ویتالیک بوترین: سرعت شبکه اتریوم افزایش نمی‌یابد

ویتالیک بوترین: سرعت شبکه اتریوم افزایش نمی‌یابد | همتاپی

ویتالیک بوترین اظهار کرده است که سرعت اتریوم هرگز بالاتر از سرعت فعلی نخواهد رفت. این امر ممکن است برخی از حامیان اتریوم را عصبانی کند. او گفت که کاهش زمان بلاک به دلیل نیاز به تعادل بین ایمنی و عدم تمرکز محدود شده است.

یکی از بنیان‌گذاران اتریوم توضیح داد که چرا بعید است سرعت این شبکه بالا برود. با وجود به‌روزرسانی‌‌های برنامه‌‌ریزی‌ شده، ویتالیک بوترین معتقد است که بلاکچین اتریوم هرگز سریع‌‌تر نخواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

 اظهارات بوترین در پاسخ به سوال یکی از کاربران ردیت (Reddit) بود که چرا انتقال از الگوریتم اثبات کار (Proof-of-Work) به الگوریتم اثبات سهام (Proof-of-Stake) زمان تایید بلاک‌ها را تسریع نمی‌کند.

بهینه‌سازی برای یک متغیر (مثلاً سرعت) تقریباً به قیمت فدا کردن متغیر دیگر خواهد بود، همان‌طور که در مورد اکثر چالش‌های مرتبط با بلاکچین (مثلاً امنیت شبکه) صدق می‌کند. چه شبکه اثبات کار باشد و یا اثبات سهام، باید بین سرعت (زمان بلاک) و تمرکززدایی/امنیت یکی را انتخاب کرد. البته عوامل دیگر نیز دخیل است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

به گفته بوترین، مشکل اساسی اثبات کار، تصادفی بودن ذاتی زمان ایجاد بلاک در شبکه اتریوم است. اگرچه میانگین مدت زمان بلاک اتریوم 13 ثانیه است، اما این بدان معنا نیست که هر 13 ثانیه یک بلاک روی شبکه ثبت می‌شود. به گفته بوترین، این خطر وجود دارد که یک بلاک جدید تنها یک ثانیه پس از تأیید بلاک قبلی تأیید شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، استخراج‌کننده ‌ای که وضعیت اتصال به شبکه بهتری دارد، شانس بیشتری برای انتشار اولین بلاک بعدی را دارد. کاهش زمان تایید بلاک، این وضعیت را تشدید می‌کند.

یک جزء جداگانه در اثبات سهام وجود دارد. به گفته بوترین، نسخه اثبات سهام ارز اتریوم که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، نیازمند داشتن حدود 9100 امضا در هر اسلات برای بلاک‌ها است که اجازه می‌دهد “درجه بالایی از تایید حتی پس از یک اسلات” وجود داشته باشد. از آنجایی که زمان لازم برای تکمیل این روش بیشتر لگاریتمی است (تا خطی)، نصف کردن زمان اسلات (در جایی که فقط به 4550 امضا نیاز است) کار نخواهد کرد، زیرا هر اسلاتی که در حال حاضر کوتاه‌تر است، تقریباً به همان اندازه نیازمند زمان برای تایید است. اگر زمان بلاک کاهش یابد، بسیاری از امضاها از بلاکچین حذف می‌شوند و «نودهای با تمرکز بالاتر» در موقعیت بهتری برای کسب سودهای بیش از حد خواهند بود.

در نتیجه، بوترین معتقد است که پیشرفت‌های آینده منجر به کاهش در «زمان هر اسلات» نخواهد شد و برنامه‌هایی که نیاز به تأیید سریع دارند باید به کانال‌ها یا مجموعه‌های ثالثی تکیه کنند.

سایر توسعه‌دهندگان زنجیره لایه 1 نیز در این باره به گفتگو در توییتر پرداختند. امین گون سیرر (Emin Gün Sirer)، خالق آوا لبز (Ava Labs)، که اولانچ (Avalanche) را ایجاد کرد، در توییتر به بوترین، به خاطر انتخاب پارامترهای زنجیره‌ای‌ وی انتقاد کرد که به ادعای سیرر، او انواع الگوریتم های اجماع را برای اتریوم تبدیل به یک چالش کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار قیمت اتر می‌توانید به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *