افزایش قیمت بیت کوین به بالا ۴۰ هزار دلار پس از ثبت داده‌های تورم

افزایش قیمت بیت کوین به بالا 40 هزار دلار پس از ثبت داده‌های تورم آمریکا | همتاپی

همزمان با افزایش تسلط فروشندگان بر بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بیت کوین و اتریوم هر دو در روز سه شنبه به زیر سطح حمایت‌های کلیدی خود سقوط کردند. 

در حالی که آمار داده‌های تورم در ایالات متحده نشان از افزایش 8.5 درصدی نرخ تورم نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند. بیتکوین و اتریوم هر دو در حال حاضر موفق به بازگشت به سطوح قبلی خود شدند.

تحلیل قیمت بیت کوین

در حالی که ریزش قیمت بیتکوین همچنان ادامه دارد، پادشاه ارزهای دیجیتال در اوایل سشن روز سه شنبه به زیر سطح حمایت اصلی خود یعنی 40,000 دلار سقوط کرد.

جفت ارز بیت کوین به دلار (BTC/USD) در شروع هفته پس از دستیابی به بالاترین سطح هفتگی خود یعنی 42,000 دلار، در روز سه شنبه به 39,373.06 دلار کاهش یافت. این پایین‌ترین سطحی است که قیمت بیتکوین از 16 مارس به خود دیده است. با این حال قیمت در حال بازیابی است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی 

نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

همانطور که در نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مشاهده می‌شود، سطح حمایت در محدوده 39,450 دلار قرار داشت. رسیدن بیتکوین به این سطح به خریداران جرأت ورود مجدد به بازار را داد؛ در چند ماه اخیر این سطح تبدیل به حیات خلوت معامله‌گران شده است و قیمت بارها در این سطح در حال بالا و پایین بوده است.

بیت کوین اکنون در محدوده 40,270 دلار خرید و فروش می‌شود، به این معنی که ضررها را تا حدودی جبران کرده و اکنون تنها 1.82 درصد نسبت به پایین‌ترین سطح روزانه کاهش داشته است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیتکوین همچنان فروش بیش از حد را نشان می‌دهد که می‌تواند خریداران را برای خرید بیت کوین با قیمت‌های پایین‌تر ترغیب کند.

تحلیل قیمت اتریوم

علاوه بر بیت کوین، اتریوم نیز قبل از این که جایگاه کنونی خود را به دست آورد به زیر سطح حمایت کلیدی خود سقوط کرده بود. جفت ارز اتریوم به دلار (ETH/USD) برای اولین بار از 23 مارس به زیر 3,000 دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح روزانه یعنی 2,957.87 دلار رسید.

با این حال، قیمت اتریوم پس از انتشار داده‌های تورم در ایالات متحده، که نشان از افزایش 8.5 درصدی نرخ سالانه قیمت‌های مصرف‌کننده داشت، تا حدودی بهبود یافته است.

 نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم بالاتر از سطح حمایت کلیدی 2,950 دلاری خود قرار دارد که تقریباً 0.9٪ کمتر از بالاترین قیمت روز قبل است.

با نگاهی به نمودار، شاخص قدرت نسبی (RSI) اتریوم در حال حاضر زیر سطح مقاومت 50 خود قرار داشته و اکنون در محدوده 45 شناور می‌باشد. بنابراین اگر قدرت قیمت به افزایش خود ادامه دهد، این می‌تواند نقطه هدف باشد.

با این وجود، سرعت حرکت قیمت (momentum) اخیر در حال حاضر میانگین‌های متحرک را در آستانه تشکیل یک صلیب نزولی قرار داده است، اما خریداران هنوز این فرصت را دارند که با ورود مجدد به بازار از وقوع این امر جلوگیری کنند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *