چین لینک می‌تواند باعث پذیرش بلاکچین در صنایع شود

چین لینک می‌تواند باعث پذیرش بلاکچین در صنایع شود

بانک آمریکا با توجه به پتانسیل استفاده از داده‌های اوراکل چین‌لینک (Chainlink) در صنایع کلیدی، نسبت به آینده قیمت چین لینک خوش‌بین است.

چین لینک، ارائه‌دهنده خدمات اوراکل بلاکچین ، اکنون بیش از 60 میلیارد دلار در قراردادهای هوشمند خود سپرده‌گذاری دارد. در یکی از تحلیل‌های اخیر بانک آمریکا، ادعا شده است که شبکه چین‌ لینک به احتمال زیاد باعث پذیرش بلاکچین در صنایع بازی، قمار، بیمه و غیره خواهد شد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

چین لینک، محرک رشد دیفای

بر اساس یک گزارش تحقیقاتی که در روز چهارشنبه منتشر شد، این شرکت معتقد است که چین لینک در حال حاضر بیشترین میزان وجوه قفل شده در قراردادهای هوشمند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را در اختیار دارد. طبق گفته وبسایت DeFiLlama، اکنون بیش از 205 میلیارد دلار وجه دیجیتالی در حوزه دیفای قفل شده است که سالانه به طور میانگین بیش از 300٪ رشد کرده است.

دیفای برخلاف امور مالی متمرکز که از طریق سیستم‌های متمرکز سنتی مانند بانک‌ها اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، خدمات مالی خود در حوزه‌های بیمه، استقراض و وام را توسط سیستم‌های قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌دهد. اتریوم، که چین لینک بر بستر بلاکچین آن ساخته شده است، در حال حاضر با داشتن 121 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL)، بلاکچین پیشرو برای دیفای است.

چین لینک چیزی است که به عنوان اوراکل بلاکچین شناخته می‌شود؛ به این معنی که پلی است برای اتصال داده‌های درون زنجیره‌ای و برون زنجیره‌ای که شبکه‌های مختلف به راحتی بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند. ویژگی چین لینک به قراردادهای هوشمند اجازه می‌دهد تا بر اساس ورودی‌های دنیای واقعی و نه صرفاً متغیرهای بومی بلاکچین، اجرا و پردازش شوند. رشد شبکه چین لینک در سال گذشته نمایی بود و از 7 میلیارد دلار TVL در پایان سال 2020 فاصله زیادی گرفته است.

این گزارش توانایی قراردادهای هوشمند هیبریدی، یا قراردادهای دیجیتالی خوداجرا و بدون دستکاری، برای دسترسی مطمئن و ایمن به داده‌های دنیای واقعی از طریق گره‌های اوراکل مانند قیمت‌های بازار، زمان روز، آب و هوا و GPS را برای دیفای به رخ می‌کشد؛ امری که به رشد دیفای دامن زده است.

تحلیلگران همچنین بیان می‌کنند که اوراکل‌ها نسل بعدی موارد استفاده از بلاکچین را خلق می‌کنند و این توانایی را دارند که صنایع بزرگ را مختل کنند.

ظهور چین لینک

شرکت‌های بزرگ از جمله Associated Press و AccuWeather اکنون از چین لینک استفاده می‌کنند. به گونه‌ای که از داده‌های خود با ارائه آن به توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند، کسب درآمد می‌کنند. در حال حاضر بیش از 1100 پروژه در شبکه چین لینک فعالیت می‌کنند.

براساس نمودار تحلیل قیمت چین لینک، توکن بومی بلاکچین لینک اکنون با قیمت 14.62 دلار خرید و فروش می‌شود و رتبه بیست و دوم بازار ارزهای دیجیتال را با ارزش بیش از 7.5 میلیارد دلار در اختیار دارد. در سپتامبر، این شبکه با کاردانو برای ادغام داده‌های اوراکل در قراردادهای هوشمند نسل 2 شریک شد.

تاثیر مثبت بانک آمریکا در صعودی شدن قیمت ارزهای دیجیتال

علیرغم تضادی که اغلب تصور می‌شود ارزهای سنتی بانک‌ها و ارزهای دیجیتال با هم دارند، بانک آمریکا به‌طور قابل‌توجهی نسبت به این فضا خوشبین بوده است. این مؤسسه در گزارش اکتبر خود به این موضوع اشاره کرد که بازار ارزهای دیجیتال اکنون چنان رشدی کرده است که دیگر نمی‌توان‌ آن‌ را نادیده گرفت. این یک تغییر نگرش بزرگ نسبت به موضع قبلی بانک آمریکا در مارس 2021 بود، جایی که بیت کوین را بیش از حد نوسان‌پذیر و غیرقابل اتکا در بهره‌گیری در خدمات بانکی می‌دانست.

با این حال، به نظر می‌رسد این موسسه بیشتر به اکوسیستم رمزنگاری گسترده‌تر و فناوری بلاکچین به عنوان یک فناوری کل علاقه‌مند است. در بیانیه اکتبر این بانک آمده است: بیت کوین مهم است، اما اهمیت اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال بسیار بیشتر است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش چین لینک صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *