۳ دلیل ناکامی بیتکوین برای بازگشت به کانال ۶۰ هزار دلار

3 دلیل ناکامی بیتکوین برای بازگشت به کانال 60 هزار دلار

به نظر می‌رسد آلت کوین‌ها دست گاوهای بیتکوین را خوانده‌اند و شاخص‌های درون زنجیره‌ای نیز مثل گذشته سبز نیستند؛ آیا نواحی حمایتی بیشتری تست می‌شوند؟

بیت کوین پس از شکست در فتح مقاومت 60 هزار دلاری در مسیر بازگشت به تست سطوح پایین‌تر است و شاخص‌ها نشان می‌دهند که روند نزولی رو به پایان نیست. 

دوشنبه شب، سوم آوریل 2021، قیمت بیت کوین چند ساعت پس از آنکه قله‌های نزدیک به 59,000 دلار را لمس کرده بود، تا 55,000 دلار ریزش کرد. فروشندگان همچنان در نزدیکی سقف قیمتی 64,500 دلار قرار دارند، اما بزرگترین کریپتوکارنسی بازار راه طولانی را برای خروج از بازه معاملاتی فعلی خود دارد. این نوسانات قیمتی ممکن است فرصت‌هایی برای خرید بیت کوین به سرمایه‌گذاران ارائه دهد، به خصوص آن دسته از سرمایه‌گذارانی که به دنبال استفاده از کاهش قیمت‌ها برای افزایش موقعیت‌های بلندمدت خود هستند.

بیتکوین‌ها در مسیر بازگشت به صرافی هستند

یکی از مولفه‌هایی که به زودی برای بول‌ها دردسر ساز خواهد شد، میانگین موجودی بیتکوین (BTC) در صرافی‌ها است. 

در طول یکسال گذشته شیب نسبتا تند نزولی همراه با شوک‌های مقطعی در تامین بیت کوین وجود داشته است.هنگامی که تریدرها بیت کوین‌های خود را به والت‌های صرافی‌هایشان منتقل می‌کنند، جو ذهنی فروش شدت می‌گیرد.

البته این امر درباره همه صرافی‌ها در هفته جاری صدق نمی‌کند. براساس داده‌های دریافتی از رصدهای ByBt.com تعداد 16,222 بیتکوین در طول هفته گذشته وارد صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) شده است. اما در مقابل صرافی کوین‌بیس  پرو (Coinbase Pro) شاهد خروج 11,947 واحد بیت کوین در مقایسه با ترند کلی معاملات بوده است. بایننس تنها صرافی با گزارش ورودی نبوده است، ولی صرافی‌های بیت‌فینکس (Bitfinex)، کراکن (Karaken)، هوبی (Huobi) اوکی‌اکس (OKEx) نیز شاهد افزایش میانگین موجودی بیتکوین در طول 24 ساعت گذشته بودند.

طمع در حال افزایش است

به گزارش‌ کوین تلگراف، احساسات در چهره بازار تغییر کرده است و در این هفته احساسات بازار وضعیت طمع را نشان می‌دهد . بررسی‌های شاخص طمع و ترس (Fear and Greed) که جو حاکم بر تریدرها را با استفاده از سبدی از مولفه‌های وزنی می‌سنجد، نشان‌دهنده افزایش تمایل برای فروش علی‌رغم مثبت نبودن قیمت‌هاست.

در روز سه‌شنبه، پنجم آوریل 2021، این شاخص امتیاز کل بازار کریپتو را 68 از 100 در نظر گرفت و حس غالب بر آن را با «طمع» توصیف کرد.

نمودار شاخص ترس و طمع بازار

نمودار شاخص ترس و طمع بازار. منبع: Source: Alternative.me

در حال حاضر، این مقدار همچنان از میزان متوسط 90 که در اوایل سال جاری میلادی مشاهده کردیم پایین‌تر است. در این سطح تمایل به فروش قطعی است، اما نوسانات نشان می‌دهد که این شاخص در این محدوده برای بلند مدت باقی نخواهد ماند. در طول چند روز و یا حتی سریع‌تر شاخص «طمع» می‌تواند به «طمع شدید» و یا «ترس شدید» تبدیل شود. برای مثال، در روز 27 آوریل 2021 شاخص نشانگر عدد 27 از 100 بود.

دوج کوین به فشار آلت کوین‌ها بر بیتکوین افزوده است

درباره مشکلات بیتکوین در هفته‌ای که گذشت آخرین دلیل که البته کم اهمیت نیز نیست، آلت‌کوین‌ها هستند. در ابتدا اتریوم قرار دارد که با عبور از سطح 3,000 دلار و ثبت رکورد بالاترین قیمت در روز دوشنبه بیتکوین را تحت تاثیر خود قرار داد.

پس از آن، ارزش دوج کوین نیز با اضافه شدن به پلتفرم‌های معاملاتی مشهور eToro از 47 سنت عبور کرد. در هفته‌ی گذشته قیمت دوج کوین نسبت به دلار تا 72 درصد افزایش یافت، در حالی که این مقدار برای  بیت کوین 3 درصد بود.

نمودار قیمت بیتکوین و دوج کوین به دلار

نمودار قیمت بیتکوین و دوج کوین به دلار. منبع: TradingView

در حالی که امواج افزایشی آلت‌کوین‌ها ادامه دارد، تحلیلگران به طور فزاینده‌ای بر این باورند که ترند بلند مدتی پیش از بازگشت بیتکوین و بازپس‌گیری سلطه بازار (Dominance) وجود دارد. براساس گزارشات کوین تلگراف، یکی از شاخص‌ها موید افزایش ارزش بازار آلتکوین‌ها تا بیش از 27,000 درصد تا اوایل سال 2022 است. جانی از تحلیل‌گران معروف فعال در توئیتر 2 تا 3 ماه آینده را برای آلت‌کوین‌ها افسانه‌ای توصیف می‌کند و قیمت 5,000 دلاری را برای اتریوم (ETH) در کوتاه مدت پیش‌بینی می‌کند.

با توجه به رشد بازار آلت کوین‌ها، در حال حاضر سهم بیت کوین از مارکت 46.3 درصد و همچنان نزولی است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *