برای اولین بار در ۳ ماه گذشته شاخص ترس و طمع، «طمع شدید» را نشان می‌دهد 

برای اولین بار در 3 ماه گذشته شاخص ترس و طمع، «طمع شدید» را نشان می‌دهد | همتاپی

شاخص ترس و طمع نشان می دهد، طمع شدید به بازار رمز ارزها بازگشته است. قیمت بیت کوین از زمان سقوط ماه ژوئیه، تقریباً 20,000 دلار رشد کرده است و در روز شنبه به 48,000 دلار رسید.

در آخرین تحولات بازار رمز ارزها که درصد افزایش قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته دو رقمی شده است، باعث شد تا احساسات تریدرها به طور قابل توجهی تغییر کند.

اندیکاتور محبوب ترس و طمع (fear and greed index) بیت کوین برای اولین بار در سه ماه گذشته وارد محدوده‌ی «طمع شدید» شده است.  

طمع شدید دوباره به بازار برگشته است

شاخص ترس و طمع بیت کوین با بررسی چند جنبه، احساسات عمومی را برای این رمزارز اصلی ارزیابی می‌کند که شامل نظرسنجی‌ها، نوسانات قیمتی، حجم، کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی و… می‌باشد.

نتیجه‌ی تمامی بررسی‌های این اندیکاتور در محدوده‌ی بین 0 (ترس شدید) تا 100 (طمع شدید) نمایش داشته می‌شود. معمولا قیمت همان دارایی دیجیتال بیشترین تاثیر را روی این اندیکاتور دارد. در نتیجه، پس از نزول شدید قیمت بیت کوین در اواسط ماه مه، این اندیکاتور طی هفته‌های متوالی روی عدد 10 که نشان‌دهنده ترس شدید است، قرار داشت. 

با این حال ، پس از اینکه قیمت بیتکوین از محدوده 30,000 خلاص شد، شرایط تغییر کرد. این شاخص در حالت طمع و در محدوده بالای 50 قرار گرفت. سپس طمع بیشتر شد و به طمع شدید (76 در اندیکاتور) رسید که با رالی صعودی اخیر بیت کوین نیز همزمان شد. در این زمان، قیمت بیتکوین توانست در کمتر از نصف روز چندین هزار دلار رشد کند و برای اولین بار پس از ریزش ماه مه قیمت دوباره به بالای 48,000 دلار رسید.

مودار شاخص ترس و طمع | همتاپی

نمودار شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative.Me

شاخص ترس و طمع برای تمامی رمزارزها از جمله اتریوم (ETH) نیز مکانیزم یکسانی دارد. این شاخص برای ارز دیجیتال اتریوم نیز به طمع شدید بسیار نزدیک است.

دومین رمز ارز بزرگ بازار کریپتوکارنسی، اتریوم، نیز اخیراً صعودی شدید داشته است و تقریباً در کمتر از یک ماه ارزش این رمزارز دو برابر شده است.

شاخص ترس و طمع اتریوم رقم 75 را نشان می‌دهد. 

شاخص ترس و طمع اتریوم رقم 75 را نشان می‌دهد. 

بد نیست تحلیل‌های درون زنجیره‌ای را هم برای قیمت بیت کوین بدانیم

از آنجا که قیمت بیشترین ارتباط را با شاخص ترس و طمع دارد، خالی از لطف نیست که معیارهای مختلفی که می‌تواند چشم‌اندازی کلی از آینده به ما بدهد را بررسی کنیم. جدا از ابعاد تکنیکالی، برخی داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ‌ها در حال حاضر از فروش بیت کوین‌های خود دوری می‌کنند. به گزارش سایت تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، عرضه بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال در دو هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این سایت تحلیلی این رویداد را نشانه‌ی دلگرم کننده‌ای برای سرمایه گذاران می‌داند. 

معامله گران بیشتر دارایی‌های خود را به کیف پول‌های سرد منتقل می‌کنند که باعث به وجود آمدن ذهنیت کلی HODL (به معنی نگهداری) در بین سرمایه گذاران می‌شود که خطر وقوع ریزش‌های شدید را در آینده کاهش می‌دهد.

عرضه بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

عرضه بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: Santiment

یکی از بزرگترین دلایلی که ثابت می‌کند سرمایه گذاران قصد فروش بیت کوین‌های خود را ندارند، شاخص ورود بیت کوین به صرافی‌هاست که اخیرا به شدت افت کرده است.

پس از رشد 60 درصدی قیمت بیت کوین در سه هفته، سایت تحلیلی Santiment اعلام کرد: 

نشانه‌ای وجود دارد که می‌گوید بیت کوین دوباره به بالاترین قیمت تاریخی خود خواهد رسید و آن نشانه شاخص ورود بیت کوین به صرافی‌هاست که این شاخص همچنان بدون حرکت باقی مانده است.

شاخص جریانات ورودی و خروجی صرافی‌های ارز دیجیتال | همتاپی

شاخص جریانات ورودی و خروجی صرافی‌های ارز دیجیتال. منبع: سایت تحلیلی سنتیمنت

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *