آیا الگوی پرچم نزولی اصلاح قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد؟

آیا الگوی پرچم نزولی اصلاح قیمت بیت کوین را افزایش می‌دهد؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین شاهد یک رالی صعودی کوتاه مدت بود که در کانال الگوی پرچم معکوس ایجاد شد. با این حال، فروش‌های اخیر در بازار ارزهای دیجیتال موجب کاهش قیمت بیتکوین به سطح حمایت صعودی (40 هزار دلار) شد.

حجم معاملات روزانه بیت کوین 16.6 میلیارد دلار است که نشان دهنده 12.5 درصد کاهش حجم این ارز دیجیتال است. کاهش حجم ایجاد شده حاکی از بازگشت یک روند صعودی به مرز 45,000 دلار است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در واکنش به کانال الگوی پرچم نزولی، قیمت بیتکوین در 6 آوریل به زیر سطح حمایت 45,000 دلار سقوط کرد. این سطح در سه ماهه گذشته به عنوان یک سطح مقاومت مهم عمل کرد و ایجاد یک تله خرسی (bear trap) در شکست (breakout) آن، سبب کاهش قیمت قابل توجه این ارز دیجیتال در هفته گذشته شد.

نمودار قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

قیمت بیتکوین طی این مدت، به سطح حمایت روانی 40,000 دلار سقوط کرد و کاهش 10 درصدی را ثبت نمود. با این حال، خط روند صعودی با سطح حمایت 40,000 دلاری هم سو شد و از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کرد و پرایس اکشن را در یک وضعیت تثبیت جزئی قرار داد.

پرچم معکوس یک الگوی تداوم روند نزولی است و در صورتی که قیمت بیتکوین خط روند حمایت متحرک را بشکند، شتاب فروش را تشدید می کند.

برعکس، چنانچه قیمت بیتکوین بالای 40,000 دلار باقی بماند، خریداران احتمالاً چرخه صعودی دیگری را برای رسیدن به مقاومت سربار (overhead resistance) آغاز خواهند کرد. علاوه بر این، تا زمانی که خط روند حمایت دست نخورده باقی بماند، فعالان بازار می توانند یک خط روند صعودی کوتاه مدت را حفظ کنند.

سطح مقاومت کلیدی: 45,000 دلار، 48,100 دلار

سطح حمایت کلیدی: 40,000 دلار، 36,400 دلار

تحلیل تکنیکال قیمت بیتکوین

میانگین‌های متحرک: میانگین‌های متحرک نمایی 50، 100 و 200 روزه بصورت ثابت حرکت می‌کنند، این  نشان دهنده یک رالی محدود برای بیتکوین است. با این حال، قیمت بیتکوین پایین‌تر از این میانگین‌ها خرید و فروش می‌شود و تقاطع نزولی (bearish crossover) در میان میانگین‌های متحرک نمایی 20 و 50 روزه نشان می‌دهد که فروشندگان عملکرد خوبی داشته‌اند.

شاخص MACD: مکدی و خط سیگنال به دلیل چرخه نزولی اخیر به زیر منطقه خنثی سقوط کردند. با این حال، کاهش میله‌های قرمز در نمودار هیستوگرام، مومنتوم فروش را تضعیف می‌کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیت کوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *