صدور تترهای جدید عامل کاهش سرعت روند افزایش قیمت بیت‌کوین 

صدور تترهای جدید عامل کاهش سرعت روند افزایش قیمت بیت‌کوین 

اطلاعاتی که از Data Giant به دست آمده نشان می‌دهد که تتر محبوب‌ترین استیبل‌کوین دنیای رمز ارزها، پیامدهای زیادی برای آینده بیت‌کوین خواهد داشت.

چینالیسیس (Chainalysis) مدعی شد، انتشار جدید تتر (USDT) ممکن است افزایش قیمت بیتکوین را کند و تضعیف کند.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

یکی از اقتصاددانان ارشد به نام فیلیپ گردول (Philip Gradwell) در خبرنامه هفتگی Market Intel گفت:

 میزان تتری که اخیرا ایجاد شده است و در حال ارسال به صرافی‌ها می‌باشد به اندازه همان تترهایی است که می‌توان در حال حاضر با آنها بیت کوین خرید. اما تفاوت آنها در این است که در بازار فعلی، فیات می‌‌توانست میزان خرید بیت کوین را حتی بیشتر کند و آن را به مراحل بالاتری ارتقا دهد، به شرط اینکه تترهای جدید ایجاد شده به صرافی‌ها وارد نمی‌شدند. این موضوع با تفاوت خط‌های زرد و صورتی نشان داده شده است.

عرضه بیت کوین و تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: خبرنامه Market Intel چینالسیس 

گرادول فرض را بر این می‌گذارد که علت اصلی تغییر قیمت بیت کوین، جریان فیات در بازار است:

در حال حاضر، داده‌ها نشان می‌دهد که افزایش قیمت فعلی به علت بالا رفتن تقاضا برای فیات است.

ولی او نتیجه‌گیری می‌کند که اگر تتر کوین‌های جدید ایجاد نمی‌کرد، فیات‌های بیشتری وارد بازار می‌شدند. شاید این فرض درست باشد، اما ممکن است برخی از خریدارانی که با تتر‌، بیت‌کوین می‌خرند، از استیبل‌کوین‌های دیگر نیز استفاده کنند.

براساس داده‌های این شرکت: 

در سال گذشته، ارزش تتری که به صرافی‌ها ارسال شده، معادل 48 درصد از ارزش بیت‌کوین‌هایی بود که به صرافی‌ها وارد می‌شدند. پس تتر به میزان کافی برای خرید نصف بیت‌کوین‌های به فروش گذاشته شده وجود داشته است. 

گرادول این گونه نتیجه‌گیری می‌کند که نیم دیگری از بیتکوین‌ها با فیات خریداری شده‌اند. او همچنین ادعا کرد که جفت ارزهای دیگر بیت کوین تاثیرگذار نبوده‌اند. همچنین در گذشته، علیه تتر و بیتفنکس (Bitfinex) اظهاراتی بیان شد که آن‌ها را به دستکاری قیمت بیت‌کوین محکوم کرده بودند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *