فرصت یک ماهه ماینرها برای ثبت دستگاه‌های استخراج غیرقانونی

فرصت یک ماهه ماینرها برای ثبت دستگاه‌های استخراج غیرقانونی

گامی جدید برای قانونی شدن صنعت استخراج در ایران برداشته شد. ماینرها یک ماه فرصت دارند تا دستگاه‌های استخراج غیرقانونی خود را ثبت کنند. استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال از تاریخ 25 مرداد ماه لغایت 25 شهریور ماه قادر به ثبت نام در سامانه بهین‌یاب خواهند بود.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور روز شنبه در جلسه‌ کمیته نظارت بر فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال با حضور آقای محمدی رئیس دفتر بررسی اقتصادی رهبر معظم انقلاب، گفت:

به دلیل اینکه در گذشته فرآیند استخراج رمز ارزها قانونی نبود، تعدادی دستگاه ماینر به‌ صورت قاچاق وارد شده که در حال حاضر مشکلاتی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است، بر این اساس با مساعدت هیئت‌وزیران این مشکل رفع می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

بر اساس مصوبه هیئت دولت برای رفع مشکلات فعالان رمز ارز، یک ‌ماه به ذینفعان فرصت داده می‌شود دستگاه‌های ماینری که از مبادی رسمی وارد نشده و قاچاق محسوب می‌شوند را ثبت‌نام کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود:

از ۲۵ مرداد در سامانه بهین‌یاب امکان ثبت ماینرها به مدت یک ‌ماه فراهم شده و این امکان وجود خواهد داشت که با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت آن‌ها قانونی شود. از آن پس دستگاه‌هایی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده و در این سامانه ثبت نشده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

زرندی در رابطه با تعداد مجوزهای صادر شده در وزارت صمت گفت:

تاکنون تعداد ۶۲۴ جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز صادرشده و ۱۵ واحد در مرحله درخواست صدور پروانه بهره‌برداری هستند که دو واحد از این تعداد، پروانه‌ بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

به گفته ایشان با اجرای طرح خوداظهاری ماینرها عداد واحدهای دارای مجوز فعالیت افزایش خواهد یافت.

زرندی در جلسه‌ کمیته نظارت بر فعالیت استخراج رمز ارزها تأکید کرد:

مدل‌سازی برای استفاده از رمز ارزها در واردات کالا را دنبال می‌کنیم و اگر بتوانیم در شرایط کمبود ارز، رابطه بین واردات با استفاده از رمز ارزها را مهیا کنیم، برای کشور سودمند خواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در صحبت‌های خود تاکید کرد:

در جهان، نقش رمز ارزها در تجارت خارجی پررنگ است و بر اساس برخی آمارها ارزش بازار کل ‌رمز ارزها نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *