در حال حاضر بازار بیت کوین ماهیتی نزولی دارد

در حال حاضر بازار بیت کوین ماهیتی نزولی دارد

داده‌های گلسنود (Glassnode)، سایت تحلیل داده درون زنجیره‌ای، نشان می‌دهد بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال ماهیت نزولی دارد.

هفته‌های اخیر روزهای مناسبی برای بازارهای مالی و دنیای ارزهای دیجیتال نبوده است. ترس حاصل از چندین عامل ژئوپولتیکی، مانند تشدید نگرانی‌ها از درگیری و جنگ در مرز اوکراین، نا آرامی‌های داخلی در کانادا و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره قیمت بیشتر دارایی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بازار بیتکوین و ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست، در این شرایط خاص قیمت بیتکوین به پایین‌ترین حد آن از 3 فوریه تاکنون رسیده و در محدوده 36 هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در حال حاضر با توجه به رویدادهای اخیر جهانی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار بیتکوین و ارزهای دیجیتال از آغاز فاز بعدی بازار نزولی برای این دارایی‌ها خبر می دهند. 

گلسنود، وب سایت ارائه ‌دهنده داده‌های بلاک چین، در گزارش اخیر خود، به برخی از سیگنال‌های نزولی اشاره می کند که نشان دهنده تداوم کاهش قیمت بیت کوین می‌باشد.

پیش بینی گلسنود برای کاهش قیمت بیت کوین

شرکت تحلیلی گلسنود در این گزارش خاطرنشان کرد، اولین نشانه کاهش علاقه و تقاضا برای بیت کوین، فعالیت زنجیره‌ای بیت‌کوین است. فعالیت زنجیره‌ای بیتکوین در هفته گذشته ثابت بوده و رشد خاصی نداشته است. 

فعالیت زنجیره‌ای بیت کوین، شامل فعالیت آدرس‌های بیتکوین غیر صفر (آدرس‌هایی با موجودی پایین) است که معمولاً رفتار سرمایه‌ گذاران خرد را نشان می‌دهد. 

گلسنود همچنین اعلام کرد که در 30 روز گذشته، حدود 220هزار کیف پول ارز دیجیتال به طور کامل موجودی بیتکوین خود را تخلیه کرده‌اند، از طرفی تعداد آدرس‌های غیر صفر بیتکوین در مقایسه با ماه نوامبر، زمانی که قیمت بیت کوین در حدود 60 هزار دلار خرید و فروش شد، بالاترین حد خود یعنی نزدیک به 39 میلیون رسید.

در شرایط حاضر درصد سود هولدرهای بیتکوین نیز رو به کاهش است، این موضوع با توجه به کاهش قیمت بیت کوین و اختلاف قیمت این ارز دیجیتال با اوج قیمت 69 هزار دلاری کاملا قابل انتظار است. بر اساس برآوردهای گلسنود، 10.9 درصد از سرمایه‌ گذاران بیتکوین دارایی خود را در بازه قیمتی بین 33,500 تا 44,600 دلار خریداری کرده‌اند.

محدوده خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

محدوده خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران. منبع: گلسنود

از آنجایی که بسیاری از آنها در چند هفته گذشته وارد بازار شده‌اند، گلسنود پیش بینی می‌کند، در صورت ادامه کاهش قیمت بیت کوین، این گروه برای رعایت حد ضرر حد، ممکن است اولین کسانی باشند که برای فروش بیتکوین پیش قدم شوند.

رفتار دارندگان کوتاه مدت (STH) در مقابل دارندگان بلند مدت (LTH) بیت کوین

ارائه ‌دهنده معیارهای زنجیره‌ای، همچنین رفتار دارندگان بلند مدت (که دارایی‌های خود را بیش از 155 روز نگه می‌دارند) در مقابل رفتار  دارندگان کوتاه‌ مدت (که دارایی‌های خود را کمتر از 155 روز نگه می‌دارند) را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه گرفت، اکثر دارندگان کوتاه مدت، دارای بیتکوین هایی با میانگین قیمت 47.2 هزار دلار هستند که در زمان نگارش این مقاله میانگین ضرر غیر واقعی یا تحقق نیافته (چون علی رغم کاهش قیمت بیتکوین به 38.9 هزار دلار همچنان نگهداری می‌شود) حدود ۲۰ درصد است. همچنین، این گزارش نشان می دهد که درصد سود (دارندگان در سود) بین 65.78 و 76.7 درصد است.

در انتهای این گزارش، گلسنود به این نتیجه رسید، که دارندگان کوتاه مدت به اصطلاح «دست‌های الماسی (کسی که دست های الماسی دارد در هنگام کاهش قیمت ها در برابر وحشت مقاومت می کند، و هنگام افزایش قیمت‌ها نیز حریص نمی‌شود، تفکر بلندمدت در سرمایه گذاری ندارند)» ندارند، و در شرایط ناپایدار که نوسان بیتکوین در اثر کاهش قیمت فراتر از روند طبیعی بازار است، آن را می‌فروشند، این شرکت معتقد است که چنین سرمایه‌ گذارانی یا قبلاً شروع به فروش بیت کوین کرده‌اند و یا اگر روند نزولی قیمت بیت کوین معکوس نشود، به احتمال زیاد فروش بیت کوین را آغاز خواهند کرد.

در مقابل، دارندگان بلندمدت که قبل از قیمت 69 هزار دلار در نوامبر وارد بازار شده‌اند، تمایل دارند با نگاه بلندمدت به بیتکوین و پرهیز از هیجان، مدیریت مالی درستی داشته باشند.

در پایان، گلسنود نشان می‌دهد که بیش از نیمی (54.4%) از کل بیتکوین‌های در گردش (4.7 میلیون سکه) متعلق به دارندگان کوتاه مدت‌ است. این حجم از دارندگان کوتاه مدت می تواند نشانه نگران کننده دیگری برای روندهای کوتاه مدت قیمت بیتکوین باشد، زیرا این سرمایه گذاران از نظر آماری تمایل بیشتری برای فروش بیت کوین و خرج کردن دارایی‌های خود دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *