احتمال آغاز روند صعودی لایت کوین همزمان با شکست الگوی مثلثی

احتمال آغاز روند صعودی لایت کوین همزمان با شکست در الگوی مثلثی | همتاپی

لایت کوین در حال عبور از الگوی گوه (wedge pattern) نزولی به سمت بالا است. لایت کوین (LTC) با یک شکست بزرگ در 24 مارس از الگوی گوه حامل روند نزولی به شدت به سمت بالا حرکت کرد. با این حال، مرحله تست مجدد بیش از حد انتظار طول کشید و اعتبار شکست صعودی را زیر سوال برد.

در حال حاضر نمودار تکنیکال، الگوی قیمت دیگری را برای رفع عدم قطعیت در بازار نشان می‌دهد.

بررسی نمودار قیمت لایت کوین

نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت لایت کوین نشان می‌دهد، قیمت لایت کوین به تتر (LTC/USDT) در حال تشکیل یک الگوی مثلث متقارن است و ارزیابی میانگین متحرک 20 روزه (EMA 20) نشان‌دهنده توان بالای خریداران می‌باشد.

حجم معاملات روزانه لایت کوین 706.3 میلیون دلار است، که نشان‌دهنده افزایش 3.3 درصدی در حجم معاملات روزانه است.

نمودار روزانه قیت لایت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار روزانه قیت لایتکوین به دلار. منبع: تریدیینگ ویو

همزمان با واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)، قیمت لایت کوین از 98.2 دلار در تاریخ 8 مارس شروع به افزایش کرد. رالی صعودی آغاز شده از این سطح، باعث بهبود پایداری برای این آلتکوین بوده و با رشد مناسبی قیمت لایت کوین تا 35 درصد افزایش یافت. همچنین موفق شد از الگوی گوه نزولی موجود در نمودار که بیشترین تایم سه ماهه گذشته را شامل می‌شد خارج شود.

در ادامه روند، بازگشت قیمت لایت کوین از سطح 134 دلار باعث شد خط روند را در مقاومت شکسته شده قبلی دوباره تست کند. این نقطه دقیقا محل تلاقی میانگین متحرک 20 روزه  و میانگین متحرک 200 روزه است، هر چند میانگین متحرک نمایی 20 روزه که با خط روند نزولی همسو شده است، از معامله گران طولانی مدت پشتیبانی بیشتری می کند. اما با این حال، خریداران  همچنان برای صعود بیشتر تلاش می‌کنند، و رشد قیمتی هفته اخیر دقیقا نشان از تلاش خریداران است.

لازم بذکر است، اصلاح  جزئی قیمت باعث تشکیل یک الگوی مثلث متقارن در بازه زمانی 4 ساعته شده است. زمانی که قیمت از خط روند مقاومت الگوی مثلث خارج شود، می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد. با این حال، نباید احتمال شکست نزولی از مثلث را نادیده گرفت. در صورت وقوع سناریوی نزولی یعنی موفقیت فروشندگان در رساندن قیمت به زیر خط روند نزولی، قیمت لایت کوین می‌تواند با کاهش محتمل 15 درصدی به مرز 100 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال قیمت لایت کوین

افزایش میانگین‌های متحرک (EMA) مهم (20، 50، 100 و 200) نشان‌دهنده افزایش تحرک خریداران و تلاش مضاعف آنان برای افزایش تقاضا بر عرضه و کنترل بر خرس‌ها است. افزایش قیمت و رالی صعودی اخیر تا کنون توسط میانگین متحرک نمایی 20 و 50 تایید شده است. به گونه‌ای که سطوح مقاومت کلیدی به سطوح حمایت معتبر تغییر کرده است.

تقاطع نزولی در حال وقوع خط سیگنال و خط MACD، می‌تواند تهدید بالقوه‌ای برای تشکیل یک الگوی گوه نزولی باشد. با این حال، این خطوط هنوز نزدیک هستند و نامعلوم بودن امکان تداخل یا نحوه تداخل این خطوط نشان می‌دهد که گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند.

سطح مقاومت کلیدی: 141 دلار و 153 دلار

سطوح پشتیبانی کلیدی: 116 دلار و 100 تا 98 دلار

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *