پذیرش بیت کوین چگونه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

پذیرش بیت کوین چگونه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟ | همتاپی

بیت کوین در اصل به عنوان «پول الکترونیکی» طراحی شد و مزایای استفاده از آن کاملاً روشن است. اما پذیرش بیتکوین یا دیگر رمز ارزها چه سودی برای کسب و کارها دارد؟

اگر چه بیت‌‌ کوین طلای دیجیتال نامیده می‌شود، اما در ابتدا به عنوان یک سیستم پرداخت نقدی فرد-به-فرد معرفی شد. از ماه فوریه 2020، بیشتر افراد به این موضوع نیز اعتراف کردند که استفاده اصلی از این ارز دیجیتال بیشتر از سرمایه‌گذاری، پرداخت آنلاین می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اکنون که پی‌پل امکان خرید بیت کوین را برای کاربرانش فراهم آورده است و همچنین تجار می‌توانند از رمزارزها استفاده کنند، موج استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای معاملات آنلاین در حال رشد است. بنابراین، این کار برای کسب و کار چه سودی دارد؟

پرداخت‌های مستقیم بیت کوین

 با شنیدن کلمه پرداخت‌های رمزارزی شاید منطقی‌ترین تصویری که به ذهن خطور می‌کند این باشد که مشتری مستقیماً به صاحب یک کسب و کار بیت کوین می‌دهد و در ازای آن کالا و یا خدمات دریافت می کند.

با این حال، شاید بیت کوین در میان یک سری مشاغل مثل شرکت جوراب MtSocks (که تمی براساس بیت کوین دارد) محبوب باشد، اما در واقع حواله‌های رمزارزی کم طرفدارترین روش پرداخت در میان صاحبان مشاغل می‌باشد.

پذیرش بیت کوین چگونه می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟ | همتاپی

تحلیلگر کوانتوم اکانمیکس (Quantum Econimics)، جیسون دین (Jason Dean) در گفتگو با خبرگزاری دکریپت گفت: صنعت مالی سنتی هنوز آماده نیست که ارزهای فیات را کنار بگذارد و نمی‌تواند به طور کامل از رمزارزها استفاده کند. اگرچه قطعاً برای شرکت‌هایی که پشتیبانی خود را از بیت‌ کوین اعلام می‌کنند رویکرد مثبتی وجود دارد، اما در حال حاضر بیت کوین تنها برای شرکت‌هایی مناسب است که آینده نگرترین دیدگاه‌ها را دارند.

جیسون دین خاطرنشان کرد:

واقعیت این است که در حالت طبیعی در صورت پذیرش بیت‌ کوین، فروش آن بسیار دشوار است و سیستم‌ها هنوز برای روان و یکپارچه کردن این جریان، راه درازی را در پیش دارند. این امر همچنین یک سری مسائل و مشکلات را در زمینه حسابداری، هم در هنگام فروش و هم حسابداری ایجاد می‌کند.

همچنین وی افزود اکثر مردم با وابسته کردن بیت‌ کوین به ارزش فیات آن در لحظه، این مشکل را دور می‌زنند. اما این روند در صورت ذخیره‌سازی بیت کوین و تبدیل آن به فیات، ایده‌آل نخواهد بود و می‌تواند در مراحل بعدی هزینه‌های مالیاتی اضافی را ایجاد کند. این مسائل به همراه نوسانات شدید قیمتی که همه از آن اطلاع داریم، موضوع را بیش از پیش پیچیده‌تر می‌کند.

دین در مجموع صحبت‌های خود گفت:

بنابراین، در حال حاضر بیت‌ کوین برای شرکت‌های خوب آینده‌نگر مناسب است. این شرکت‌ها به احتمال زیاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای (خرده فروشان)، و یا سهامی عام (شرکت‌ها) نمی‌باشند و در رسانه‌ها حضور داشته و روابط عمومی خوب دارند.

با این حال، وی افزود که گستردگی و پذیرش بومی بیت کوین اجتناب‌ناپذیر است. اگرچه پذیرندگان اولیه از مشکل بی‌ثباتی و سیستم‌های پرداخت نامناسب رنج می‌برند، اما این مسئله می‌تواند از این جهت خوب باشد که آنها بعدها به عنوان پیشگامان و هدایت‌کنندگان بازار شناخته خواهند شد.

پرداخت‌های ترکیبی فیات-بیت‌ کوین 

با وجود آنکه از ظهور پرداخت‌های رمز ارزی بیش از 12 سال می‌گذرد، شکل دیگری از آنها، حواله‌های رمز ارزی است، که با کمک پردازشگرهای مربوطه تسویه می‌شوند. این روش صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا دارایی‌های دیجیتال را از مشتریان خود بپذیرند، اما در نهایت در مقابل کالا و یا خدمات خود، فیات دریافت می‌کنند.

درست است که با استفاده از این روش، مشتری با رمز ارزها پرداخت خود را انجام می‌دهد، اما کوین‌ها مستقیماً به دست فروشنده نمی‌رسد. در عوض یک پردازشگر آنها را دریافت کرده و به فیات تبدیل می‌کند و بعد وجه آن را به صاحبان کسب و کار مربوطه پرداخت می‌کند. بدین ترتیب، یک کسب و کار می‌تواند پول خود را بدون اینکه نگران فرآیندهای پشت آن باشد، دریافت کند. لازم به ذکر است که به دلیل ناراحتی فروشندگان از مشکلات رمزارزها، پی پل دقیقاً همین طرح را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. در عین حال، امروزه انجام پرداخت‌های رمز ارزی، تنها با تعبیه کردن API روی یک وب سایت انجام می‌شود.

طبق گفته مدیرعامل خدمات پردازش رمزارز سایت Coinspaid، مکس کروپیشف (Max Krupyshev)، این مدل ترکیبی توسط اکثریت قریب به اتفاق فروشندگانی که می‌خواهند پرداخت‌های رمزارزی را با پلتفرم خود ادغام کنند، ترجیح داده می‌شود. با اینکه استفاده از این روش یک اکسیر جادویی نیست که بتواند یک شبه سود شرکت را شتاب دهد، اما پذیرش بیت کوین می‌تواند برای برخی از مشاغل (بعضاً خیلی بیشتر از سایرین) مفید باشد. 

مزایای پذیرش بیت کوین

در حالی که شبکه‌های پرداخت سنتی مثل ویزا (Visa) یا مسترکارت (MasterCard)، بطور گسترده‌ای در سرتاسر جهان متداول شده‌اند، این سیستم‌ها با سخت‌گیری زیادی کنترل و اداره می‌شوند. این یعنی که فروشندگان هنگام راه‌اندازی کانال‌های پرداخت خود، در این مسیر با موانع و محدودیت‌هایی روبرو می‌شوند. اما در مقایسه با امور مالی سنتی پذیرش بیت کوین آزادی عمل بسیار بیشتر و عملیات کم دردسرتری را ارائه می‌دهد.

به علاوه، هزینه تراکنش با رمز ارزها، اغلب کمتر است. پردازشگرهای پرداخت سنتی معمولاً به طور متوسط ۲ درصد از هر فروش (طبیعتاً این رقم ممکن است متغیر باشد) را برمی‌دارند. کروپیشف خاطرنشان کرد در مورد پرداخت‌های رمز ارزی این هزینه حداقل به نصف کاهش می‌یابد و بطور متوسط به یک درصد می‌رسد.

وی گفت که هنوز مزیت اصلی دارایی‌های دیجیتال از دید بازرگانان این است که «با کریپتو کارها انجام می‌شود.» این بدان معناست که یک شرکت بزرگ و با سابقه، مثل آمازون، بعید است که به این زودی‌ها از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند. زیرا برای آن اوضاع همینطور که هست، خوب است. از طرف دیگر اگر کسب و کاری با سیستم‌های پرداخت فعلی خود به نوعی مشکل داشته باشد، بیت کوین می‌تواند حداقل در حل برخی از این مشکلات به خوبی کمک حال باشد.

کروپیشف گفت که مشخصاً سازمان‌های اقتصادی که از آنها با عنوان پرخطر یاد می‌شود می‌توانند با استفاده از پرداخت‌های رمز ارزی، سود زیادی کسب کنند. این مشاغل به خودی خود قانونی نیستند، اما در نظر عامه مردم تا حدودی خاکستری شناخته می‌شوند. لازم به ذکر است که در سپتامبر 2020 یک سایت مستهجن بیت کوین را به روش‌های پرداخت سایت اضافه کرد و پیش بینی سال 2010 خالق بیت کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو را به حقیقت تبدیل شد.

همچنین مشاغلی که دارای بازپرداخت‌های بیش از 2 درصد هستند نیز ممکن است توسط پردازشگران پرداخت‌های سنتی جریمه شوند، اما با رمز ارزها این مورد اتفاق نمی‌افتد. از آنجا که تراکنش‌های بلاک چین تغییرناپذیر هستند، شرکت‌ها می‌توانند مطمئن باشند که دست‌های پشت پرده برای سوء استفاده از سیستم، تلاش نخواهند کرد. با اینکه این جریان برای مشتریان مفید به نظر نمی‌رسد، اما شرکت‌های معتبر معمولاً نوعی سیستم استرداد وجه را ارائه می‌دهند که بر مبنای توافق متقابل است، نه پرداخت‌های یکطرفه و بعضاً کلاهبردارانه.

در پذیرش بیت کوین و دیگر رمزارزها تفکر جهانی داشته باشید

مزیت بزرگ دیگر در پذیرش بیت کوین و انجام پرداخت‌های رمزارزی این است که دارایی‌های دیجیتال اساساً بدون مرز هستند. راه حل‌های سنتی مالی می‌توانند با توجه به منطقه به صورت‌های متفاوتی تنظیم شوند. در عوض بیت کوین را می‌توان به راحتی به هر نقطه‌ای از جهان واریز و یا دریافت کرد.

کروپیشف به خبرگزاری دکریپت گفت: به عنوان یک کسب و کار این جریان شما را قادر می‌سازد که محدود به مسائل جغرافیایی نشوید، بلکه خود را جزئی از گروه کاربران بدانید. 

به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار آنلاین هستید و برخی خدمات را از طریق اینترنت به فروش می‌رسانید، برای شما فرقی نمی‌کند که مشتریان شما از هند هستند، یا آمریکای لاتین و یا روسیه. وی افزود که با پذیرش بیت کوین و یا دیگر رمزارزها نه تنها می‌توانید جهت بازاریابی خود را از هر منطقه‌ای که قبلا سیستم پرداخت سنتی خود را قرار داده بودید تغییر دهید و فراتر ببرید، بلکه کسب و کار خود را معطوف به مشتریان یک منطقه خاص نکنید، چه اهمیتی دارد که مشتریانتان اهل کجا هستند.

وی همچنین با استناد به صحبت‌های جیسون دین خاطرنشان کرد که پرداخت‌های رمز ارزی به خصوص در میان نسل جوان، تنها به این دلیل که توجه بیشتری را جلب کنند شدیداً بالا گرفته است. بنابراین، تنها چیزهایی که برای راه‌اندازی یک کسب و کار نیاز دارید، یک API تخصصی و یک وبسایت ترجمه شده به زبان مورد نیاز است.

آیا با پذیرش بیت‌ کوین پرداخت‌های واقعی انجام می‌شود؟

جیسون دین گفت، از آنجایی که اکثر فروشندگانی که بیت کوین یا دیگر رمزارزها را می‌پذیرند در نهایت آنها را به فیات تبدیل می‌کنند (البته تا حدودی به این دلیل که آنها نمی‌دانند چگونه و یا نمی‌خواهند دارایی‌های دیجیتالی خود را نگه دارند). آیا آنها باز هم یکی از اهداف اصلی بیت کوین (یعنی حذف واسطه‌ها) را زیر سوال نمی‌برند؟ او در پاسخ به این سوال خود می‌گوید نسبتا.

وی گفت جالب است که قبلاً بر سر این موضوع که «این روش درست پذیرش بیت کوین نیست»، بحث داشتم. اما اکنون، موضع من نسبت به آن زمان نرم‌تر شده است. بالاخره آن تراکنش، از ارزش بیت کوینی می‌آید که پشت آن است. تبدیل بیت کوین یا دیگر رمزارزها به فیات، صرفاً وسیله‌ای برای سهولت انجام این تراکنش‌ها است.

به این ترتیب، با پذیرش رمز ارزها توسط کسب وکارها، مشتری می‌تواند بیت کوین خود را خرج کند و این کار را به این شکل انجام می‌دهد. از طرف دیگر، فروشنده می‌خواهد که به فیات پول را دریافت کند. زمانی که پرداخت توسط مشتری انجام شد، مثل همیشه یک پردازشگر پرداخت سهم خود را از آن برمی‌دارد و تنها طرفی خواهد بود که بیت کوین دریافت می‌کند.

جیسون دین در جمع‌بندی صحبت خود گفت: 

با هر دو روش (سنتی و یا رمزارزی) کار انجام می‌شود. در حقیقت، هیچ بحثی در این نیست که تنها معاملات بومی سختگیرانه و سریع هستند. این جریان از قبل بوده و هنوز هم اتفاق می‌افتد. اما کدام بهتر است؟

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *