آیا قیمت ریپل در آینده نزدیک به ۱۰ دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت ریپل در آینده نزدیک به ۱۰ دلار خواهد رسید؟

این مقاله تنها بر اساس تحلیل تکنیکال بوده و در ادامه، در خصوص معیارهای کلیدی که برای تحلیل و پیش ‌بینی قیمت ریپل (XRP) در نظر گرفته‌ایم، صحبت خواهیم کرد.

ریپل یکی از ارزهای دیجیتالی بوده که امسال، عملکردی بی‌نقص در خصوص ارائه درگاهی برای پرداخت داشته است. ریپل اخیراً پروژه جدیدی در شبکه خود (RippleNET) با نام Line of Credit را راه‌اندازی کرده است. این پروژه، یک سرویس بتا است که به کاربران ریپل امکان می‌دهد تا به راحتی جذب سرمایه کرده و سپس با استفاده از توکن‌های ریپل، تأمین مالی لازم برای پروژه‌های فرامرزی خود را انجام دهند.

شرکت ریپل علاوه بر این، اخیراً با درگاه پرداختی آنلاین برای بازار اروپا با نام “لمون‌وی” (Lemonway) شروع به همکاری کرده است. گفته می‌شود این همکاری، به بهبود انجام تراکنش‌های یورو به یورو و سایر ارزهای پشتیبانی شده توسط لمون‌وی کمک خواهد کرد.

آیا این رویدادها، به اندازه‌ای مثبت هستند که ریپل را به یک سرمایه گذاری خوب تبدیل کنند؟ آیا باید قبل از پایان سال روی ریپل سرمایه گذاری کنیم یا بعد از آن؟ در این مقاله در مورد تحلیل بازار و پیش‌ بینی قیمت ریپل در سال 2021 صحبت خواهیم کرد.

ریپل(XRP) چیست؟

ریپل شرکتی خصوصی و فعال در زمینه تکنولوژی امور مالی (فین‌تک) است که راهکاری برای پرداخت در سطح بین‌المللی را از طریق شبکه پرداخت ثبت شده خود به نام شبکه ریپل (RippleNet)، ارائه می‌دهد. شبکه ریپل، یک شبکه پرداخت است که بر روی دفترکل اجماع ریپل بنا شده که به آن لجر ریپل (XRP Ledger) می‌گویند. به غیر از این، شرکت ریپل برای نوآوری لجر منبع باز ریپل نیز تأمین بودجه لازم را انجام داده است.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال موجود که بستر لازم برای شبکه‌های نظیر به نظیر (peer-to-peer) را فراهم می‌کنند، ارز ریپل برای ادغام بانک‌ها، ارائه‌دهندگان سیستم پرداخت و صرافی‌های ارز دیجیتال ایجاد شده است که امکان تسویه حساب آنی و با کارمزدی کمتر را فراهم می‌کند.

حال که ذهنیتی در مورد ریپل پیدا کردیم، آیا فکر می‌کنید که ریپل در سال 2021، ارز دیجیتال سودآوری باشد؟ در ادامه این مقاله نگاهی به نمودارهای تحلیل قیمت و پیش ‌بینی قیمت ریپل، خواهیم داشت.

جنبه‌های تکنیکال ارز دیجیتال ریپل

شبکه ریپل بر خلاف اکثر رمزارزها با سیستم اثبات کار (Proof-of-Work) و سیستم اثبات سهام (Proof-of-Stake) کار نمی‌کند و درعوض با استفاده از الگوریتم پروتکل اجماع (protocol consensus algorithm) خود کار کرده و پروتکل تراکنش ریپل، حساب‌ها و تراکنش‌ها را از طریق انبوهی از نود (node)های مستقل تأیید می‌کند.

تنها راه برای انجام تراکنش‌ها در شبکه ریپل این است که همه نودها باید روی حساب یا تراکنش توافق داشته باشند تا حساب‌ها یا تراکنش‌ها با موفقیت مرحله عملیات اعتبارسنجی را پشت سر بگذراند. به علاوه، این پروتکل از طریق انجام نظرسنجی برای مشخص کردن انتخاب‌های اکثریت، سیستم را تقویت کرده تا از «دوبار خرج‌کردن» (double spending) جلوگیری کند.

لازم به ذکر است، که اصطلاح دوبار خرج‌ کردن، برای ریسک دو بار خرج شدن یک ارز دیجیتال بکار می‌رود و دیگر اینکه، این مشکل عملاً، منحصر به ارزهای دیجیتال است. به این خاطر که داده‌های دیجیتالی می‌توانند به راحتی توسط افراد فرصت‌طلبی که نسبت به شبکه بلاکچین و قدرت محاسباتی مورد نیاز برای دستکاری آن اشراف دارند، مجدداً ایجاد شوند.

این را هم اضافه کنیم، به خاطر اینکه سیستم ابتدا تراکنش را شناسایی کرده و تمام داده‌های بعدی را حذف می‌کند، ارز ریپل این امکان را به کاربران نمی‌دهد تا آن مقدار ارز دیجیتال را بیش از دو بار خرج کنند. علاوه بر این، عمل اعتبارسنجی در این پروتکل اجماع، تنها طی چند ثانیه اتفاق می‌افتد و حداقل زمان لازم برای انجام تراکنش، به طور متوسط چیزی در ​​حدود 4 ثانیه می‌باشد.

تراکنش‌های ریپل، با استفاده از درگاه‌های شرکت ریپل انجام می‌شود. این درگاه‌ها به عنوان یک واسطه در زنجیره اعتماد بین دو طرف یک معامله، عمل می‌کند. اگر دقیق‌تر بگوییم درگاه‌های آن بانک‌ها هستند و ساختار ریپل همان ساختار سوئیفت (SWIFT) است.

وضعیت فعلی بازار ارز ریپل

در زمان نگارش این مقاله، ریپل روی 1.21 دلار معامله می‌شود و قیمت آن در 24 ساعت گذشته 7.56 درصد کاهش یافته است. حجم معاملات آن نیز در طی 24 ساعت، برابر با 1,093,624,087.63 دلار می‌باشد.

علاوه بر این، 47.8 میلیارد ریپل در چرخه بازار قرار دارد. در حال حاضر بعنوان برترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای ارز ریپل می‌توان از بایننس (Binance)، هوبی گلوبال (Houbi Global)، اوکی اکس (OKEx)، اف تی ایکس (FTX) و ماندالا (Mandala) نام برد.

تحلیل قیمتی ارز ریپل در سال 2021

در جدول رمزارزهای سایت کوین گیکو (CoinGeco)، ریپل در جایگاه ششم قرار دارد. اما آیا بروزرسانی‌های انجام شده اخیر، توسعه‌های انجام شده و تغییرات در بلاکچین ریپل، به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمکی خواهد کرد؟ بیایید این بحث را از روی نمودارهای پیش بینی قیمت ریپل ادامه دهیم.

نمودار ریپل به تتر که الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد | همتاپی

نمودار ریپل به تتر که الگوی مثلث متقارن را نشان می‌دهد. منبع: سایت تریدینگ ویو

در نمودار بالا که روی تایم فریم روزانه تنظیم شده، می‌توانیم الگوی مثلث متقارن را روی نمودار مشاهده کنیم. این الگو نشان از یک دوره تثبیت قیمت دارد که ممکن است به شکست محدوده به سمت بالا و یا شکست قیمت منجر شود. در آینده می‌توان شانس بیشتری برای صعود قیمت ریپل متصور بود.

پیش‌بینی قیمت ریپل در سال 2021

نمودار زیر نشان می‌دهد که ارز ریپل در چند روز گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده، مضاف بر این که، قیمت ریپل در 14 روز گذشته بیش از 27٪ رشد داشته است. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است ریپل همسو با سایر ارزهایی که روندی صعودی دارند، حرکت کرده و قیمت آن از محدوده مقاومت 2.62 دلاری عبور کند و بالاتر نیز برود.

نمودار قیمت ریپل به تتر | همتاپی

نمودار قیمت ریپل به تتر. منبع: سایت تردینگ ویو

 برعکس، اگر سرمایه گذاران رویکردی خلاف این ارز در پیش بگیرند، ممکن است خرس‌ها کنترل ریپل را بدست گرفته و آن را از روند صعودی خارج کنند. به عبارت ساده‌تر، به عنوان سیگنالی نزولی، احتمال دارد قیمت ریپل تا 0.87 دلار سقوط کند.

در عین حال، پیش‌بینی بلندمدت ما برای قیمت ریپل در سال 2021، روندی صعودی است. احتمال زیادی برای این که این ارز از بالاترین میزان قیمت خود (در حدود 3.84 دلار) در سال جاری عبور کند، وجود دارد. اما، این اتفاق تنها در صورتی خواهد افتاد که بسیاری از مقاومت‌های روانی قبلی خود را بشکند.


پیش‌بینی قیمت ریپل با استفاده از شاخص‌های RVOL، میانگین متحرک (MA) و شاخص قدرت نسبی (RSI)


از ابتدای سال 2021، قیمت ریپل شاهد حرکات صعودی بسیاری بوده که هر یک بالاتر از قیمت قبلی بوده است. علاوه بر این، این حرکات بلافاصله تثبیت قیمت، نوسانات و اصلاحات را به دنبال داشته است.

نمودار زیر حجم نسبی معاملات (Relative Volume- RVOL) ریپل را نشان می‌دهد. حجم نسبی شاخصی است که معامله‌گران را نسبت به این که چگونه حجم معاملات فعلی، در یک دوره زمانی نسبت به حجم معاملات قبلی تغییر کرده است، آگاه می‌سازد. در حال حاضر، حجم نسبی معاملات ریپل، در پایین خط قرار دارد که حاکی از حضور ضعیف‌تر کاربران در روند فعلی است.

حجم نسبی ریپل به تتر، میانگین متحرک 50، و میانگین متحرک 200 | همتاپی

حجم نسبی ریپل به تتر، میانگین متحرک 50، و میانگین متحرک 200. منبع: سایت تریدینگ ویو

از طرفی، میانگین متحرک نشان می‌دهد که در حال حاضر ریپل در وضعیت صعودی قرار دارد. لازم به ذکر است که قیمت ریپل، بالای میانگین متحرک 50 روزه و در بلند مدت بالای میانگین متحرک 200 روزه قرار دارد. پس می‌توان دید که وضعیت ریپل کاملاً صعودی بوده و بنابراین، هر لحظه احتمال اینکه روندی معکوس شکل بگیرد، وجود دارد.

شاخص قدرت نسبی روی نمودار ریپل به تتر | همتاپی

شاخص قدرت نسبی روی نمودار ریپل به تتر. منبع: سایت تریدینگ ویو

 در عین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) ریپل روی 59.22 می‌باشد و این بدان معناست که این ارز در آستانه محدوده اشباع خرید قرار دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی، باید معاملات خود را با احتیاط انجام دهند تا در معرض افت غیرمنتظره قیمت قرار نگیرند. در این صورت است که معامله‌گران قادر خواهند بود تا جلوی از دست رفتن مقادیر زیادی از وجوه خود را گرفته و پتانسیل سود خود را به حداکثر برسانند.


 پیش‌بینی قیمت ریپل در سال 2021 با شاخص میانگین جهت حرکت و شاخص نوسان نسبی


به شاخص میانگین جهت حرکت (Average Directional Index- ADX) ریپل نیز نگاهی می‌اندازیم. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این شاخص بیشتر در یافتن شدت یک روند به معامله‌گران کمک می‌کند تا جهت آن. همچنین می‌توان از این شاخص برای مشخص کردن نقطه تغییر و یا شروع روندی جدید در بازار استفاده کرد. شاخص میانگین جهت حرکت، با شاخص جهت حرکت (Directional Movement Index- DMI) ارتباط مستقیم دارد.

شاخص میانگین جهت حرکت ADX، جهت حرکت DI و شاخص نوسان نسبی RVI برای نمودار قیمت ریپل به تتر | همتاپی

شاخص میانگین جهت حرکت ADX، جهت حرکت DI و شاخص نوسان نسبی RVI برای نمودار قیمت ریپل به تتر. منبع: سایت تریدینگ ویو

نمودار بالا شاخص میانگین جهت حرکت را برای ریپل نشان می‌دهد. ریپل در محدوده 13.5 قرار دارد، که حاکی از روندی ضعیف است. این نمودار نشان می‌دهد که قیمت طبق شاخص میانگین جهت حرکت، می‌تواند در آینده روندی صعودی داشته باشد.

در نمودار بالا شاخص نوسان نسبی (Relative Volatility Index- RVI) نیز ترسیم شده است. این شاخص، به جای تغییرات مطلق قیمت، انحراف استاندارد تغییرات قیمت را در یک دوره اندازه‌گیری می‌کند. در این نمودار، شاخص نوسان نسبی پایین‌تر از 40 بوده، که حاکی از رو به پایین بودن جهت نوسانات قیمتی می‌باشد. در واقع، شاخص قدرت نسبی نیز روی 49.20 قرار دارد، که بطور بالقوه، سیگنال فروش را تأیید می‌کند.

 آیا این دلایل برای سودده بودن ارز ریپل در حدفاصل سال‌های 2021 تا 2025 کافی است؟ در ادامه مقاله نمودار پیش بینی قیمت ریپل در حدفاصل سال‌های 2021 تا 2025 را بررسی خواهیم کرد.

  • پیش ‌بینی قیمت ریپل در سال 2022

اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، قیمت ریپل تا پایان سال 2022 به 15 دلار خواهد رسید. مضاف بر این که، در نیمه اول سال 2022، رشد سریعی تا 25 دلار را از خود نشان خواهد داد. در ادامه از سرعت این روند کاسته خواهد شد، اما افت قیمت شدیدی برای ریپل انتظار نمی‌رود. و با همکاری‌ها و پیشرفت‌هایی که در آینده خواهد داشت، قیمت آن به 19 دلار خواهد رسید. از جنبه قیمتی چنین حالتی بسیار خوش‌بینانه است، اما شکی نیست که در آینده‌ای نزدیک، امکان آن خواهد بود.

  • پیش بینی قیمت ریپل در سال 2023

اگر ریپل، محدوده پشتیبانی خود را روی محدوده میانگین متحرک 200 روزه حفظ کند، خریداران زمان و ثبات کافی خواهند داشت تا به سمت محدوده کلیدی بعدی 39 دلاری خیز بردارند. که این باعث خواهد شد که ریپل افت شدید قیمت نداشته باشد و حرکت خود را آهسته به سمت بالا ادامه دهد.

  •  پیش بینی قیمت ریپل در سال 2024

با توجه به آخرین بروزرسانی‌ها، پیشرفت‌ها، پیش بینی قیمت ریپل و پیش بینی ایجاد پروژه‌های جدید برای این پلتفرم، افرادی که روی ریپل سرمایه‌گذاری کردند می‌توانند در سال 2024، انتظار انجام همکاری‌ها و ادغام پروژه‌های زیادی را داشته باشند که احتمالاً منجر به افزایش قیمت این ارز در بازار تا حدود 55 دلار خواهد شد.

  • پیش بینی قیمت ریپل در سال 2025

طی چهار سال آینده، قیمت ریپل می‌تواند تا 72 دلار افزایش یابد. رسیدن به این قیمت چندان برای ریپل دشوار نیست، زیرا که می‌شود اهداف قیمتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی برای خرید یا فروش این ارز پیدا کرد. طبق این پیش بینی، این شرایط حاکی از آن است که به احتمال زیاد در طی 5 سال آینده، بالاترین میزان قیمتی جدیدی را ثبت خواهد کرد.


جمع‌بندی


برنامه‌های مداوم توسعه در اکوسیستم ریپل و همچنین در کل بازار ارزهای دیجیتال، آینده درخشانی در سال 2021 پیش روی ریپل قرار داده است و ممکن است شاهد جابجا شدن محدوده‌های قیمتی توسط این ارز باشیم.

پیش بینی می‌شود قیمت ریپل در سال 2021 به 2.62 دلار برسد. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، اگر سرمایه گذاران به این نتیجه برسند که سرمایه گذاری روی ریپل در سال 2021، تصمیم خوبی است، ممکن است قیمت ریپل همگام با رمزارزهای اصلی مانند بیتکوین و اتریوم بالا رفته و حتی به 10 دلار نیز برسد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *