آیا بیت کوین وارد بازار خرسی (bear market) شده است؟

آیا بیت کوین وارد بازار خرسی شده است؟ | همتاپی

قیمت بیت کوین از زمان سقوطش در ماه گذشته باز هم کاهش یافته است. اما هنوز کارشناسان در مورد اینکه بازار به کدام سمت می‌رود اتفاق نظر ندارند.

به گزارش نومیک (Nomic)، در حال حاضر  بیت کوین که در محدوده 34 هزار دلار معامله می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال، نسبت به هفته گذشته، حدود ۲۰ درصد و حتی از ابتدای سال هم ۲ درصد کاهش یافته است. اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بازار، نیز نسبت به هفته گذشته 24 درصد کاهش یافته است. حتی ارزهای میم که قیمتشان رو به افزایش بود نیز در حال سقوط هستند. به عنوان مثال، دوج کوین (محبوبترین میم کوین بازار ارز دیجیتال) هنگام افت اخیر قیمت بیت کوین 33 درصد از ارزش خود را از دست داد.

آیا این افت قیمت‌ها به این معنی است که ما به یک زمستان دیگری در حوزه رمزارزها وارد می‌شویم؟ کارشناسان حوزه رمزنگاری مطمئن نیستند و پاسخ‌های خود را با «شاید» مطرح می‌کنند. روز گذشته، کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتو کوآنت، داده‌هایی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد و در توئیت خود نوشت که بازار خرسی (بازار نزولی) بیت کوین «تایید شد». زیرا سرمایه‌گذاران بزرگ (معروف به نهنگ‌ها) دارایی‌های خود را به صرافی‌ها می‌فرستادند. این شرایط ممکن است برای برخی سرمایه‌گذاران فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین در نظر گرفته شود، به خصوص اگر باور دارند که قیمت‌ها پس از این دوره بازار نزولی، دوباره افزایش خواهند یافت.

نمودار شاخص تسلیم نهنگ‌ها | همتاپی

نمودار شاخص تسلیم نهنگ‌ها. منبع: کریپتوکوانت

وی در این‌باره گفت: 

از گفتن این مسئله متنفرم اما گویا بیت کوین وارد بازار خرسی شده است. نهنگ‌های زیادی (دارندگان بزرگ رمز ارزها) بیت کوین را به صرافی‌ها می‌فرستند.

فروش بیت کوین توسط نهنگ‌ها نشانگر بازار خرسی / گاوی جعلی است و فروش بیت کوین توسط خرده‌فروشان دلالت بر بازار گاوی دارد. باید بگویم که اکنون در موضع مشخصی نیستیم.
به نظرم در حال حاضر معامله کردن (ترید) را متوقف کنید، صبور باشید و منتظر نوسان بعدی باشید.

این تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در مصاحبه‌ای با دیکریپت گفت: 

وقتی نهنگ‌ها پیروز میدان شوند، بازار سیر نزولی خواهد داشت، اما باید گفت این بیشتر شبیه به یک سری اصلاحات است که چند هفته بیشتر طول نمی‌کشد. 

الکس کروگر (Alex Kruger)، با اعلام موافقت خود به دیکریپت گفت:

به طور قطع بازار خرسی رخ داده است […] در این شرایط همه به شدت خشمگین هستند و ممکن است این وضع بدتر شود، اگرچه هیچ تعریف واحدی از بازار خرسی وجود ندارد.

این دقیقا همان نکته ایست که چارلز بووارد (Charles Bovaird) معاون رئیس اقتصاد کوآنتوم نیز بیان کرده بود.

از طرف دیگر، پدرو فبررو (Pedro Febrero)، رئیس بلاک چین بازار رمزارزی RealFevr و تحلیلگر اقتصاد کوآنتوم، معتقد است که هنوز برای گفتن اینکه به بازار خرسی وارد شده‌ایم خیلی زود است. وی به دیکریپت گفت:

من این چنین فکر نمی‌کنم. حداقل الان نه. چند هفته فرصت بدهید تا ببینیم چه می‌شود.

بازار رمز ارزها که از ماه گذشته بدترین بازگشت (pulback) خود را در طول تاریخ متحمل شده است و 500 میلیارد دلار در یک لحظه از بین رفت. از آن زمان بیت کوین و سایر رمز ارزها آسیب دیده‌اند. با این حال برخی تحلیلگران هنوز دید مثبت خود را دارند و به دیکریپت گفتند، در واقع اصلاح قیمت کمی به تأخیر افتاده است. 

همچنین، فردپای (Fred Pye)، مدیر عامل صندوق معاملات رمز ارزی (ETF) تورنتو اعلام کرد که سودهای کلان بیت کوین طی سال گذشته برای مردم همچنان ادامه‌دار است. 

اما قیمت بیت کوین از آن زمان به بعد به تدریج افت کرده است و برخی از سرمایه گذاران سهام خود را فروخته‌اند. 

با وجود این، هنوز پول زیادی به این حوزه وارد می‌شود. مت آرون (Matt Aaron)،بنیانگذار UniWhales، برنامه‌ای که معاملات بزرگ دیفای (Defi) را ردیابی می‌کند، به دیکریپت اعلام کرد:

صنعت رمزنگاری در مراحل اولیه، بسیار به اینترنت شباهت دارد. دانستن اینکه بازار به کدام سمت می‌رود بسیار دشوار است.

در گذشته با نوسانات بسیار بالایی در بازار روبه‌رو بودیم. اما اگر به رشد و پذیرش اینترنت پس از سال 2001 با نگرشی واقع‌بینانه‌ای بنگریم،  متوجه شویم که سال به سال این نوسانات بیشتر می‌شود

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *