تحلیل کوتاه‌مدت و بلندمدت قیمت بیت کوین پس از اصلاح اخیر

تحلیل کوتاه‌مدت و بلندمدت قیمت بیت کوین پس از اصلاح اخیر | همتاپی

قیمت بیت کوین در حال تشکیل یک ساختار تثبیت در هر دو بازه زمانی روزانه و 4 ساعته است. با توجه به تعداد کاربران فعال در شبکه کمبود تقاضا در بین سرمایه‌ گذاران خرد هنوز مشهود است. بنابراین، هر تغییر ناگهانی در احساسات بازار می‌تواند منجر به نوسانات غیرمنتظره شود.

تحلیل تکنیکال بلندمدت قیمت بیت کوین

قیمت بیتکوین پس از ناکام ماندن در حفظ روند صعودی خود، میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA 50) را با شتاب منفی قابل توجهی شکسته و به زیر خط روند نزولی چندین ماهه خود رسید.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد، بیت کوین در حال حاضر، بالاتر از منطقه حمایت ۳۵ هزار دلاری خرید و فروش می‌شود. از نگاه فنی و به دلیل عدم قطعیت در شرایط کلان و تاثیر رویدادهای اخیر جهانی، بازار احتمالا در بازه میان مدت بین سطوح تعریف شده بالا و پایین در حال تثبیت باشد. این سطوح شامل منطقه تقاضای ۳۴ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار در انتهای محدوده ذکر شده و  منطقه عرضه ۴۵ هزار دلار تا ۴۶ هزار دلار در بالای محدوده مذکور خواهد بود.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین

در کوتاه مدت، قیمت بیت کوین ممکن است خط روند را شکسته، به بالای محدوده حرکت کند و در حال تست مجدد خط روند با پولبک در تایم فریم‌های پایین‌تر باشد. در این صورت دو احتمال وجود دارد:

۱- بیت کوین پولبک‌ها را کامل کرده و به سمت بالای محدوده حرکت می‌کند. برای تحقق این شرط ابتدا باید یک الگوی پرایس اکشن سقف بالاتر (Higher High) ایجاد شود، سپس، قبل از شروع صعود، همان طور که در الگوی سبز دیده می‌شود، قیمت تثبیت شود.

۲- قیمت بیت کوین، زیر منطقه حمایتی و همچنین زیر خط روند حرکت کند، در این صورت بیت کوین رالی نزولی جدید را برای رسیدن به سطوح پایین‌تر قیمتی رقم خواهد زد. لازم به ذکر است در این سناریو یک رویداد بزرگ لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ (سفارشات خرید بیت کوین)، اجتناب‌ناپذیر بوده و به نوبه خود به روند نزولی بیشتر، دامن می‌زند.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین. منبع: تریدینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای بیتکوین

آدرس‌های فعال بیت کوین (EMA 30)

نمودار آدرس‌های فعال بیت کوین (EMA 30) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار آدرس‌های فعال بیت کوین (EMA 30). منیع: کریپتو کوانت

تمرکز اصلی تحلیل‌گران زنجیره‌ای بررسی پویایی بازار است. با این حال، بدیهی است که معادله کشف قیمت جنبه دیگری نیز داشته باشد. تقاضا در طول سال گذشته، به‌ ویژه پس از رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) یعنی 64 هزار دلار در مارس 2021، به دلیل اعتماد بالای هولدرهای بلندمدت  بیت کوین و افزایش ذخایرشان بیشتر شد.

در مقایسه با اوج قیمت قبلی، در بالاترین قیمت تاریخی در نوامبر 2021 (69 هزار دلار) قیمت بلافاصله پس از اوج قیمتی، بیش از 50 درصد کاهش یافت. با نگاهی به تعداد آدرس‌های فعال (EMA30 روزه)، مشخص می‌شود، که در مقایسه با اوج قیمت 64 هزار دلاری، تعداد کاربران فعال شبکه بیتکوین در اوج قیمت 69 هزار دلار بسیار کمتر بوده است، در نتیجه تعداد کاربران فعال شبکه دلیل اصلی کاهش بالای قیمت بوده است.

کاملا روشن است، واگرایی نزولی پس از آخرین اوج قیمتی، محصول کمبود شدید تقاضا بوده است. چون شایعات در مورد کاهش و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، نقش موثر و مهمی در عدم بازگشت بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد به بازار ایفا کرد. در پایان می‌توان نتیجه گرفت، آدرس‌های فعال یک شاخص حیاتی برای پیش‌بینی آینده بازار بوده و متقابلا اگر قیمت بیتکوین از سطوح پایین یک رالی صعودی را آغاز کند، لازم است هم‌زمان با تغییر در آدرس‌های غیرفعال باشد که در غیر این صورت، نشان‌دهنده سیگنالی غلط بوده و احتمالاً تله صعودی بازار است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *