نیروگاه‌ها تنها با رعایت تعرفه، می‌توانند در استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کنند

نیروگاه‌ها تنها با رعایت تعرفه، می‌توانند در استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت کنند

به گفته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشورمان فعالیت نیروگاه‌های برق در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال با رعایت تعرفه منع قانونی ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشورمان روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص فعالیت نیروگاه‌ها در زمینه استخراج ارز‌های دیجیتال گفت:

نیروگاه‌ها چنانچه نسبت به رعایت تعرفه مصوب عمل کنند، برای مراکز استخراج ارز‌های دیجیتال می‌توانند فعالیت داشته باشند. امکان این امر مشروط به رعایت دو شرط ارسال درخواست و رعایت تعرفه مصوب برای مراکز استخراج ارزهای دیجیتال است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وی در ادامه خاطر نشان کرد:

نیروگاه‌ها در عین حال نمی‌توانند از سوخت یارانه‌ای برای استخراج ارزهای دیجیتال و بیت کوین استفاده کنند.

رجبی مشهدی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

نیروگاهی که مستقل از شبکه باشد نیز می‌تواند با ۷۰ درصد قیمت سوخت صادراتی در این بخش فعالیت داشته باشد. در عین حال مستقل بودن از شبکه بسیار مهم است. اکنون و در شرایطی که تامین برق برای عموم مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اجازه نخواهیم داد کسانی با استفاده نابجا از تعرفه‌ها که برای بخش‌های کشاورزی، صنعتی پیش بینی شده، اقدام به تولید بیت کوینی کنند که ارزش آن بیش از ۹ هزار دلار است.

ایشان ضمن اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که از برق ارزان قیمت بهره می‌برد، گفت:

کسانی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را دارند و تعرفه‌های مصوب مراکز استخراج ارزهای دیجیتال را رعایت کنند برای آن‌ها برق مورد نیاز تامین خواهد شد.

 رجبی مشهدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ما ۱۴ متقاضی عمده برای ایجاد مراکز استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارند افزود:

واحدهای ذکرشده با مصارف بیش از ۳۰۰ مگاوات که معادل مصرف سه استان کشور است، تقاضا داده‌اند که تامین خواهد شد. همچنین کسانی که در شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج ارزهای دیجیتال به وزارت نیرو کمک کنند. جوایزی در نظر گرفته شده است

رجبی مشهدی در مورد آن‌ها بیان کرد:

کسانی که خلاف‌کاران را معرفی کنند؛ ضمن حفظ نام و نشان آن‌ها، پاداش تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *