ساماندهی دستگاه‌های ماینینگ (Mining) ارز دیجیتال در سامانه بهین‌یاب

ساماندهی دستگاه‌های ماینینگ (Mining) ارز دیجیتال در سامانه بهین‌یاب

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در جلسه سه شنبه 29 خرداد اعلام کرد: براساس تصمیم‌ کمیسیون اصلی اقتصاد دولت مقرر شد تمام دستگاه‌های ماینینگ ارز دیجیتال، که به صورت غیرقانونی و پیش از ابلاغ دستورالعمل استخراج ارزهای رمزنگاری‌شده وارد کشور شده بودند؛ ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا جلسه‌ای با هدف هماهنگی و نظارت بر استخراج ارزهای دیجیتال با حضور سعید زرندی، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نهاد‌های نظارتی برگزار شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

پیش از این در کشور ما استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیر قانونی بود و پس از ماه‌ها تلاش مجوز رسمی فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال در کشور صادر شد. بسیاری از این ماینرها به عنوان کالای قاچاق ضبط شده بودند. در این جلسه آقای زرندی خاطر نشان کرد:

براساس این مصوبه، در برهه زمانی مشخص شده‌، صاحبان دستگاه‌های ماینینگ تعیین تکلیف خواهند شد و پس از این زمان تمام دستگاه‌هایی که تعیین تکلیف نشدند به عنوان قاچاق کالا باقی خواهند ماند.

وی افزود:

 برنامه‌های سامان‌دهی این دستگاه‌ها در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و پس از تصویب هیات وزیران اجرا خواهد شد.

هم اکنون دستگاه‌های ماینینگ ارز دیجیتال زیادی براساس کد تعرفه تعریف شده به عنوان دستگاه قانونی اجازه واردات رسمی و فعالیت قانونی دارند و ماینر‌ها می‌توانند به راحتی از آن‌ها در فارم استخراج ارز دیجیتال خود استفاده کنند.

وی در ادامه جلسه تاکید کرد باید بستری ایجاد شود که فعالان حوزه ارز دیجیتال در کشور بستری به سمت روند قانونی ماینینگ سوق داده شوند. بدین ترتیب مسیر قانونی نباید به قدری سخت و دشوار باشد که آنها فعالیت خود را به صورت زیرزمینی و غیر‌قانونی انجام دهند.

زرندی ضمن اشاره به مشکلات ماینر‌ها در ایران گفت:

یکی از مهم‌ترین انتقادهایی که از طرف فعالان ارز دیجیتال مطرح شده است؛ تعرفه برق مصرفی است و این موضوع نیاز به بررسی و تحقیق دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون توانستیم مجوز فعالیت بیش از 500 فارم ماینینگ را در کشور صادر کنیم تا با تقویت روند آن‌ها بتوانیم تجارت خارجی و تامین ارزی کشورمان را رونق بدهیم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *