کاهش ۲۰ درصدی قیمت اتریوم در هفته اول سال ۲۰۲۲

کاهش 20 درصدی قیمت اتریوم در هفته اول سال 2022 | همتاپی

اتریوم نیز مانند احساسات منفی حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، شروع بدی در سال 2022 داشت و در هفته اول سال جدید بیش از 20 درصد از ارزش خود را از دست داد.

سطوح حمایت کلیدی: 3,000 دلار تا 2,750 دلار

سطوح مقاومت کلیدی: 3,300 تا 3,600 دلار

هفته گذشته شاهد سقوط قابل توجه ارزهای دیجیتال بودیم. به طوری که اتریوم در روز شنبه به 2,987 دلار (Bitstamp) رسید و از امروز به بالاتر از سطح پشتیبانی 3 هزار دلار بازگشت.

چهارشنبه گذشته، بازار با کاهش قیمت مداومی روبه رو شد. اتریوم شاهد چهار شمع متوالی قرمز روزانه بود که سطوح حمایت کلیدی 3,600 دلار و 3,300 دلار را شکست. در حال حاضر، این سطوح بحرانی به سطوح مقاومت تبدیل شده است.

در زمان نگارش این مقاله، ظاهراً قیمت اتریوم به بالای سطح حمایت 3000 دلاری دست یافته است و می‌تواند شاهد یک تصحیح موقتی به سمت سطوح مقاومت کلیدی باشد. این امر تا حدودی مومنتوم کاهش قیمت و فروش اتریوم ناشی از آن را متوقف می‌کند.

نمودارهای تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم نشان ‌می‌دهد که در صورت شکست 3 هزار دلاری، حمایت اصلی بعدی که باید به آن توجه کرد، پایین‌ترین سطح ماه سپتامبر، یعنی حدود 2,750 دلار، است.

کف اتریوم کجاست؟

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تریدینگ ویو 

پیش بینی قیمت اتریوم با استفاده از شاخص‌های تکنیکال

حجم معاملات: فروش ناشی از کاهش قیمت اتریوم در روز پنجشنبه به اوج خود رسید و از آن زمان به بعد، حجم معاملات این ارز دیجیتال به ویژه در روز شنبه کاهش یافت.

در نهایت، اتریوم توانست روند نزولی روز یکشنبه را کمی بالاتر از 3,000 دلار متوقف کند. با این حال، قیمت آخر هفته را باید با کمی تردید پذیرفت، زیرا اکثر معامله‌گران بزرگ و بازارهای جهانی تأثیرگذار بر احساسات کلی مارکت ارزهای دیجیتال، فعالیتی نمی‌کنند.

RSI: شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه به منطقه اشباع فروش (oversold territory) رسیده است و احتمالاً طی یک افزایش قیمت، صعودی خواهد شد. این یک روند صعودی به حساب نمی‌آید، زیرا در صورت بازگشت فشار فروشندگان در هفته آینده می‌تواند موقتی باشد.

MACD: شاخص مکدی (MACD) روزانه نزولی است و هیستوگرام اولین نشانه‌های کاهش در مومنتوم فروش ناشی از کاهش قیمت را نشان می‌دهد. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، قیمت اتریوم می‌تواند تا سطح مقاومت 3,300 دلار عقب نشینی کند.

نمودار تحلیل قیمت اتریوم | همتاپی

نمودار تحلیل قیمت اتریو‌م. منبع: تریدینگ ویو

سوگیری: سوگیری برای اتریوم نزولی است. بررسی عملکرد قیمت اتریوم در دوشنبه نشان می‌دهد که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

پیش بینی کوتاه‌مدت قیمت اتریوم

پس از یک هفته کاهش قیمت، سرانجام قیمت اتر در سطح 3,000 دلار حمایت شد. این سطح باید توسط خریداران اتریوم به خوبی حمایت شود. در غیر این صورت، بازار آلتکوین‌ها با یک فاجعه مواجه خواهد شد. اعتماد به سطوح حمایت پایین است، به ویژه در هفته گذشته، که قیمت بدون هیچ گونه پولبک، به زیر سطوح بحرانی سقوط کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *