شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل اتریوم را چگونه ارزیابی می‌کند؟

شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل اتریوم را چگونه ارزیابی می‌کند؟

مدیر دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل توصیه‌های جدیدی را در مورد نقش اتریوم در اکوسیستم وسیع رمزارزها  به اشتراک می‌گذارد.

شرکت گری اسکیل (Grayscale) که از بزرگترین دارندگان رمزارزها می‌باشد، راهنمای جدیدی را برای سرمایه‌گذاران تازه وارد اتریو‌م منتشر کرده است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

گروه تحقیقاتی شرکت گری اسکیل مقاله‌ای با عنوان «ارزیابی اتریوم (Valuing Ethereum)» منتشر کرده است. در این مقاله گزارش‌هایی در مورد جنبه‌های مختلف اکوسیستم وسیع رمزارزها ارائه شده است. تابستان گذشته، این شرکت توصیه‌های مشابهی با نام «ارزیابی بیت کوین (Valuing Bitcoin)» نیز منتشر کرده بود.

زمان‌بندی انتشار این مقاله کاملا منطقی است، زیرا بازار رمزارزها، هنوز در هیاهوی شکستن بالاترین سطح قیمتی قبلی اتریوم می‌باشد. اتریوم طی هفته گذشته رشد چشمگیری داشته است و دو مرتبه بیشینه قیمت جدیدی را ثبت کرده است.

اتر که دارایی اصلی شبکه اتریوم می‌باشد، در این مقاله با عنوان «مبهم و تغییرپذیر» توصیف شده است. در این مقاله آمده است که می‌توانید به اتر یا به عنوان پول نگاه کنید؛ یا به عنوان نوعی کالای ایجاد شده در درون شبکه اتریوم؛ یا به عنوان «دارایی با بهره» در قالب اتریوم 2.0. بر خلاف پاداش‌های «اثبات کار (Proof Of Work)» که انگیزه‌ای برای استخراج بیت کوین وجود دارد، اتریوم 2.0 شامل پاداش‌های «اثبات سهام (Proof Of Stake)» می‌شود.

این شرکت اشاره می‌کند که مراحل بعدی به روزرسانی اتریوم 2.0، که احتمالاً سال‌ها بعد اجرا می‌شوند، می‌توانند یک مزیت مثبت خالص برای ارزش اتر باشند. به نوشته فیل بونلو (Phil Bonello)، مدیر تحقیقاتی گری اسکیل:

در میان فعالیت بسیار زیاد در اتریوم، پیشرفت‌های اقتصادی اتر و وعده افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم 2.0، چیزهای زیادی وجود دارد که جامعه اتریوم می‌تواند در مورد آنها هیجان داشته باشد… داده‌ها نشان می‌دهند که روند قیمت اتر مطابق با فعالیت‌های اساسی شبکه حرکت می‌کند.

محبوبترین بخش سرمایه‌گذاری گری اسکیل، صندوق تراست بیت کوین (GBTC) است که کمی شبیه به ETF بیت کوین کار می‌کند، البته با چند تفاوت اساسی. از آنجا که هنوز هیچ ETF بیت کوین واقعی و درستی در ایالات متحده وجود ندارد، گری اسکیل می‌خواهد به عنوان بهترین گزینه بعدی شناخته شود. که تا امروز بیش از 23.6 میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار دارد.

مطالب بیشتر: تراست والت چیست؟

گری اسکیل هفت صندوق تراست «تک دارایی» دیگر دارد که دو مورد از آنها روی اتریوم و اتریوم کلاسیک است. این شرکت تاکنون 4.7 میلیارد دلار در اتریوم سرمایه‌گذاری کرده است و این میزان طی چند روز گذشته حتی بیشتر شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارزهای دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *