جایگاه قانونی رمزارزها در نیمه دوم سال جاری مشخص می‌شود

جایگاه قانونی رمزارزها در نیمه دوم سال جاری مشخص می‌شود | همتاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از مشخص شدن جایگاه قانونی شدن رمزارزها در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

محمدرضا پوابراهیمی در گفتگوبا خبرنگاران اظهار داشت: نیمه دوم سال 1400 فرصت خوبی خواهد بود تا جایگاه قانونی ارزهای دیجیتال برای استفاده در اقتصاد ملی و کاهش تهدیدها در شرایط تحریم مشخص کنیم.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگوی خود با خبرنگاران ضمن اشاره به بررسی موضوع ارزهای دیجیتال در کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: موضوع رمزارزها به دلیل اهمیت بالایی که دارد، سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی در این خصوص تهیه شد و بر اساس اصل ماده 45 آیین‌نامه داخلی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

پورابراهیمی افزود: در مجلس هدف ما  این است که جایگاه رمزارزها را در کشور قانونی کنیم تا وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه نیز مشخص شود.

ایشان ادامه داد:

بانک مرکزی به عنوان تصمیم‌گیری در بخش رمزارزها؛ وزارت اقتصاد در راستای مبارزه با پولشویی و وزارت صمت در خصوص مجوز مزارع رمز ارز باید در این خصوص ورود پیدا کنند، همچنین وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز و وزارت ارتباطات در زمینه بستر مجازی آن باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

نماینده مردم کرمان افزود:

مواد و احکام اولیه رمزارزها در کمیسیون اقتصادی مشخص شده است، در بخش احکام قانونی، منشاء داخلی در چارچوب ضوابط قانونی باید شکل بگیرد و با آنانی که مصارف برق غیرقانونی دارند، برخورد شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ارزهای دیجیتال خارجی گفت: به دلیل نگرانی مردم در مورد منابع ورود به کشور و ریسک‌های زیاد آن‌ها، برای ارزهای خارجی نیز چارچوب‌هایی را مشخص کردیم.

او افزود:

همچنین مسئولیت صرافی‌ها و رمزارزها و ارز‌های دیجیتال در این احکام اولیه در بانک مرکزی مشخص می‌شود و مجوز‌های لازم تعریف شده است و به زودی گزارش کمیسیون اقتصادی در این راستا نهایی می‌شود و برای بررسی، آن را وارد صحن علنی خواهیم کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *