۵ دلیلی که باید در استیکینگ شبکه اتریوم ۲.۰ شرکت کنید 

پپنج دلیلی که باید در استیکینگ شبکه اتریوم 2.0 شرکت کنید  | همتاپی

آیا اعتبارسنج شدن در دومین بلاکچین محبوب بازار، می‌تواند عملی هوشمندانه باشد؟ در این مقاله به بررسی اینکه چرا افراد در اتریوم 2.0 سرمایه‌گذاری می‌کنند و اینکه چه ویژگی‌های خاصی در «تأیید‌کننده بودن» وجود دارد، می‌پردازیم.

در تاریخ ۴ نوامبر، مسئول هماهنگی اتریوم، دنی رایان (Dani Ryan)، قرارداد سپرده‌گذاری Etherum 2.0 را منتشر و اعلام کرد که نسخه اثبات سهام (PoS) اتریوم 2.0 سرانجام در تاریخ 1 دسامبر آغاز به کار خواهد کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اما چرا مردم پول خود را در شبکه‌ای که هنوز راه‌اندازی نشده است، سپرده‌گذاری می‌کنند؟

چرا مردم باید اترهای خود را در اتریوم 2.0 انباشت (Stake) کنند؟

آن دسته از دارندگان Ethereum که کوین‌های خود را برای استیکینگ (staking) قفل می‌کنند، برای ایمن نگه داشتن فرآیند عملیات اتریوم 2.0، بصورت دوره‌ای پاداش دریافت خواهند کرد.

5 مورد از بهترین و برترین دلایل برای تأییدکننده شدن در اتریوم 2.0

بلیط ورودی‌ای که به هر یک از علاقمندان به Ethereum اجازه می‌دهد تا به فرآیند تأیید Etherum 2.0 ملحق شوند، ارزان نیست. زیرا حداقل انباشت 32 اتر یا تقریباً 14,350 دلار است. در این حال شرکت در استیکینگ اتریوم 2.0، دارای چند مزیت اقتصادی و تکنولوژیکی چشمگیر و مؤثر است.

1- اتریوم‌ 2.0 پاداش‌های سالانه نسبتاً بالایی را برای استیکینگ ارائه می‌دهد.

2- قبل از راه‌اندازی Etherum 2.0، ممکن است FOMO قیمت اتر را شدیداً بالا ببرد.

3- پیوستن به پروژه استیکینگ که ۵ سال سابقه، جامعه‌ای پرشور و شهرت عالی دارد، فرصتی بی‌نظیر است.

4- روند قابل درک سپرده‌گذاری از طریق Lunchpad

5- قوانین «بخشش» برای تأییدکنندگان (به عنوان مثال: حداقل‌های مورد نیاز در مورد مدت زمان انجام فعالیت و آنلاین بودن توسط کامپیوتر)

پاداش‌ استیکینگ اتریوم 2.0 

بنیان‌گذار Ethereum، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در یکی از مقالات اخیر خود در مورد مزایای اتفاق نظر روی اثبات سهام (PoS)، این گونه برآورد می‌کند که پاداش سالانه 15 درصدی برای انگیزه دادن به مردم برای استیکینگ کافی است. «پاداش» به کسانی تعلق می‌گیرد که با تخصیص کوین‌های خود فعالیت‌های شبکه را ایمن‌تر می‌کنند.

به نقل از سایت StakingRewards.com که یک جستجوگر معتبر در زمینه استیکینگ می‌باشد، تقریباً اکثر پرداخت‌های 15 درصدی و بالاتر، توسط پروژه‌هایی که در مراحل اولیه‌اند و یا پروژه‌های نامعلوم ارائه می‌شود. تنها رقبای Ethereum که با پرداخت‌های سالانه 21 درصدی و 15 درصدی خود می‌توانند با پاداش‌های تعیین شده در اتریوم 2.0 رقابت کنند عبارتند از: Ziliqa و پروتکل Near.

در مقابل، هیچ کدام از ۲۰ کوین اولی که خدمات استیکینگ ارائه می‌دهند، درصد پاداشی دو رقمی ندارند. بنابراین 15 درصد، در Etherum 2.0، فرصتی سود آور به نظر می‌رسد. 

افزایش FOMO در اتریوم

رضایتمندی در مورد Etherum 2.0 با روزهای اوج آن فاصله زیادی دارد. بر اساس آمارهای گوگل ترندز (Google Trends)، تمایل به جستجوی اتریوم 2.0 در سراسر دنیا، ۷۷ درصد نسبت به بالاترین میزان آن در اوایل اوت سال جاری کاهش داشته است.

نمودار میزان جستجوی کلمه Etherum 2.0 در گوگل | همتاپی

جستجوی Etherum 2.0. منبع: google trends

این شاخص در ایالات متحده، حدود ۶۰ درصد از بالاترین میزان آن، پایین‌تر است. البته روند صعودی آن از اواسط ماه اکتبر شروع شد. بنابراین، تمایل به خرید Etherum، می‌تواند باعث ایجاد روند رو به رشد بزرگی در قیمت آن شود. 

اگرچه که Etherum 2.0 دیگر همان شبکه اتریوم 1.0 نخواهد بود. حتی برخی از کارآفرینان حوزه رمزارزها دیگر مثل مدل قبل و یا به عنوان جانشین آن با اتریو‎‌م برخورد نمی‌کنند. اما Etherum جدید، توسط همان تیم و جامعه حفظ شده و توسعه می‌یابد. برخلاف محصولات دیفای (DeFi) که معمولاً از صفر ایجاد می‌شوند، اتریوم 2.0 اعتبار اتریوم 1.0 را حفظ خواهد کرد.

بنابراین، سپرده‌گذاران نباید از کلاهبرداری‌ها، شکست‌ها و یا طرح‌های پانزی، ترسی داشته باشند.

مراحل سپرده‌گذاری در اتریوم 2.0

تیم اتریوم 2.0 تأکید می‌کند که نباید به هیچ وجه، به طور مستقیم به آدرس سپرده قرارداد ارسال شود و علاقمندان به حوزه اتریوم، باید از ETH2Lunchpad برای این منظور استفاده کنند.

Etherum 2.0 Launchpad | همتاپی

Etherum 2.0 Launchpad

هر سپرده‌گذار بالقوه‌ای می‌تواند نحوه پیوستن به استیکینگ اتریوم 2.0 را در Lunchpad بیابد. پیوستن به Etherum 2.0 شامل 3 مرحله می‌باشد. تمامی سپرده گذاران باید قوانین مربوطه را مطالعه کرده، کلید تأیید‌کنندگی خود را ایجاد و مبلغ مورد نظر برای انباشت در سیستم را به محیط سپرده‌گذاری منتقل کند.

طرفداران Etherum می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای مثل نهادهای استیکینگ و یا صرافی‌ها، به تیم تأیید کنندگان Etherum 2.0 بپیوندند.

علاوه بر پول سپرده‌گذاری شده، تمام کسانی که وارد استیکینگ می‌شوند، باید تجهیزات خود را (کامپیوتر با کارایی بالا) در اکثر مواقع دوره تأیید‌کنندگی به صورت آنلاین نگه دارند. کسانی که قادر به همگام شدن با شبکه نیستند، جریمه شده و از مشارکت در مراحل بعدی کنار گذاشته خواهند شد.

البته، در این زمینه Etherum 2.0، حداقل 60 درصد مواقع را قرار داده است. بنابراین ویتالیک بوترین ادعا می‌کند که این قوانین بخشندگی دارد.  

بنابراین، استیکینگ در اتریوم 2.0 می‌تواند برای تازه‌کارها از سایر سیستم‌های اثبات کار (PoS) که قوانین سختگیرانه‌تر و زمان آنلاین بودن بیشتری دارند، بسیار راحت‌تر باشد.

به طور خلاصه، «تأیید کننده» شدن در Etherum 2.0، می‌تواند در سال ۲۰۲۰ ارزش امتحان کردن داشته باشد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *