کاهش ذخایر اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال چه تبعاتی برای بازار خواهد داشت؟

کاهش ذخایر اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال چه تبعاتی برای بازار خواهد داشت؟ | همتاپی

به گفته کریپتوکوانت (CryptoQuant)، با توجه به این که احساسات مثبت پیرامون صنعت ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر می‌شود، اغلب سرمایه‌گذاران اتریوم تصمیم گرفته‌اند وجوه خود را از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج و آن‌ها را در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری کنند.

در حالی که این یک نشانه مثبت برای بازار به شمار می‌رود (نشانه افزایش هولدرها)، اما نمی‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران نهادی یا نهنگ‌های بازار به شمار برود؛ زیرا ممکن است این سرمایه‌گذاران بزرگ با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

میزان ذخایر اتریوم در صرافی‌های ارز دیجیتال

در زمان نگارش این مطلب، میزان ذخایر اتر در صرافی‌ها با کاهش تدریجی از ماه آگوست، به حدود 18.5 میلیون کوین رسیده است. در روزهای اخیر، افزایش سریع قیمت در بازارهای آلت کوین، منجر به ورود سرمایه جزئی به برخی صرافی‌ها شد. ذخایر اتریوم تنها در دو روز از 18.49 میلیون به 18.7 میلیون رسید.

نمودار ذخایر اتریوم در تمامی صرافی‌ها | همتاپی

نمودار ذخایر اتریوم در تمامی صرافی‌ها. منبع: کریپتوکوانت

در پی افزایش جریان مبادلات در صرافی‌های ارز دیجیتال، قیمت اتریوم از 3,500 دلار به 3,415 دلار رسیده است، که این امر نشان‌دهنده فشار فروش بر بازار است.

مسائل نقدینگی

در حال حاضر کل ذخایر اتریوم در صرافی‌ها 64 میلیارد دلار است. این بدان معناست که حدود 15 درصد از ارزش کل بازار فعلی در اختیار دومین ارز برتر دیجیتال یعنی اتر می‌باشد. با جریان بالقوه وجوه ارسالی به بازار، برخی سرمایه‌گذاران بزرگ ممکن است با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

منبع اصلی این جریان‌های بالقوه ورودی، مربوط به تایید صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) بیت کوین با پشتوانه فیزیکی می‌باشد. با وجود این که هیچ برنامه‌ای برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اتریوم وجود ندارد، اما تصویب آن می‌تواند سرمایه‌گذاران درجه یک بیشتری را به بازار جذب کند.

علاوه بر کاهش مداوم ذخایر اتریوم در صرافی‌ها، عرضه در گردش اتر نیز به دلیل مکانیسم سوزاندن کارمزد (fee-burning mechanism) اخیر کاهش می‌یابد. در حالی که تقاضا برای صنعت‌هایی همچون امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌‌های غیر مثلی (NFT) همچنان بالاست، شبکه اتریوم به احتمال زیاد به سوزاندن کوین‌های بیشتری نسبت به ماینرها ادامه خواهد داد که در این حالت سهامداران (stakers) قادر به توزیع بیشتر خواهند بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بیت کوین تا ۶۶کا رفت.. میخام بخرم ولی یکم ته دلم خالیه؟؟ یوقت نهنگا خالی نکنن مث اون دفه همه مون کله پا بشیم!؟