اندیکاتور خرید بلند مدت بیت کوین با یک مقاومت خیلی مهم روبرو شد

اندیکاتور خرید بلند مدت بیت کوین با یک مقاومت خیلی مهم روبرو شد | همتاپی

قیمت بیت کوین همراه با حجم بالای خرید تنها توانسته است تا سقف 45.3 هزار دلار ادامه دهد. چه سدی بر سر راه بیت کوین قرار گرفته است؟ آیا قیمت بیت کوین دوباره روند صعودی خواهد داشت؟

بیتکوین در حال تست کردن سطح مقاومتی خیلی قدرتمند میانگین متحرک 200 روزه است. اگر بازار بتواند با موفقیت‌ بالای این مقاومت بسته شود، سیگنال قوی برای خرید به معامله گران می‌دهد و همچنین باعث می‌شود تریدرهای مومنتوم زیادی، وارد بازار شوند. در نتیجه فشار خرید زیادی را به بازار بیت کوین وارد می‌کند.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: Tradingview

مقاومت مهم دیگر میانگین متحرک 21 هفته‌ای در قیمت 44,500 دلار است که قیمت بیت کوین برای صعودها بالاتر می‌بایست از آن نیز عبور کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به طور کلی، تحلیل تکنیکال بیت کوین، ساختار قیمتی، مومنتوم، داده‌های زنجیره‌ای و احساسات بازار نوید صعودی بودن قیمت بیت کوین را می‌دهند و همگی در شرایط بهتری نسبت به قبل قرار دارند. یکی از بزرگترین علامت‌های صعودی شدن بازار بیت کوین، افزایش نرخ بهره قرار داد‌های باز آتی بیتکوین در طول بازار یکنواخت 3 ماهه است، در حالی که نرخ‌های بودجه به طور مداوم منفی بودند. 

افزایش خرید در بازار اسپات منجر به افزایش فشار در جبهه گاوها شد که نتیجه آن صعود قیمت بیت کوین از کف 28.8 هزار دلاری به بالاترین سطح روزانه یعنی 45.3 هزار دلار است.

اما تحلیل‌های اخیر قیمت بیت‌کوین هشدار می‌دهند…

طبق تحلیل‌های انجام شده اخیر به نظر می‌رسد که خرید بیش از حد صورت گرفته است و واگرایی نزولی در نمودار 4 ساعته قابل مشاهده است. این امر نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین ممکن است در سطوح فعلی وارد ثبات قیمت شود و برای حرکت اصلی بعدی خود را آماده کند.

سیگنال‌های بلند مدت خرید بیت کوین خبر از صعود می‌دهند

نکته بسیار جالب این است که شاخص نوار هش (Hash Ribbon) در روزی که بیت کوین در حال تست میانگین متحرک 200 روزه بود، صعودی شد. شاخص نوار هش نرخ هش شبکه بیت کوین را با استفاده از میانگین متحرک 30 و 60 روزه اندازه‌گیری می‌کند. اگر وقتی میانگین متحرک 30 روزه، میانگین متحرک 60 روزه را به بالا بشکند، این نشان دهنده‌ی برگشت قدرت ماینرهاست یعنی هش ریت بیتکوین در حال بهبودی است.

نمودار قیمت بیت کوین و نوار هش بیت کوین | همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین و نوار هش بیت کوین. منبع: سایت تریدینگ ویو

کراس صعودی این اندیکاتور نشان دهنده‌ی صعودی شدن قیمت بیتکوین در دراز مدت است. این اندیکاتور از نوع تاخیری (lagging) می‌باشد، زیرا به محض وجود کراس، قیمت صعود نمی‌کند. دو دفعه‌ی قبلی این شاخص سیگنال خرید داد و هنگام ریکاوری هش ریت‌ها رخ داد باعث شد که قیمت در کوتاه مدت وارد ثبات شوند و سپس صعود شدیدی را تجربه کنند.

نمودار صعود قیمت بیت کوین در اوایل سال 2019 | همتاپی

نمودار صعود قیمت بیت کوین در اوایل سال 2019. منبع: تریدینگ ویو

نمودار صعود قیمت بیت‌کوین در اواخر سال 2021 | همتاپی

نمودار صعود قیمت بیت کوین در اواخر سال 2021. منبع: سایت Tradingview

با توجه به وجود خرید بیش از حد بیت کوین در کوتاه مدت، احتمالا در ابتدا خریدها ثابت شده و سپس یک روند صعودی یکپارچه را شاهد خواهیم بود. به طور ایده‌آل، اگر قبل از صعود بازار وارد یک ثبات کوتاه مدت شویم، روند صعودی پس از آن سالم‌تر و قابل اعتماد‌تر خواهد بود.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین و میانگین متحرک 200 روزه به یکدیگر برخورد کرده‌اند و بازار از نظر فاندامنتال، سیگنال خرید بلند مدت می‌دهد و گاوها نیز منتظر یکی از بزرگترین سیگنال‌های خرید تکنیکال هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *