شکست مقاومت کلیدی می‌تواند قیمت بیت کوین را به ۵۰ هزار دلار برساند

شکست مقاومت کلیدی می‌تواند قیمت بیت کوین را به 50 هزار دلار برساند | همتاپی

قیمت بیت کوین بار دیگر همه را شگفت‌زده کرد. هفته گذشته، با تهاجم روسیه به اوکراین و به دنبال آن سقوط گسترده بازارهای جهانی و بیتکوین، دارایی‌های ریسک پذیر با کاهش قیمت شدیدی روبه‌رو شدند.

قیمت بیتکوین به سرعت کاهش یافت و حتی به زیر سطح 36 هزار دلار هم رسید. اما با افزایش تقاضا، قیمت این ارز دیجیتال به سرعت از منطقه حمایت مذکور فراتر رفت و به سمت منطقه 45 هزار دلاری حرکت کرد.

تحلیل تکنیکال بلند مدت قیمت بیت کوین

میانگین متحرک 50 روزه (MA 50) در بازه زمانی روزانه ناگهان به سمت بالا شکسته شد. در حال حاضر قیمت بیت کوین با میانگین متحرک 100 روزه و منطقه 45 هزار دلاری رو به رو است، و چنانچه بتواند از این سطوح عبور کند، مقاومت مهم بعدی منطقه 50 هزار دلاری خواهد بود.

از سوی دیگر، چنانچه قیمت در سطح فعلی پذیرفته نشود، میانگین متحرک 50 روزه می‌تواند به عنوان اولین و محتمل‌ترین سطح حمایت عمل کند.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیتکوین به تتر. منبع: تریدینگ ویو 

بررسی قیمت 4 ساعته بیت کوین 

با نگاهی به بازه زمانی 4 ساعته، پرایس اکشن (price action) واضح‌تر به نظر می‌رسد: قیمت بیتکوین بالاتر از سطح حمایت 36 هزار دلاری قرار گرفت و روند نزولی قیمت را منتفی کرد.

پس از چند روز تلاش برای عبور از مرز 40 هزار دلار، تقاضا برای بیتکوین افزایش یافت و قیمت آن از سطح 40 هزار دلار گذشت و کندل‌های سبز 4 ساعته صعودی عظیمی را ایجاد کرد. در زمان نگارش این مقاله قیمت بیتکوین به منطقه مقاومت 45 هزار دلاری رسید.

در حال حاضر، ظاهراً اوضاع کاملاً تحت کنترل گاوها است. با این حال، به نظر می‌رسد یک اصلاح کوتاه مدت در راه باشد، زیرا RSI نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت با اشباع خرید (over-bought) روبه‌رو شده است.

در حال حاضر مقاومت 40 هزار دلاری به یک سطح حمایت تبدیل شده است و همراه با میانگین متحرک 50 روزه که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد، مناطق مهم حمایت خواهند بود که احتمالاً در صورت اصلاح، به یک کف بالاتر تبدیل خواهد شد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر 4 ساعته | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به تتر 4 ساعته. منبع: تریدینگ

تحلیل درون زنجیره‌ای قیمت بیتکوین

پس از شکست سطح 39 هزار دلاری در دو روز گذشته، با لیکوئید شدن 94 میلیون دلار در کوتاه مدت مواجه شدیم. اکنون قیمت بیتکوین به دنبال منطقه معاملاتی بالاتر (40.8 هزار دلار _ 44.4 هزار دلار) است.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان ‌می‌دهد، با رسیدن قیمت به 37.1 هزار دلار، خرس‌های افراطی از فعالیت بازماندند و این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود 44 تا 45 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

در دو هفته گذشته، فاندینگ ریت‌ها عمدتاً منفی بوده و قیمت، لیکوئیدیتی فروش را در این محدوده جذب کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذارانی که روی روند فروش شرط بندی کرده بودند، در حال حاضر تغییر موضع داده و تمرکز خود را به خرید بیت کوین معطوف کرده‌اند.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین. منبع: تردینگ ویو

این قبیل لیکوئید شدن‌ها (liquidatios) در بازار، برای کاهش اهرم به کار رفته در مشتقات (derivatives) ضروری هستند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *