تحلیل قیمت اتریوم: آیا روند صعودی اتریوم متوقف شده است؟

تحلیل قیمت اتریوم: آیا روند صعودی اتریوم متوقف شده است؟ | همتاپی

اتریوم در شروع هفته تحت تأثیر ذهنیت منفی بازار بود و نتوانست از روند رشد قیمت اخیر استفاده کند. در حال حاضر زیر سطح 3,500 دلار خرید و فروش می‌شود. 

در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران بجای معاملات شتابزده، منتظر تأیید روند هستند، چرا که فشار بیشتر روند نزولی می‌تواند قیمت اتریوم را به طرف خط میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA-200)، در قیمت 3,165 دلار بکشاند. 

خرید و فروش اتریوم روی قیمتی نزدیک به سطح کلیدی

در نمودار روزانه، قیمت اتر همچنان زیر سطح 3,500 دلار باقی ‌مانده است و خریداران امیدی به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به سطوح بالاتر ندارند. پیش‌تر نیز علی‌رغم اینکه اتر این سطوح قیمتی را در ماه ژانویه تجربه کرده بود و نتوانست روند را حفظ کند. چرا که قیمت آن خط EMA 200 روزه (میانگین متحرک نمایی) را قطع کرد. این حرکت باعث شد دور جدیدی از فروش اتریوم آغاز شود و قیمت اتر به پایین‌ترین سطح خود، یعنی 2,159 دلار برسد.

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو

اکنون، فشار فروش اتریوم مجددا می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به سمت خط روند صعودی پایین بیاورد. این خط روند که از پایین‌ترین سطح 2,445 دلار امتداد می‌یابد به عنوان خط حمایتی برای خریداران عمل می‌کند. در حال حاضر نزدیکترین نقطه پشتیبانی می‌تواند در پایین‌ترین سطح قیمت روز جمعه، یعنی نزدیک به 3,210 دلار باشد.

علاوه بر این، شکست قیمت اتر به زیر خط میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA-200)، روند فروش را به سمت سطح حمایت افقی در قیمت 3,050 دلار، تسریع خواهد کرد.

در مقابل، افزایش سفارشات خرید اتریوم، چشم انداز صعودی برای این دارایی را تقویت می‌کند. بسته شدن کندل روزانه اتریوم در بالای قیمت 3,580 دلار، خریداران را تشویق می‌کند تا دید مثبتی به سطح قیمت روانشناختی 4,000 دلاری داشته باشند.

در زمان نگارش این مقاله، نمودار قیمت اترD,L به دلار با 5.15% درصد کاهش در طی 24 ساعت، با قیمت 3,349 دلار خرید و فروش شد. حجم معاملات 24 ساعته اتریوم نیز به مقدار683,637,661,16 رسید.

تحلیل قیمت اتر به استفاده از اندیکاتورهای تکنیکال

شاخص قدرت نسبی(RSI): شاخص قدرت نسبی روزانه بالاتر از خط میانی و ​بدون جهت مشخصی می‌باشد. هرگونه تمایل به سمت پایین در این شاخص، می‌تواند چشم‌انداز نزولی را تقویت کند.

MACD: میانگین متحرک واگرایی همگرایی بالای خط وسط و ذهنیت بازاری خنثی می‌باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *