علی‌رغم کاهش قیمت اتریوم، نهنگ‌ها در حال خرید اتریوم هستند

علی‌رغم کاهش قیمت اتریوم، نهنگ‌ها در حال خرید اتریوم هستند | همتاپی

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وب سایتی تحلیلی سنتیمنت، نهنگ‌های اتریوم (کیف پول‌های با حداقل ۱۰۰۰ اتریوم) با وجود سقوط بازار ارزهای دیجیتال در نتیجه شرایط ژئوپولوتیکی، همچنان در حال انباشت و خرید اتریو‌م هستند.

داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد، با وجود عملکرد نامعلوم اتریو‌م در بازار ناامن فعلی، درصد دارندگان بزرگ اتریوم در شبکه همچنان بدون تغییر باقی مانده است. هرچند که میزان نهنگ‌های اتریو‌م (کیف پول‌های بزرگ) کمی از نقطه اوج (ATH) فاصله دارد، اما همچنان این تعداد نزدیک به این ناحیه می‌باشد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

وجود درصد بالای تعداد نهنگ‌ها در این شبکه نشان دهنده این نکته مهم است، که علی‌رغم توصیه‌های تحلیلگرانی که نگاه کاملا نزولی به شرایط فعلی بازار دارند‌. نمی‌توان هیچ پیش بینی خاصی از احساسات و سنتیمنت بازار در شرایط حاضر داشت و بازیگران تعیین کننده قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، تصمیمی برای فروش اتریوم و حتی کاهش دارایی‌هایشان در بازار ارزهای دیجیتال ندارند.

بر اساس داده‌های تردینگ ویوو (TradingView) و نمودار تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال هم اکنون تقریبا 50 درصد نسبت به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود کاهش یافته است. دلایل این کاهش قیمت اتریو‌م اصلاح عمومی در بازار ارزهای دیجیتال، کاهش محبوبیت صنایع NFT و DeFi و ریسک حاکم در بازارهای مالی دنیا است.

درآمد شبکه اتریوم در حال کاهش است

تنها دلیل اساسی که می‌توان برای افت قیمت فعلی اتریو‌م مطرح کرد، کاهش شدید درآمد شبکه اتریوم است. درآمد شبکه اتریو‌م در نتیجه یکسری رخدادهای مهم منفی مانند کاهش حجم معاملات در اوپن سی (OpenSea)، بزرگترین بازار توکن های غیر قابل تعویض (NFT) دنیا و کاهش ۲۰ درصدی ارزش کل قفل شده (TVL) در صنعت دیفای (DeFi) به سطح تابستان 2021 بازگشته است و به طرز کاملا محسوسی کاهش یافت.

نمودار قیمت اتریوم ( سبز)، نمودار موجودی نهنگ‌های اتریوم (بنفش) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم ( سبز)، نمودار موجودی نهنگ‌های اتریو‌م (بنفش). منبع: سنتیمنت

به دلیل اجرای راهکارهای مقیاس پذیر رول آپ و آربیتروم هم اکنون کاربران اتریوم با کمتر از 0.1 دلار در شبکه‌های لایه 2 می‌توانند تراکنش‌هایشان را انجام دهند. حتی مبادلات اتریو‌م ارزانتر از 0.2 دلار نیز در دسترس هستند. لازم به یادآوری است که در دوران شکوفایی توکن‌های غیرمثلی (NFT) و رشد سریع صنعت امور مالی غیر متمرکز (DeFi)، کارمزد تراکنش در شبکه اتریو‌م به 100 دلار رسید، در حالی که هزینه عملیات استخراج اتریوم در دوره‌های خاص حتی بالاتر بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *