فعالیت دوباره چینی‌ها در مزرعه استخراج ارز دیجیتال رفسنجان

فعالیت دوباره چینی‌ها در مزرعه استخراج ارز دیجیتال رفسنجان | همتاپی

از سرگیری فعالیت مزارع بیت کوین با شرکای چینی موجب نگرانی مردم از قطعی برق در آستانه تابستان در این شهر شده است.

با وجود آنکه مسئولان شهری اعلام کرده‌اند این مزرعه کلیه مجوزهای فعالیت در حوزه استخراج ارز دیجیتال را دارد؛ اما بسیاری بر این باورند که مهم‌ترین مشکل این مزرعه یعنی تامین برق آن برای کاهش فشار بر نیروگاه برق تاکنون حل نشده باقی‌مانده است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به گزارش همتاپی به نقل از ایلنا، پایان دی‌ماه سال گذشته بود که خبر فعالیت یک مزرعه بزرگ استخراج ار‌زهای دیجیتال در رفسنجان رسانه‌ای شد. در این خبر اعلام شد که یک شرکت ایرانی با شرکای چینی خود مزرعه استخراج ارز دیجیتال در رفسنجان راه اندازی کرده بودند. براساس اعلام مسئولان شهری این مزرعه تمام مجوزهای لازم جهت فعالیت را اخذ کرده است.

اما آنچه که موجب اعتراض مردم نسبت به فعالیت این مزرعه شد، قطعی پی‌درپی و بی‌سابقه برق در این منطقه بود؛ به عقیده بسیاری مزارع استخراج ارز دیجیتال برق زیادی مصرف می‌کند و اگر نیروگاه، توان تامین برق آن را نداشته باشد قطعی برق اتفاق خواهد افتاد.

اعتراض مردم باعث شد چند روز بعد از انتشار این خبر استاندار کرمان خبر تعطیلی این مزرعه استخراج ارز دیجیتال را اعلام کند.

اما همزمان با گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در این منطقه، موضوع از سرگیری فعالیت این مزرعه و تاثیر آن در برق منطقه رفسنجان مطرح شده است.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگوی خود با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت فعالی این مزرعه استحراج ارز دیجیتال اظهار داشت:

این مزرعه آغاز به کار کرده و هم‌اکنون فعال است. مزرعه مورد بحث تمام مجوزها را از وزارت صمت دارد و سهمیه مصرف برق را گرفته است.

جلالی با اشاره به اینکه این مزرعه استخراج ارز دیجیتال تمام مجوزهای لازم را دارد و تاسیس آن بر اساس ضوابط بوده است:

سرمایه‌گذاران ده‌ها میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نباید انتظار داشت که زیان ببینند.

نماینده رفسنجان می‌گوید این اولین پروژه رسمی استخراج ارز دیجیتال در کشور است که با حضور مشاور رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور آغاز به کار کرده است. در حال حاضر از فعالیت آن در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بیش از دو سال می‌گذرد. طبق این گزارش‌ها تنها دلیلی که ثابت می‌کند فعالیت این مزرعه استخراج زارزدیجیتال قطعی دوباره برق را در پی نخواهد داشت تقویت برق منطقه است که در حال حاضر هیچ اقدامی برای بهبود یا تقویت نیروگاه برق رفسنجان انجام نشده است.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *