رشد ۳۵ درصدی قیمت لایت کوین در آستانه سالگرد یازده سالگی

رشد 35 درصدی قیمت لایت کوین در آستانه سالگرد یازده سالگی | همتاپی

لایت کوین (Litecoin) اخیراً افزایش چشمگیری داشته است. براساس وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در زمان نگارش این مطلب، نرخ خرید و فروش لایتکوین با 17.12٪ افزایش طی 24 ساعت گذشته و 5.19٪ افت طی 7 روز گذشته، به 62.40 دلار رسیده است.

مقاله پیشنهادی: لایت کوین چیست

قیمت لایت کوین (LTC) ابتدا در هفتم نوامبر به اوج 73.29 دلاری رسید اما تحت تأثیر سقوط بازار در اوایل هفته، به کف 47.50 دلار افت کرد.

سپس جهت قیمت دوباره تغییر کرد و قیمت خرید و فروش لایت کوین با رشد در دومین روز متوالی، از این کف به اوج روزانه 64.12 دلاری رسید. از کف 47.50 دلاری در نهم نوامبر تا اوج روزانه 64.12 دلاری امروز، قیمت لایتکوین در عرض 48 ساعت 36٪ رشد کرده است.

لایت کوین 11 ساله شد

لایتکوین یکی از اولین آلت کوین‌هایی بود که تحت تأثیر بیت کوین در اکتبر 2011 ساخته شد. از لحاظ فنی، لایتکوین با کمی تغییرات در کدبیس (Codebase) بیت کوین ایجاد شده است. به خاطر همین شباهت زیربنایی به بیتکوین (یا طلای دیجیتال)، به لایت کوین نقره دیجیتال هم می‌گویند.

این ارز دیجیتال از ابتدای عمر یازده ساله‌اش تاکنون، مسیر درازی را طی کرده است. امسال، لایتکوین از طریق سافت فورک MWEB (مخفف عبارت MimbleWimble extension block) برخی امکانات حریم شخصی جدید را به شبکه افزوده است.

لایت کوین در حال حاضر بیشتر از همیشه به پول شباهت دارد. لایتکوین با یازده سال فعالیت بدون وقفه، تبدیل‌پذیرترین ارز دنیاست.

همزمان با یازده سالگی لایت کوین، توئیت بنیاد لایتکوین نشان داد این شبکه بدون هیچ گونه وقفه و از کار افتادگی، بیش از 33 میلیون تراکنش را پردازش کرده است.

یک توئیت دیگر نیز نشان داده بود سختی استخراج لایتکوین با نزدیک شدن به 19 میلیون هش، اوج جدیدی را ثبت کرده است. به گفته بنیاد لایتکوین، سختی استخراج همچنان یک معیار مهم در ماینینگ است و نحوه کنترل انتشار کوین‌های جدید در شبکه لایتکوین را نشان می‌دهد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. منظور از تبدیل پذیرترین ارز دنیا که تو مقاله گفتین چیه؟ چه ویژگی ای داره مگه؟