۲ عاملی که مانع صعود قیمت بیت کوین شده است

تحلیل قیمت بیت کوین: 2 عاملی که مانع صعود قیمت بیت کوین شده است

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور درون زنجیره‌ای و همچنین یکی از گاوهای بیت کوین، ادعا می‌کند که دو عامل اساسی مانع صعود بیت کوین خواهند شد.

در یکسری توییت پیاپی، وو به 572,300 دنبال‌کننده خود می‌گوید که فکر نمی‌کند بیت کوین وارد فضای خرسی (نزولی) شده است.

اولین چیزی که باید به آن بپردازیم و پاسخ دهیم این است که آیا وارد فاز نزولی شده‌ایم؟ بازارها زمانی نزولی می‌شوند که خریدار جدیدی وارد بازار نشود و این اتفاق هنوز نیفتاده است. ما شاهد رشد عادی کاربران جدید در شبکه (بلاک چین) هستیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نمودار تعداد کاربران جدید و قیمت بیت کوین. منبع: گلسنود 
نمودار تعداد کاربران جدید و قیمت بیت کوین. منبع: گلسنود 

علاوه بر موضوع رشد کاربران بیت کوین، وو می‌گوید سرمایه‌ی کنار گذاشته‌اش را کم کم وارد بیت کوین می‌کند.

هدف اصلی این است که با وارد کردن دوباره سرمایه از طریق استیبل کوین‌ها به بازار کریپتو، چرخش سرمایه ایجاد کنم (اساسا منظورم از کریپتو صرفا بیت کوین است چون سهم آلتکوین‌ها در بازار در حال کاهش است).

اسیلاتور نسبت استیبل کوین. منبع: توییتر ویلی وو
اسیلاتور نسبت استیبل کوین. منبع: توییتر ویلی وو

این تحلیلگر همچنین می‌گوید که سیگنال‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ‌ها همچنان به خرید و انباشت بیت کوین ادامه می‌دهند.

«ما شاهد فروش سنگینی توسط نهنگ‌ها بوده‌ایم. تمام آن ارزهای دیجیتالی که نزول داشتند، برای قرارگیری در فاز صعودی نیاز به زمان دارند. اکنون این اتفاق در حال افتادن است. برای همین رفتار قیمت دقیقا مانند فاز انباشتگی است (که نتیجه‌اش صعود قیمت است).»

بیت کوین از کاربران ضعیف به کاربران قوی انتقال می‌یابد. منبع: توییتر ویلی وو
بیت کوین از کاربران ضعیف به کاربران قوی انتقال می‌یابد. منبع: توییتر ویلی وو

با توجه به معیار ارزش کل شبکه نسبت به معاملات که با تقسیم ارزش سرمایه شبکه بیت کوین بر حجم معاملات درون زنجیره‌ای محاسبه می‌شود، وو می‌گوید که بیت کوین همچنان نسبت به ارزش ذاتی‌اش، بسیار ارزان است.

اگر بخواهیم برای ارزیابی شبکه با استفاده از NVT (نسبت ارزش به تراکنش) ارزش گذاری کنیم، در حال حاضر، با توجه به فاندامنتال‌های گذشته شاهد اشباع فروش در قیمت هستیم. در ضمن ما پیش بینی ریزش قیمت را کرده بودیم. این ریزش زمانی اتفاق افتاد که قیمت کاملاً در محدوده Fair Value (ارزش منصفانه) قرار داشت. پس یک اصلاح قیمتی کاملا قابل انتظار بود. در نتیجه، نمی‌توان گفت که بیت کوین وارد فاز نزولی شده است.

نمودار NVT بیت کوین. منبع: اکانت توییتر ویلی وو

نمودار NVT بیت کوین. منبع: اکانت توییتر ویلی وو

در حالی که وو معتقد است بازار گاوی بیت کوین همچنان پابرجا است، او می‌گوید اگر سرمایه گذاران رفتار محتاطانه به خود بگیرند و سرمایه خود را به دلار آمریکا تبدیل کنند، ممکن است روند صعود قیمت کند شود.

تنها نگرانی من این است که اگر بازار سهام ریزش عمیقی داشته باشد، حتما همراه با خود بیت کوین را نیز نزولی می‌کند. در صورت فرقی نمی‌کند که فاندامنتال روی زنجیره‌ی بیت کوین چگونه باشد. قدرت دلار در شاخص دلار آمریکا (DXY) نشان می‌دهد برخی از سرمایه گذاران در حال تبدیل سرمایه به دلار هستند.

شاخص دلار آمریکا (نمودار سمت راست)، شاخص S&P 500 (نمودار سمت چپ). منبع: اکانت توییتر ویلی وو

شاخص دلار آمریکا (نمودار سمت راست)، شاخص S&P 500 (نمودار سمت چپ). منبع: اکانت توییتر ویلی وو

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *