رویکرد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیتکوین تجسمی از بازار گاوی سال ۲۰۱۷

رویکرد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیتکوین تجسمی از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ | همتاپی

اخیراً گری اسکیل (Grayscale)، با تجزیه و تحلیل عوامل بنیادی و رفتار قیمت بیتکوین به این نتیجه رسید که رفتار بیتکوین را می‌توان تجسمی از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ دانست. 

گری اسکیل (Grayscale) به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه مدیریت و دارایی دیجیتال، در آخرین گزارش خود در مورد بیتکوین به تفصیل به رشد رویکرد هولد کردن (HODLing) به جای دلالی کردن در بین سرمایه‌گذاران بیت کوین پرداخت. این گزارش نشان می‌دهد که بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون ترجیح می‌دهند به جای فروش در دوره‌های کوتاه‌مدت با هدف کسب سود، بیت کوین را برای مدت طولانی‌تری نگه دارند. این استراتژی نشان دهنده باور قوی به آینده بلندمدت بیت کوین و ارزهای دیجیتال است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به دنبال بهره‌برداری از افزایش احتمالی قیمت‌ها در آینده هستند. گزارش گری اسکیل تاکید می‌کند که این روند می‌تواند به استحکام بیشتر بازار و کاهش نوسانات کمک کند، چرا که تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران به خرید بیت کوین و نگهداری طولانی‌مدت آن روی آورده‌اند.

همچنین این شرکت ادعا کرد که ابزارهای ذخیره ارزش مثل بیتکوین برای مؤسسات سرمایه‌گذاری جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند که این امر می‌تواند بزودی موج عظیم افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

معیارهای رشد بیت کوین

گری اسکیل که اخیراً یک کمپین تبلیغاتی با هدف نشان دادن ویژگی‌های بیتکوین در سراسر آمریکا برگزار کرده، در گزارش اوت ۲۰۲۰ می‌گوید ارزیابی قیمت منصفانه بیتکوین برای افراد، مخصوصا برای سرمایه‌گذارانی که خارج از حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشند، ممکن است کار ساده‌ای نباشد. همچنین این شرکت می‌گوید از آنجایی که بیت کوین یک دارایی پولساز نیست، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند تحلیل جریان کاهش نقدینگی را با مدل ارزش فعلی آن منطبق کنند. در بسیاری از موارد، ارزش‌گذاری بیتکوین بعضاً شبیه به ارزش‌گذاری طلاست. برای ارزش‌گذاری بیت کوین به عنوان سرمایه می‌توانیم به جای جریان نقدی، از تحلیل ارزش‌گذاری نسبی و عرضه/تقاضا استفاده کنیم.

در نهایت، گری اسکیل به بیان چند نمونه از ویژگی‌های بیتکوین مثل عرضه دیجیتالی محدود و عملکرد قیمت بیت کوین در یک دهه گذشته می‌پردازد. یکی دیگر از ویژگی‌های ذکر شده توسط این کمپانی، مقایسه رویکرد به اصطلاح دلالانه افراد (افرادی که کوین‌های خود را در ۹۰روز اخیر جابه‌جا کرده‌اند) با هودلرها ( افرادی که کوین‌های خود را بین یک تا سه سال راکد گذاشته‌اند) بود.

با توجه به گری اسکیل (Grayscale)، نمودار زیر برای بیتکوین امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد، زیرا همانطور که تعداد هودلرها در بازار در حال افزایش است، تعداد کمی از دلالان در بازار هستند. به ساختار مشابه اوایل سال ۲۰۱۶ توجه کنید.

"هودلر"های بیت کوین در مقابل دلالان بیتکوین. منبع: گری اسکیل | همتاپی

“هودلر”های بیت کوین در مقابل دلالان بیت کوین. منبع: گری اسکیل

علاوه بر این، معیار روزهای از دست رفته بیت کوین (Bitcoin Days Destroyed -BDD) که مانع از شلوغی جعلی در مورد حجم زیاد معاملات می‌شود، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای خرج کردن کوین‌های خود را نگه دارند.

آیا قیمت بیتکوین به زودی افزایش خواهد یافت؟

با بررسی بیشتر مقیاس‌های بیت‌کوین مثل جذب سرمایه (محاسبه آخرین قیمت کل کوین‌های مبادله شده) و مدل مشهور انباشت به جریان (Stock-to-flow)، گری اسکیل به این نتیجه رسید که با وجود افزایش ارزش بیت کوین از هاوینگ ماه می 2020، بیتکوین هنوز کمتر از آچه باید باشد ارزش‌گذاری شده است. 

اولین رمز ارز، بالاخره توانست توجه سرمایه‌گذاران قدیمی و بزرگ مانند پل تودر جونز سوم (Paul Tudor JonesⅢ) و میکرو استراتژی (MicroStrategy) را به خود جلب کند. گری اسکیل این موضوع را به رشد تقاضا در دارایی‌ها دارای ذخیره ارزش مثل طلا و بیت کوین نسبت داد. این فلز گرانبها به بالاترین قیمت خود در تمام دوران یعنی هر اونس ۲۰۰۰ دلار رسید و بالاترین قیمت امسال بیتکوین به 12450 دلار بود. 

بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت ساختار فعلی بازار یادآور اوایل سال ۲۰۱۶ یعنی همان دوره تاریخی بازار گاوی بیتکوین است. بیت‌کوین همچنان به جلب توجه سرمایه‌گذاران جهانی ادامه می‌دهد. در حالی که در قبال تقاضای رو به رشد آن عرضه اندکی وجود دارد، در حال حاضر زیرساخت‌ها برای تأمین تقاضاها پاسخگو می‌باشند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *