جامعه بیت‌کوین سوال می‌کند: چه تعداد اتریوم در گردش است؟

جامعه بیت‌کوین سوال می‌کند: چه تعداد اتریوم در گردش است؟

بحث عرضه Ethereum همیشه وجود داشته و در حال حاضر تشدید شده است. اگر این بحث را تا به حال دنبال نکرده‌اید، عرضه نامحدود شبکه اتریوم از زمان آغاز به کار آن در سال 2015، موضوع بسیاری از بحث‌ها بوده است.

این بدان معناست که برخلاف بیت کوین و هزاران ارز رمزنگاری شده دیگر، مشخص نیست که چه تعداد اتر (Ether) در بازار می‌تواند وجود داشته باشد و علاوه بر اتریوم‌های موجود، عرضه سالانه این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

کل عرضه اتر از 16 آوریل سال 2020 حدود 110.5 میلیون بوده است. در سال 2017، 9.2 میلیون ETH جدید استخراج شد که این افزایش برابر با 10٪ عرضه کل آن می‌باشد. در حال حاضر هیچ مقدار حداکثری روی عرضه کل ETH پیاده‌سازی نشده است.

تاکنون هیچ مسئله اساسی در مورد نحوه عملکرد اتریوم وجود نداشته است. بله، کاملا درست است. منتقدان همیشه حضور داشتند و متعصبان ICO‌ها میلیون‌ها ارز را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما هیچ کس واقعاً اهمیتی به عرضه Ethereum نداده است و تنها سرمایه افراد آن هر روز بیشتر می‌شود.

اما اخیراً با توجه به افزایش پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) این انتقادها افزایش یافته است. تنها کلاهبرداران رمزنگاری معمولی نیستند که این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند. در عین حال، اعضای برجسته انجمن بیت کوین در پی جستجو و رسیدن به یک پاسخ واقعی در این زمینه هستند تا تعداد واقعی ETH را بیابند.

جامعه بیت کوین می‌پرسد

این بحث از زمانی آغاز شد که مایکل گلدشتاین (Micheal Goldstein) از سلسله توییت‌های اریک وال (Eric Wall) در تحقیق Arcane: “آیا آن‌ها می‌توانند چگونگی تأمین اعتبار پولی ETH را به راحتی و مستقل بیان کنند؟”‌ قدردانی کرد. 

جدول زمانی نمایش عرضه‌ی ETH :

اریک وال ادعا کرد طرفداران اتریوم از بیت کوینرها راحت‌تر هستند.

زمانی که از آنها درباره کل اتریوم‌ها می‌پرسید به Etherscan اشاره می‌کنند.

پییر (Pierre) درخواست اسکریپت احراز هویت دارد.

یکی از طرفداران ETH می‌گوید این موضوع برای انجام / نمایش دادن تورم خیلی کم اهمیت است.

منبع: توییتر (grubles (@notgrubles 

زمانی که درباره 21 میلیون عرضه بیت کوین سوال شد گلدشتاین گفت دارایی‌ها توسط هر فردی که از Bitcoin-cli و full node استفاده می‌کند قابل تأیید است.

آیا می‌توانید تامین عرضه بیت کوین را با توجه به اینکه تعداد کل 21 میلیون بخشی از کد منبع در هیچ جا نیست را تایید کنید؟

منبع: توییتر (Andrew (@cyber_hokie

تأیید عرضه پولی بیت کوین با استفاده از bitcoin-cli و full node خود یک کار بیهوده است. 

منبع: توییتر (Michael Goldstein (@bitstein

اندرو (Andrew)، که به نظر می‌رسد در سلسله توییت‌ها تشابه نحوه عرضه اتریوم و بیت کوین را توضیح داده است، گفت که اولی را می‌توان با استفاده از مدل قوانین انتشار با توجه به انتشار فعلی مناسب دانست. با این حال، ریکاردو اسپاگنی (Riccardo Spagni)، سرپرست توسعه‌دهنده مونرو (Monero) و مسئول نگهداری کد‌، اظهار داشت که هر یک از طرف‌‌های ذینفع می‌توانند “بطور مستقل” عرضه بیت کوین را تأیید کنند و همین کار را، برای اتریوم ولی با دشواری بیشتری، انجام دهند.

انصافا، شما نمی‌توانید کل 21 میلیون عرضه بیت‌کوین را تأیید کنید؛ زیرا این فقط تخمین یک برنامه صدور غیرقابل تغییر است. به طور مشابه می‌توانیم با تأیید قواعد صدور کنونی عرضه اتریوم را در n سال ‌آینده با یک برنامه صدور غیر قابل تغییر، تخمین بزنیم.

منبع: توییتر (Andrew (@cyber_hokie

کلمه کلیدی در توییت bitstein@، “به طور مستقل (independently)”بود. شما کاملا می‌توانید به طور مستقل عرضه فعلی بیت کوین را تأیید کنید. بروید و برای اتریوم هم همین کار را انجام دهید. خوش بگذره!

منبع: توییتر (Riccardo Spagni (@fluffypony

بنیانگذار اتریوم توضیح می‌دهد

پس از این همه جنجال فوق و جلب توجه برای دانستن تعداد واقعی ETH در گردش، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ،بنیانگذار Ethereum، برای توضیح نظر خود در اکانت توییترش اقدام کرد.

من عاشق این هستم که مردم چقدر با این کار ناشیانه سعی کرده‌اند اتریوم را به‌ دلیل فقدان مقدار از پیش تعیین شده 21 میلیونی تحت فشار قرار دهند. هزینه‌های تراکنش‌ها در 2 ماه گذشته به اندازه کافی بالا بوده است تا جایی که پاداش PoS را به طور کامل لغو کند.

منبع: توییتر (vitalik.eth (@VitalikButerin

وی بعداً با استفاده ز لینک زیر نحوه چک کردن عرضه اتریوم را ذکر کرد. در کامنت‌های دیگر، Buterin اشاره کرد 112 میلیون ETH در گردش وجود دارد.

در اینجا می‌توان قوانین مربوط به پاداش را مشاهده کرد:

https://t.co/4XCViRgzMZ?amp=1

شما می‌توانید یک نود (node) را راه‌اندازی کنید و زنجیره‌ی فعلی که در واقع منعکس‌کننده آن قوانین است را تایید کنید!

منبع: توییتر (vitalik.eth (@VitalikButerin

اما برخی، مانند پییر روچارد (Pierre Rochard) توسعه‌دهنده و استاد Bitcoin، متقاعد نشدند:

من برای هر کسی که این اسکریپت را علیه نود ETH خود در طی 12 ساعت آینده بنویسد و با موفقیت اجرا کند، 1 میلیون sats ارسال می‌کنم.

منبع: توییتر (Pierre Rochard (@pierre_rochard

در همین حال، “لئون” اسکریپت را اجرا کرد و وقتی که در توییتر ادعا کرد اسکریپت را اجرا کرده است، با چندین شکل مختلف عرضه‌ روبرو شد:

اصلا باورکردنی نیست. جستجوگرهای معروف بلاک و کوین مارکت کپ (coinmarketcap)، همه مقدارهای متفاوتی از ETH را نشان می‌دهند. شاید این را قبل از راه اندازی Ethereum 2.0 رفع شود.

112086620 blockchair.com/ethereum

112429827 twitter.com/marcandu/status

112086460 etherscan.io/stat/supply

112086233 /ethplorer.io/address

109372852 /eth.tokenview.com/en

112086403 /coinmarketcap.com/currencies/ethereum

111,743,459 etherchain.org/charts/totalEtherSupply

منبع: توییتر (Udi Wertheimer (@udiWertheimer

مطمئناً، اگر کسی نتواند یک الگوی رفتاری ذاتی (meme) را کنار بگذارد، نمی‌تواند یک مناظره‌ی رمزنگاری شده داشته باشد:

اسرار ناشناخته جهان:

–  وقتی می‌میرید چه اتفاقی می‌افتد؟

–  معنی زندگی چیست؟

–  چه مقدار ETH وجود دارد؟ 

منبع: توییتر (jimbrrra (@jimbocoin

بحث همچنان ادامه دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *