مجلس به زودی وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال ارزهای دیجیتال را مشخص خواهد کرد

مجلس به زودی وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال ارزهای دیجیتال را مشخص خواهد کرد | همتاپی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد، بلافاصله بعد از تصویب طرح ساماندهی بازار ارزهای دیجیتال در مجلس وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال ارزهای دیجیتال مشخص خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفتگوی با خبرنگاران، با بیان اینکه ارز‌های دیجیتال یک واقعیت در حوزه مسائل اقتصادی کشور هستند، افزود: متاسفانه دولت دوازدهم و مجموعه اجرایی کشور با تاخیر چند ساله وارد موضوع ارزهای دیجیتال شدند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

ایشان با اشاره به ورود جدی مجلس به موضوع ارز‌های دیجیتال خاطر نشان کرد: با وجود اینکه، در حال حاضر حجم زیادی از منابع مالی کشور در حوزه ارز‌های دیجیتال در حال سرمایه‌گذاری است؛ اما تاکنون برای مدیریت گردش مالی این حوزه برنامه مشخصی توسط دولت‌های گذشته، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ارائه نشده است. برای اینکه شرایط نظارت بر حوزه ارز‌های دیجیتال فراهم شود باید ساماندهی جدی انجام بگیرد و تکالیف هر کدام از دستگاه‌های مرتبط با این حوزه مشخص شود.

آقای پورابراهیمی افزود:

بانک مرکزی به واسطه صدور مجوز‌های سامانه پرداخت یا پی اس پی امکان نظارت بر فرآیند تراکنش‌های مالی را دارد و می‌تواند این موضوع را عملیاتی کند، همچنین وزارت اقتصاد به دلیل مأموریت‌های ذاتی خود می‌تواند به این حوزه ورود کند.

وی در ادامه این گفتگوی خبری خاطر نشان کرد: ارزهای دیجیتال به جای اینکه به عنوان یک فرصت برای مدیریت نظام اقتصادی در نظر گرفته شوند، به دلیل عدم مدیریت در دولت دوازدهم و نبود برنامه‌ریزی برای سازماندهی آن به تهدیدی برای نظام اقتصادی کشور تبدیل شده است.

به گفته ایشان در حال حاضر طبق گزارشات میدانی روزانه حدود 10 هزار میلیارد تومان در حوزه ارز‌های دیجیتال گردش مالی رخ می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

پس از ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص ارزهای دیجیتال که هفته گذشته در صحن علنی صورت گرفت، این کمیسیون با هدف شفاف‌سازی، اطلاعات رمز ارزها، طرح اولویت‌دار ساماندهی رمز ارزها در اقتصاد ملی را در دستور کار خود قرار داده است که پس از بررسی و تصویب آن در کمیسیون در صحن علنی به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

نماینده مردم کرمان توضیح داد: به زودی قانون ساماندهی بازار ارز‌های دیجیتال با رویکرد استفاده از منابع انرژی پاک در کشور و با هدف شفاف‌سازی اطلاعات، درآمدزایی مدیریت و نظارت بر گردش منابع مالی کشور و کمک به ساماندهی صنعت استخراج ارزهای دیجیتال تصویب خواهد شد.

ایشان همچنین اعلام کرد: در این طرح تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است؛ مثلا وزارت صنعت باید مجوز‌های مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را صادر کند و وزارت نیرو نیز در خصوص تأمین برق، با اولویت انرژی‌های پاک مسئول است. در این میان وزارت ارتباطات نیز باید بستری مناسب جهت استفاده از ارزهای دیجیتال در فضای مجازی ایجاد کند و وزارت اقتصاد نیز باید در خصوص پولشویی و تعریف مالیات مرتبط با عملیات آن‌ها را انجام دهد.

آقای پورابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد:

در طرح مجلس در خصوص ارز‌های دیجیتال تکالیفی در خصوص حکمرانی و مدیریت جامع ارز‌‌های دیجیتال با هدف استفاده از منابع خارجی استخراج رمز ارزها و همچنین تعریف صرافی‌های ارز دیجیتال از رمز ارزها و نظارت بر گردش و تراکنش عملیاتی آن‌ها به بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *