پیش بینی قیمت اتریوم: آیا اتریوم با ادغام (Merge) اوج می‌گیرد؟

پیش بینی قیمت اتریوم: آیا اتریوم با ادغام (Merge) اوج می‌گیرد؟ | همتاپی

الگوریتم اجماع بلاک چین اتریوم در حال تغییر از اثبات کار  (proof-of-work blockchain) به مکانیزم اجماع اثبات سهام (proof-of-stake consensus mechanism) است. مرحله‌ای که این تغییر دایمی اتفاق می‌افتد، ادغام (Merge) نام گرفته است.

یک تحلیل جدید نشان می‌دهد که این تغییر دایمی، به نفع کسانی است که خرید بیت کوین را در دستور کار خود قرار داده بودند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ادغام اتریوم، مسیر ارزهای دیجیتال را از سهام جدا می‌کند

در گزارشی به نام تز جداسازی (The Decoupling Thesis)، تام دانلیوی (Tom Dunleavy) تحلیلگر ارشد تحقیقاتی مساری (Messari)، استدلال می‌کند که ادغام اتریو‌م احتمالا یک نقطه عطف بزرگ در چشم‌انداز اقتصادی سرمایه‌گذاران خواهد بود.

او یادآوری می‌کند که در گذشته، بیت کوین و اتریوم، به عنوان رهبران بازار ارزهای دیجیتال، همبستگی مثبتی با بازار سهام ایالات متحده داشتند، به طوری که همبستگی بین این دو شاخص نزدک و اس اند پی 500 (Nasdaq and S&P 500 index) برای دوره‌های طولانی‌تر بین 40 تا 50 درصد و برای دوره‌های کوتاه‌تر حدود 90 درصد بوده است.

در مقابل، دارایی‌هایی مانند طلا و اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، از نظر تاریخی با سهام همبستگی منفی داشته‌اند. اما در حال حاضر این همبستگی منفی کمتر شده است. طلا و اوراق قرضه نیز مانند سهام در رکود سال 2020 که به دلیل تورم به وجود آمد، سقوط کردند.

بر اساس این روند، دانلیوی (Dunleavy) معتقد است که با تداوم تورم، طلا و اوراق قرضه جذابیت خود را از دست می‌دهند. اینجاست که قرار دادن اتریو‌م در یک سیستم الگوریتم اثبات سهام (PoS) برای بازار معجزه می‌کند.

پس از ادغام، اتریوم به یک اوراق قرضه شبه دولتی تبدیل می‌شود. یعنی سهامداران سرمایه را در ازای بازده، در یک برنامه زمان‌بندی مشخص قرار می‌دهند. در نتیجه، بیت کوین نیز موقعیت خود را به عنوان طلای دیجیتال مستحکم می‌کند.

تورم بالاتر باعث می‌شود اوراق قرضه و طلا جذابیت کمتری داشته باشند. دانلیوی (Dunleavy) می‌گوید: ادغام اتریوم (Ethereum Merge)، این ارز دیجیتال را تبدیل به یک اوراق قرضه شبه دولتی می‌کند که به دنبال آن، مقبولیت بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال بیشتر می‌شود.

انتظار می‌رود با ادغام اتریوم، ارزش بازار این  ارز دیجیتال افزایش یابد

پیش از این، مساری (Messari) پیش‌ بینی کرده بود که بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 مسیر خود را از بازارهای جهانی جدا خواهد کرد. به نظر او، بخش‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال جذابیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

انتظار می‌رود ادغام اتریوم امسال اتفاق بیفتد، اما هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است. با این وجود، توسعه دهندگان اتریوم در حال رسیدن به نقطه عطفی در این مسیر هستند.

در همین حال، اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه ادغام (Merge) منجر به سبقت گرفتن اتریوم از بیت کوین می‌شود، همچنان ادامه دارد. نوئل آچسون (Noelle Acheson) که رئیس بخش بینش بازار درGenesis Trading است، در مصاحبه‌ای با رویترز اظهار کرد که پس از ادغام، سرمایه‌ گذاری‌ بیشتری به سمت اتریوم سرازیر خواهد شد.

در روزی که اتریوم با ارزش بازار 343.98 میلیارد دلار، به قیمت 2,850 دلار خرید و فروش می‌شود، بیت کوین با سرمایه 726.69 میلیارد دلار، در حدود 38,200 دلار در حال خرید و فروش است.

برای اطلاع از آخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *