بیت کوین زیر میانگین متحرک 200 روزه خرید و فروش می‌شود و قیمت آن در حال حاضر توسط سطح مقاومت شکسته شده 45 هزار دلاری حفظ شده است، که اکنون یک سطح حمایت به حساب می‌آید. چنانچه این سطح با شکست مواجه شود، آزمایش مجدد میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه اولین هدف نزولی خواهد بود. از طرف دیگر، چنانچه قیمت بیتکوین با موفقیت از میانگین متحرک 200 روزه عبور کند، سطح 52 هزار دلار مانع مهم بعدی خواهد بود

تحلیل نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین 

 نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: TradingView

قیمت بیتکوین در بازه زمانی 4 ساعته، نتوانسته است از خط روند بالای الگوی پرچم نزولی بزرگ عبور کند، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) عمدتاً در منطقه اشباع خرید بیت کوین قرار دارد. بیتکوین در حال حاضر از سطح 45 هزار دلار بازگشته است و در محدوده کلیدی قرار دارد.

در حال حاضر سناریوی نزولی دور از انتظار به نظر می‌رسد، زیرا قیمت بیت کوین با افزایش 5 درصدی به روند قبلی بازگشته است. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که خریداران نیز تمایلی به تسلیم شدن ندارند. بنابراین، در حال حاضر، بیتکوین در محدوده معاملاتی 45,000 و 48,000 دلار قرار دارد. با این حال، چنانچه یک روند نزولی و یک سقف پایین‌تر در شرف شکل‌گیری باشد، احتمالاً منطقه 46 تا 47 هزار دلاری یک نقطه عطف خواهد بود. RSI نیز پس از بازگشت از یک سطح نزدیک به اشباع فروش، به دنبال افت ناگهانی از 48 هزار دلار، در ناحیه تعادل قرار دارد.

سناریوی نزولی دیگر این است که قیمت بیتکوین یک سقف بالاتر را تشکیل دهد و RSI سیگنال واگرایی نزولی را نشان دهد. هر دو سناریو منجر به اصلاح عمیق‌تر، حداقل در سطح 36 هزار دلار و خط روند پایین‌تر پرچم خواهند شد. در مقابل، اگر قیمت نتواند در پایین‌ترین سطح امروز بماند، چشم‌انداز صعودی قیمت بیتکوین را در کوتاه‌مدت از بین می‌رود. در این صورت، سرمایه‌ گذاران باید نقدینگی را در سطح حمایت 42,500 دلار از بین ببرند. شکست نزولی این الگو بدترین حالت این سناریو خواهد بود، زیرا قیمت بیت کوین احتمالاً به زیر 33 هزار دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر، چنانچه قیمت بیتکوین افزایش یابد، هر دو سناریوی نزولی شکست خواهند خورد و حمایت در بالای سطح 48,000 دلار در میان فشار خرید مداوم، معامله‌گران را امیدوار نگه می‌دارد. با ادامه روند فعلی، اولین هدف صعودی می‌تواند سطح روانی 50,000 دلار باشد. در مرحله بعد، قیمت بیت کوین احتمالاً تا مرز 52 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

طی دو سال گذشته شاهد «عدم قطعیت» گسترده‌ای در امور بین‌المللی بوده‌ایم. شیوع بیماری همه گیر در جهان، ترس ناشی از تورم و اخیراً یک درگیری ژئوپلیتیکی، به ناپایداری‌ها در طول دو سال گذشته دامن زده‌اند.

هنگام عدم قطعیت بایستی سایر عوامل را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، شکل زیر جزئیات بیشتری از عرضه بیت کوین را بر اساس داده‌های کریپتو کوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد.

ارزش تحقق یافته، نوار طول عمر خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

ارزش تحقق یافته، نوار طول عمر خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش. منبع: کریپتو کوانت 

ارزش تحقق یافته نوار طول عمر خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش (UTXO) معیاری است که خوشه‌هایی از کوین‌ها را بر اساس طول عمرشان (آخرین باری که منتقل شده‌اند) و نسبت آن‌ها از ارزش تحقق یافته کلی را نشان می‌دهد. همانطور که در توضیحات نمودار ذکر شده است، کوین‌های بین سه ماه تا 5 سال نمایش داده شده و با رنگ‌های مختلف از یکدیگر متمایز می‌شوند.

به طور خلاصه، افزایش این نوارهای طول عمر نشان‌دهنده هودلینگ (HODLing) و انباشتگی (سبز) است، در حالی که کاهش آن‌ها، نشان‌دهنده فروش و توزیع (قرمز) بین دارندگان میان‌مدت تا بلندمدت است.

در حال حاضر بازار در یک دوره انباشت قرار دارد و تعداد کوین های در گردش در سه ماه گذشته به تدریج در حال افزایش است.

در زمان نگارش این مقاله، جفت ارز بیتکوین به دلار (BTC/USD) با 0.75 درصد افزایش در روز، در محدوده 46625.90 دلار خرید و فروش می‌شود. طبق گزارش وب سایت تحلیلی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، حجم معاملات 24 ساعته بیت کوین با 17 درصد کاهش به 34,123,056,256 دلار رسیده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه نزدیک خط متوسط با حالت خنثی در نوسان است. این شاخص اکنون روی 60 است.

MACD: شاخص مکدی بالاتر از خط مرکزی اما با حرکت صعودی در حال کاهش است.

برای اطلاع از اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه کنید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *