چین لینک با سبقت گرفتن از بیت‌ کوین‌کش، هشتمین ارز دیجیتال بازار شد

چین لینک با سبقت گرفتن از بیت‌ کوین‌کش، هشتمین ارز دیجیتال بازار شد

ارزش بازار چین لینک (Chainlink) از بیتکوین‌ کش (Bitcoin Cash) پیشی گرفت. زیرا بازار دیفای (DeFi) با بیش از 24 میلیارد دلار «ارزش قفل شده» همچنان پررونق است.

رمز ارز چین‌ لینک (LINK)، پروتکل بلاک چین متمرکز بر اوراکل ها، از بیت کوین کش پیشی گرفت و از 18 ژانویه به هشتمین رمز ارز بزرگ تبدیل شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ارزش بازار چین لینک در حال حاضر 9 میلیارد دلار است و تقریباً 500 میلیون دلار با بزرگترین دارایی رمزارزی بعدی، لایت کوین (LTC)  فاصله دارد.

نمودار 1 روزه قیمت لینک به تتر | همتاپی

نمودار 1 روزه قیمت لینک به تتر. منبع: TradingView.com

چرا قیمت چین لینک به سرعت در حال افزایش است؟ 

قیمت چین ‌لینک در 24 ساعت گذشته 13٪ افزایش یافت. احتمالاً حرکت قیمت ارز LINK از ذهنیت مثبت در مورد دیفای ناشی می‌شود.

قیمت‌ها در کل بازار دیفای، در ماه‌های اخیر به شدت در حال رشد بوده و ارزهای آوه (AAVE) و سوشی (SUSHI) جدیدترین موارد چشمگیر این حوزه هستند.

این روند صعودی را می‌توان به معیاری که بسرعت در حال رواج پیدا کردن است، یعنی معیار ارزش کل قفل شده، نسبت داد. این معیار میزان سرمایه‌ای که در پروتکل‌های دیفای تزریق شده را اندازه‌گیری می‌کند.

تخمین‌زده می‌شود که از 18 ژانویه ارزش کل قفل شده در سراسر پروتکل‌های DeFi حدود 24 میلیارد دلار باشد و با سرعت نیز در حال رشد است.

میزان کل ارزش قفل شده در دیفای | همتاپی

میزان کل ارزش قفل شده در دیفای. منبع: داده‌های Digital Assets

چین لینک از رشد فضای دیفای سود می‌برد، زیرا اوراکل‌ها داده‌های مهم بازار را به پروتکل‌های دیفای می‌رسانند.

هنگامی که پروتکل‌های DeFi، مانند پلتفرم‌های وام دهی یا صرافی‌ها، داده‌های قیمت را دریافت می‌کنند، آنها این اطلاعات را  از اوراکل‌هایی مانند Chainlink و Band Protocol جمع‌آوری می‌کنند.

به این ترتیب، هرچه کاربران بیشتری در بازار دیفای باشند، اوراکل‌ها نیز از افزایش ارزش کل قفل شده در این بازار سود می‌برند. 

قیمت لینک تا کجا صعود خواهد کرد؟

تحلیلگران درون زنجیره در سایت Santiment دریافتند که توکن‌های خاموشی وجود دارند که همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهند. این روند بیشتر به بازار گاوی انواع رمزارزها از جمله بیت کوین، اتر و لینک دامن زده است. آنها می‌گویند:

توکن‌های خاموش، هم زمان با این بازار گاوی رمز ارزها، به نوسان‌های سریع و شدید خود ادامه می‌دهند و خود را در لیست معیار متوسط زمان سرمایه‌گذاری با دلار ما جای دهند. لیستی که نشانگر افزایش نرخ بیت کوین، اتریوم، لینک، لایت کوین، و به ویژه REN است ( که از هفته گذشته بیش از 60% رشد داشته است).

با عبور لینک از بالاترین قیمت تاریخی‌اش، اکنون براساس نمودارهای پیش بینی قیمت چین لینک، این ارز دیجیتال در مرحله کشف قیمت قرار دارد. در تحلیل تکنیکال، کشف قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که ارزش یک دارایی از رکورد خود فراتر رود و جستجو برای سقف قیمتی جدید را آغاز کند.

علاوه بر تحلیل تکنیکال مثبت چین لینک، این ارائه‌دهنده اوراکل، به غیر از Band Protocol که مبتنی بر شبکه بلاکچین Cosmos است، رقبای زیادی نیز ندارد. 

احتمالاً اثر شبکه چین لینک به عنوان راه‌گشای دیگری در آینده نه چندان دور عمل می‌کند. خصوصاً اینکه اتریوم (ETH)  همچنان بر فضای دیفای تسلط دارد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش چین لینک صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *