میمبل ویمبل شبکه لایت کوین مورد تایید و پشتیبانی اِلیپتیک (Eliptic)

میمبل ویمبل شبکه لایت کوین مورد تایید و پشتیبانی اِلیپتیک (Eliptic) | همتاپی

اِلیپتیک (Elliptic)، شرکت تحلیل بلاک چین، اعلام کرد که هدف راهکار‌های آن، ردیابی کردن یا بی‌نام کردنِ تراکنش‌های محرمانه لایت کوین (Litecoin) نیست.

یک هفته پس از آنکه لایتکوین به روزرسانیِ بلوک‌های افزودنی میمبل ویمبل (MWEB) را فعال کرد، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، اِلیپتیک، اعلام کرد که از ویژگی حفظ حریم خصوصی این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

اِلیپتیک – لایت کوین (MWEB)

طبق اعلام رسمی، این اقدام به کسب‌وکارهای تحت نظارت اجازه می‌دهد تا به پشتیبانی از تراکنش‌های لایت کوین ادامه دهند و در عین حال از مقررات و تحریم‌های ضد پولشویی (AML) پیروی کنند. اِلیپتیک اعلام کرد که راه‌حل‌های آن به بازرگانان امکان می‌دهد که تشخیص دهند آیا تراکنش یا کیف پول لایت کوین شامل وجوهی است که از MWEB استفاده کرده‌اند یا خیر. این اطلاعات می‌تواند توسط متخصصان انطباق (compliance) برای تجزیه و تحلیل ریسک و انجام بررسی‌های بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

تام رابینسون، دانشمند ارشد و یکی از بنیان‌گذاران اِلیپتیک گفت، این شرکت با کسب و کارها و نهادهای دولتی همکاری می‌کند تا بلاک چین‌ها را برای یافتن فعالیت‌های تقلبی بررسی کند. او گفت:

راهکارهای غربالگریِ کیف پول و تراکنش‌های اِلیپتیک، فعالیتِ MWEB را شفاف می‌کنند؛ این راهکارها، اطلاعاتی در مورد ریسک را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند که برای ادامه پشتیبانی از لایت کوین، در حین انجام تعهدات قانونی خود، به آن‌ها نیاز دارند.

رابینسون افزود، شناسایی فعالیت MWEB، احتمالا کسب و کارها را برای اضافه کردن لایتکوین به عنوان روش پرداخت خود بی انگیزه نمی‌کند. او به کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) گفت:

تا زمانی که کسب‌وکارها بتوانند مشاهده کنند که چه زمانی این ویژگی‌های حریم خصوصی توسط مشتریان استفاده می‌شود، این کسب و کارها همچنان می‌توانند راستی آزمایی موثر و لازم را انجام دهند و از مقررات پیروی کنند.

هشدارهای سرمایه گذاری

تنها چند روز پس از آنکه لایت کوین فعال‌سازی MWEB را اعلام کرد، گزارش شد که دو صرافی اصلی ارزهای دیجیتال کره جنوبی، یعنی آپ بیت (UpBit) و بیتامب (Bithumb)، در مورد این به روز رسانی، هشدار سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند. این دو پلتفرم، دلیل اعلام «هشدار سرمایه گذاری» در مورد این به‌ روز‌ رسانی (MWEB) را قانون کشور کره جنوبی ذکر کردند؛ این قانون در مورد گزارش‌دهی و استفاده از اطلاعات تراکنش‌های مالی خاص است. در گذشته اشاره شده است که پس از چنین هشدارهایی، صرافی‌ها تمایل دارند توکن‌ها را از فهرست خود حذف کنند.

رابینسون در پاسخ به این پرسش که آیا چنین خطراتی ادامه دارند یا خیر، گفت:

«صرافی‌ها یا بازرگانان، به دلیل فعال‌سازی تراکنش‌های محرمانه از طریق MWEB، نیازی به حذف لایت‌کوین از فهرست خود ندارند. هنوز هم این مشاغل می توانند هنگام پشتیبانی از لایت کوین از مقررات ضد پولشویی پیروی کنند. تمام ارزهای دیجیتال راهی برای پنهان کردن جریان تراکنش‌ها دارند، مانند کوین جوین (coinjoin) در بیت کوین، یا تورنادو کَش (Tornado Cash) در اتریوم

در لحظه نگارش این مقاله قیمت لایت کوین با ریزش 10 درصدی در هفته گذشته در حوالی 62.58 دلار خرید و فروش می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش لایت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *