الگوی مثلث صعودی می‌تواند برای اتریوم روند اصلاحی به دنبال داشته باشد؟

الگوی مثلث صعودی می‌تواند برای اتریوم روند اصلاحی به دنبال داشته باشد؟ | همتاپی

بررسی نمودارهای تحلیل اتریوم نشام می‌دهد رفتار قیمتی این ارز دیجیتال، همچنان نشان دهنده فاز اصلاحی است. نمودار این ارز دیجیتال، با حفظ محدوده حمایتی در بالای قیمت 3700 دلار، نشان از الگوی صعودی قیمتی دارد که می‌تواند پس از خروج از منطقه مقاومت حیاتی در محدوه قیمت 4100 دلار، آغاز کننده روند صعود جدیدی برای این ارز باشد.

نکات کلیدی در تحلیل تکنیکال اتریوم

اتر‌یوم از طرف میانگین متحرک تصاعدی(EMA) 50 روزه، با مقاومت شدیدی روبرو است.

حجم معاملات روزانه اتریوم برابر با 12.1 میلیارد دلار است که نشان دهنده رشدی 3% می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نمودار قیمت اتریوم به تتر | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به تتر. منبع: سایت تریدینگ ویو

قیمت اتریوم در شانزدهم ماه دسامبر، روی یک الگوی مثلث نزولی، نوسان داشت. سپس از خط روند نزولی عبور کرد که منجر شکل‌گیری کف قیمت جدیدی شد. با این حال، فروشندگان هیچ‌گاه نتوانستند قیمت را در پایین محدوده حمایت 3700 دلاری، حفظ کنند.

اما در 21 ماه دسامبر، قیمت اتر‌یوم در تلاش برای پایان دادن به این روند اصلاحی، توانست از خط روند بالایی خود عبور کند. و قیمت مجدداً به روی 4000 دلار بازگشت و اکنون در حال تست مجدد این سطح، به عنوان محدوه پشتیبانی مناسب می‌باشد.

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان می‌دهد، تا زمانی که قیمت بالاتر از سطح تعیین کننده روند 200 EMA خرید و فروش شود، روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد. با این حال، خط 50 EMA نشان دهنده مقاومت شدیدی در برابر قیمت است.

شاخص قدرت نسبی(RSI) روزانه (48) در نمودار اتریوم، با نزدیک شدن به خط خنثی (50)، علائم بازگشت قیمت را نشان می‌دهد. مضاف بر اینکه، خط RSI از بالای خط EMA 20 خود عبور کرده است.

نمودار زمانی 4 ساعته اتریوم/دلار | همتاپی

نمودار زمانی 4 ساعته اتریوم/دلار. منبع: سایت تریدینگ ویو

در نمودار تایم فریم 4 ساعته قیمت اتریوم، الگوی مثلث صعودی دیده می‌شود. این الگو دارای گلوگاهی بین قیمت‌های 4100-4150 دلاری می‌باشد، که این محدوده؛ مقاومت کلیدیی است که خریداران برای آغاز روندی صعودی، باید از سد آن عبور کنند.

در مقابل، معامله ‌گران برای ورود به یک جایگاه معاملاتی خرید (long)، باید صبر کنند تا قیمت از محدوده مقاومتی که پیش رو دارد، عبور کند. زیرا احتمال دارد که خط روند محدوده پشتیبانی شکسته شود و این جریان می‌تواند قیمت را به مرز 3700 دلار بازگرداند.

نقطه پیوت اصلی نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین محدوده مقاومت برای اتریوم، روی قیمت 4164 و 4440 دلار است که دارای نقش مهمی می‌‌باشد. و همینطور، محدوده پشتیبانی آن روی قیمت حدود 3900 دلار تا سطح 3666 دلار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *