آیا خریداران می‌توانند حمایت کلیدی اتریوم روی ۴۰۰۰ دلار را حفظ کنند؟

آیا خریداران می‌توانند حمایت کلیدی روی ۴۰۰۰ دلار را حفظ کنند؟

به دلیل این که خریداران طی چند روز گذشته در تلاش بودند تا این سطح قیمت کلیدی را حفظ کنند، اتریوم برای مدت کوتاهی تا زیر 4000 دلار سقوط کرد.

سطوح حمایتی کلیدی: 4,000 دلار، 3,850 دلار

سطوح مقاومتی کلیدی: 4,566 دلار، 4,868 دلار (بالاترین میزان قیمتی)

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در روز پنجشنبه اتریوم نتوانست سطح مقاومت 4,566 دلاری را حفظ کند و قیمت به سرعت توسط فروشندگان این ارز دیجیتال به سمت محدوده حمایت کلیدی که روی 4000 دلار بود، کاهش یافت. در تاریخ دهم ماه دسامبر، قیمت اتریوم به زیر این حمایت کلیدی سقوط کرد، با این حال، خریداران اتریوم توانستند یک روز پس از این کاهش قیمت، مجدد قیمت را به بالاتر از این سطح بازگردانند.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم در تلاش است تا قیمت را بالای 4000 دلار حفظ کند. از آن‌جایی که در روزهای شنبه و یکشنبه معمولاً حجم معاملات کمتر است، با توجه به تحلیل‌ و پیش بینی قیمت اتریوم بعید به نظر می‌رسد که تغییر قابل توجهی برای قیمت اتریوم شاهد باشیم. اگر چه، به ویژه در پی نوسانات اخیر بیتکوین، این شرایط می‌تواند به سرعت در روز دوشنبه تغییر کند.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

حجم معاملات (Trading Volume): طبق معمول آخر هفته‌ها، حجم معاملات کمی را شاهد بودیم و قیمت اتریوم بسیار نزدیک به سطح حمایت بحرانی باقی مانده و سعی در تثبیت قیمت خود در حدود قیمتی 4000 دلار دارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI): به دلیل نبود یک روند یا جهت واضح و مشخص، طی ماه گذشته شاخص قدرت نسبی ثابت مانده است. به همین دلیل، شاخص قدرت نسبی می‌تواند به هر جهت تمایل پیدا کند و پس از بازگشت روند نوسانات بازار، می‌توان حرکت قیمتی بزرگی را انتظار داشت.

MACD: نمودار شاخص مکدی (MACD) روزانه کماکان نزولی است. میانگین متحرک و هیستوگرام نیز هر دو در حال نزول هستند و هنوز هیچ نشانه‌ای از روند برگشتی وجود ندارد.

نمودار تحلیل قیمت اتریوم | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت اتریوم. منبع: تریدنگ ویو

جهت‌گیری قیمت (Bias): پیش بینی جهت‌گیری قیمت اتریوم برای کوتاه مدت، خنثی است. هنگامی که نوسانات در طول روزهای هفته بازگردد، جهت‌گیری قیمتی نیز می‌تواند به سرعت و به تناسب پرایس اکشن تغییر کند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت

این واقعیت که گاوها تقریباً در جنگ بر سر حفظ سطح حمایت کلیدی شکست خوردند، به این معنی نیست که وقتی حجم معاملات و نوسانات قیمتی بازار برگشت داشته باشند، باز هم اوضاع به همین منوال پیش برود. سطح قیمتی 4000 دلار، بسیار شکننده به نظر می‌رسد. اگر این سطح شکسته شود، محدوده حمایت بعدی در حدود پایین‌ترین قیمت روز پنجشنبه، یعنی روی قیمت 3,850 دلار خواهد بود. به همین دلیل، بهتر است احتیاط کنید و تا زمانی که حرکت قاطعی از پرایس اکشن مشاهده نشده، از ایجاد پوزیشن معاملاتی پرهیز کنید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *