احتمال بازگشت قیمت بیتکوین به مسیر صعودی

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال بازگشت قیمت بیتکوین به مسیر صعودی | همتاپی

پس از این که قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به سطح 24,000 دلار برگشته بود، خط میانگین متحرک 100 روزه توانست این سطح قیمت را ریجکت کند و نتیجه آن هم شکست از محدوده خط میانگین متحرک 50 روزه بود. بخاطر این که حس عدم اطمینان مجدداً بر بازار حکم فرما شده بود، قیمت بیتکوین از آن زمان تا کنون در حالت سکون به‌سر می‌برد. 

تحلیل نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه

پرایس اکشن اخیر بیت کوین چندان اطمینان بخش نیست و یک الگوی گوشه (Wedge) اصلاحی ادامه دار و نزولی واضح را شکل داده که تا کنون 3 بار در عبور از محدوده بالایی خط روند ناکام مانده است. اگر بیتکوین در ادامه تا خط میانگین متحرک 50 روزه پولبک بزند، احتمال شکست سریع از محدوده 20,000 دلاری و بوجود آمدن حرکت نزولی شدیدی بعد از آن، بیشتر می‌شود.

از سوی دیگر سطح قیمت 20,000 دلاری برای فعالان بازار، به عنوان یک سطح پشتیبانی احساسی مهم عمل می‌کند. با در نظر گرفتن نقدینگی قابل توجه (استاپ سرمایه‌گذاران خرد) که در پایین سطح ذکر شده قرار دارد، در صورت شکست از این محدوده احتمالاً این مومنتوم نزولی به عنوان کاتالیزوری برای حرکت نزولی قیمت‌ها عمل خواهد کرد.

خطوط میانگین متحرک 50، 100 و 200 روزه و اندیکاتور قدرت نسبی روی نمودار قیمت بیت کوین | همتاپی

خطوط میانگین متحرک 50، 100 و 200 روزه و اندیکاتور قدرت نسبی روی نمودار قیمت بیتکوین. منبع: سایت تریدینگ ویو

تحلیل نمودار بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

الگوی گوشه اصلاحی ادامه دار در نمودار 4 ساعته وضوح بیشتری دارد. اخیراً قیمت از خط بالایی کانال روند برگشته و تا خط پایینی الگوی گوشه افت کرده است و هیچ نشانه‌ای از قدرت در پرایس اکشن دیده نمی‌شود.

با این حال هر رشد قیمتی، اصلاحات ادامه‌داری را بدنبال دارد. در حال حاضر سطح 61.8 درصد اندیکاتور فیبوناچی، تقریباً روی قیمت 22,500 دلار قرار گرفته است. در نتیجه، ممکن است قیمت به سطح 61.8 درصد اندیکاتور فیبوناچی پولبک زده و روند نزولی بعدی را آغاز کند.

با این وجود، می‌بایستی مراقب سه نقطه مهم بر روی نمودار بود: سطوح قیمت 21,000 و 18,000 دلاری، که می‌توانند حد پشتیبانی مهمی برای قیمت بیتکوین باشند و نقطه سوم حد مقاومت روی قیمت 25,000 دلار. چرا که مانع اصلی پیش روی قیمت بیتکوین در محدوده 20,000 تا 25,000 دلاری قرار دارد.

سطوح اندیکاتور فیبوناچی و محدوده پشتیبانی آنها روی نمودار بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

سطوح اندیکاتور فیبوناچی و محدوده پشتیبانی آنها روی نمودار بیتکوین. منبع: سایت تریدینگ ویو

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین تا سطح ۱۸,۳۰۰ دلار سقوط خواهد کرد؟

تحلیل درون زنجیره‌ای بیت کوین

بهترین زمان برای خرید بیتکوین، غالباً در دوره تسلیم ماینرها یا miner capitulation (زمانی که درصد عمده‌ای از ماینرها، دستگاه‌های خود را برای مدت زمان زیادی خاموش می کنند) می‌باشد. این دوره، در نتیجه احساسات نزولی نسبت به بازار، پرایس اکشن در طول بازارهای نزولی طولانی مدت و دوره‌های زمانی تسلیم ماینرها بوجود می‌آید.

نمودار زیر اندیکاتور نوار هش بیتکوین (Bitcoin Hash Ribbon) را نشان می‌دهد، که خطوط معمولی میانگین‌های متحرک 30 روزه و 60 روزه میزان هش ریت بیتکوین است که می‌توان برای شناسایی تقریبی کف قیمت دوره از آن استفاده کرد.

هنگامی که خط میانگین متحرک 30 روزه خط میانگین متحرک 60 روزه را قطع کند، دوره تسلیم ماینرها اتقاق می‌افتد و عکس همین اتفاق نیز پس هنگام پایان این دوره اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که خط میانگین متحرک 30 روزه بالاتر از خط میانگین 60 روزه و همزمان با رشد شدید قیمت باشد، نشان دهند سیگنال صعودی است. 

در حال حاضر، معیار miner capitulation سیگنال صعودی را ثبت کرده که نشان می‌دهد احتمالاً مرحله توافق بر سر قیمت به پایان رسیده باشد. سابقاً هر بار که این سیگنال مشاهده شده، قیمت یک رالی صعود بلندمدت را تجربه کرده است.

اندیکاتور هش ریبون بیت کوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اندیکاتور هش ریبون بیتکوین. منبع: سایت CryptoQuant

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 21,652 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *