چه مشکلاتی برای ایجاد ارز دیجیتال ملی وجود دارد؟

چه مشکلاتی صد راه ایجاد ارز دیجیتال ملی می‌باشد؟

فرزین فردیس عضو کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، در نشستی با خبرنگاران گفت: مشکلی که مانع ایجاد ارز دیجیتال ملی می‌شود این است که سایر ارزهای دیجیتال در کنار رمز ارز ملی توسط تمام نهادهای حاکمیتی کشور پذیرفته شود.

فردیس در این جلسه خاطر نشان کرد:

اولین مسئله در این خصوص محدودیت‌های قانونی است که در حال حاضر در زمینه استفاده از رمز ارزها وجود دارد. زمانی می‌توانیم به سمت ایجاد و استفاده از ارز دیجیتال ملی برویم که دولت و نهادهای حاکمیتی مربوط مانند بانک مرکزی، استفاده از سایر رمز ارزها را نیز در کنار رمز ارز ملی به رسمیت شناخته و آن‌ها را مجاز تلقی کنند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ایشان در این خصوص تصریح کرد:

این بدان معناست که اگر صادرکننده یا واردکننده‌ای به گمرک و بانک مرکزی اعلام کرد که پول کالای خود را با استفاده از رمز ارزها دریافت و پرداخت کرده، بتواند گواهی‌های لازم را دریافت کند. خیلی مهم است که اگر صادرکننده‌ای تمام یا بخشی از پول خود را با رمز ارز دریافت کرد، چه طور آن را در سیستم داخلی نشان بدهد و به مشکلی برخورد نکند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در ادامه خاطر نشان کرد:

نکته مهم‌تر در این خصوص پذیرش این موضوع در بخش‌های مرتبط با امور مالیاتی است که یکی از آن‌ها سازمان امور مالیاتی و دیگری جامعه حسابرسان است. در صورتی که بخواهیم رمز ارز ملی داشته باشیم، باید استفاده از سایر رمز ارزها را نیز بپذیریم و سازمان امور مالیاتی بپذیرد که در صورت‌های مالی شرکت‌ها بخشی از دارایی‌ها و پرداختی‌ها با استفاده از رمز ارز انجام شده است. از سوی دیگر جامعه حسابرسان نیز به عنوان پدیده‌ای مجهول الهویه با این موضوع برخورد نکند.

وی در پایان صحبت‌های خود افزود:

نکته مهم‌تر آن است که تعدادی از صرافی‌ها مشابه سایر ارزها، کار تبادل رمز ارزها را انجام دهند. در صورتی که این موانع برداشته شود، ظرفیت و آمادگی خوبی برای تبادل کالا و تجارت با برخی از کشورها که آمادگی بیشتری برای همکاری با ایران دارند، وجود خواهد داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *