آیا بیت کوین وارد روند نزولی شده است؟

تحلیل قیمت بیت کوین: آیا بیت کوین وارد روند نزولی شده است؟ | همتاپی

طی چند روز گذشته، قیمت بیت کوین وارد اصلاح شد و در این هفته، 5 درصد کاهش داشته است. در این تحلیل، ما برای بررسی آینده، سطوح اصلی را در نظر می­‌گیریم.

تحلیل تکنیکال بلند مدت قیمت بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تریدینگ ویو

از گذشته، میانگین متحرک 200 روزه به عنوان پشتیبان قابل اعتماد بازارهای صعودی و مقاومت بازارهای نزولی عمل کرده است. همانطور که در نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مشاهده می‌­شود، قیمت بیتکوین تحت تاثیر خط روند بالای الگوی پرچم نزولی و میانگین متحرک 200 روزه قرار گرفته است و پس از تثبیت چند روزه در بالای سطح 46 هزار دلار، در نهایت رد شده و به سطوح قیمت پایین‌تر نزول پیدا کرده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این نمودار نشان‌دهنده یک الگوی حرکت قیمت مثلثی متمایز است و بیت کوین اکنون به خط روند بالایی این مثلث رسیده است. با این رویداد اکنون برای بیتکوین دو سناریو وجود دارد، یا تحت حمایت این خط روند قرار می‌­گیرد و یک عقب نشینی ایجاد می‌­کند تا یک روند صعودی دیگر را تثبیت کند، یا این‌که این قیمت زیر خط روند شکسته می‌­شود و سعی می‌­کند سطوح پشتیبانی پایین‌تر را امتحان کند.

در این نمودار روزانه، بیت کوین در میانگین متحرک 100 روزه، که اکنون به 41.6 هزار دلار رسیده است از پشتیبانی قابل توجه دیگری برخوردار می‌باشد.

تحلیل کوتاه مدت قیمت بیتکوین

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

بیت کوین از خط روند بالای کانال ذکر شده در بازه زمانی 4 ساعته رد شده و به زیر سطح 45 هزار دلار سقوط کرد. عدم موفقیت در شکست در بالای الگوی ممتد پرچم نزولی، می‌­تواند نشان دهنده یک سیگنال نزولی مهم باشد که حاکی از سقوطی دیگر و احتمالاً رسیدن قیمت‌ها به زیر سطح 40,000 دلار است.

از طرف دیگر، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیتکوین از یک خط روند مقاومتی چند روزه برخوردار است که در صورت صعود به سطوح بالاتر، باید از آن عبور کند. در کوتاه مدت، منطقه 42 هزار دلاری، سطح بعدی پشتیبانی از بیتکوین خواهد بود.

مدل­‌های سرمایه‌ گذاری بیت کوین

نمودار سرمایه بازار بیت کوین، میانگین متحرک 200 روزه و سرمایه واقعی | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار سرمایه بازار بیت کوین، میانگین متحرک 200 روزه و سرمایه واقعی. منبع: CryptoQuant

در چند روز گذشته، بیتکوین به یک سطح مهم رسیده و بنابراین منطقی است که تحلیل بازار را از دیدگاه کلان انجام دهیم. این نمودار شامل سرمایه بازار بیت کوین (مشکی) و میانگین متحرک 200 روزه (نارنجی)، سرمایه واقعی (سبز) و سرمایه دلتا (آبی) است.

از گذشته، DMA 200 پشتیبانی قابل اعتماد بازارهای صعودی و مقاومت قوی بازارهای نزولی محسوب می‌­شده است. در کل، مناطق بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه، بازار صعودی و زیر آن بازار نزولی در نظر گرفته می‌شوند. سرمایه واقعی نیز در فاز اول بازارهای نزولی قبلی، پشتیبان قابل اعتمادی محسوب می‌­شده است. با این حال، تمایل دارد برای تسلیم نهایی به سمت نزولی شکسته شود و زمانی که بازار به بالاتر از آن بازگشت، یک بازار گاوی (یا مینی گاوی) شروع می‌­شود. در نهایت، سرمایه دلتا با دقت بسیار بالا، کف مطلق دو بازار نزولی اخیر را مشخص کرده است.

این بازار اکنون زیر میانگین متحرک 200 روزه است و دوباره آن را امتحان می‌­کند. اگر این میانگین متحرک به سمت بالا شکسته شود، سناریوی بازار صعودی دوباره شروع خواهد شد و بالاترین رکورد تاریخ زده خواهد شد. با این حال، اگر این قیمت نتواند از میانگین متحرک 200 روزه عبور کند، انتظار می‌­رود که مشابه بازارهای نزولی قبلی، سقوط عمیق‌تری به سمت ناحیه بین سرمایه دلتا و سرمایه واقعی اتفاق بیفتد. این منطقه (17 تا 24 هزار دلار) می‌­تواند پایین‌ترین سطح بازار نزولی بالقوه باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *