برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال بدون اختصاص یارانه انرژی تامین می‌شود

برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال بدون اختصاص یارانه انرژی تامین می‌شود | همتاپی

‌براساس اظهارات سخنگوی صنعت برق، برق مراکز استخراج ارزهای دیجیتال از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تجدید پذیر و بدون در نظر گرفتن یارانه انرژی تامین خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگوی خود با خبرنگاران در مورد جزییات خبر استفاده مراکز استخر‌اج ارزهای دیجیتال از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و نیروگاه‌های تجدید پذیر گفت:

طبق مصوبه هیئت‌وزیران و ابلاغیه وزارت نیرو، نیروگاه‌های مقیاس کوچک باید جدید بوده و به شبکه سراسری برق متصل نباشند و البته سوخت این نیروگاه‌ها یارانه دریافت نمی‌کنند و قیمت گاز آن‌ها معادل 70 درصد قیمت گاز صادراتی محاسبه می‌شود.

مشهدی با اشاره به اینکه ظرفیت مصوبه نیروگاه‌های مقیاس کوچک کشور حدود 1650 مگاوات است، افزود:

سالانه 200 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در کشور به شبکه برق متصل می‌شوند که قیمت خرید تضمینی برق آن‌ها نیز 600 تومان به ازای هر پرکیلووات ساعت و 8 برابر قیمت فروش برق به مشترکان است.

رجبی مشهدی در این گفت و گو خاطر نشان کرد مراکز استخراج ارزهای دیجیتال علاوه بر استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک می‌توانند از نیروگاه‌های تجدید پذیر تازه تاسیس شده نیز برای تامین برق مورد نیاز خود کمک بگیرند. چرا که این نیروگاه‌ها سوخت مصرف نمی‌کنند و به برق شبکه وصل می‌شوند. 

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

به اعتقاد ایشان استفاده از این نیروگاه‌ها می‌تواند نیروگاه‌های تجدید پذیر را توسعه دهد و زمینه پیشرفت آن‌ها را نیز فراهم کند.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه مراکز استخراج ارزهای دیجیتال در کشور از برق بدون یارانه بهره‌مند خواهند شد، توضیح داد: به مراکز غیرمجاز توصیه می‌شود پیش از برخورد قضایی و پرداخت خسارت به دلیل استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج ارز‌های دیجیتال، مجوز فعالیت را از وزارت صمت دریافت کنند تا وزارت نیرو نیز برق این مراکز را از روش‌های تعیین شده اختصاص دهد.

رجبی با بیان اینکه وزارت نیرو خود را متعهد می داند تا برق مورد نیاز مراکز استخراج ارزهای دیجیتال را تامین کند اما در عین حال با مراکز غیرمجاز استخراج نیز برخورد قانونی خواهند کرد.

ترجمه و جمع‌آوری: واحد تیم خرید و فروش ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *